Premium

A Bank

Premium
Ayeyarwaddy Farmers Development Bank (A bank) is established in accordance with the Central Bank of Myanmar Notification (3/2014). The company was incorporated with National Planning and Economic Development on 22nd December, 2014 in accordance with the Myanmar Companies Law. The bank license MaBaBa/P-34/(11)2015 was received from the Central Bank of Myanmar on 17 November 2015. The first branch was established in Pathein and the commercial banking services are offered. Vision To become an innovative and dynamic bank in Myanmar with strong commitments to cultivate positive and sustainable outcomes for all stakeholders. Mission • To deliver authentic, accessible, adjustable, advanced and accommodating products and services • To employ asset-light, cost-efficient and digital-driven approach • To leverage our network of local and international partners to deliver positive impacts • To strengthen national financial inclusion efforts with providing accessible and equal financial opportunity for all underserved populations through innovative channels ဧရာဝတီတောင်သူလယ်သမားများဖွံ့ဖြိုးရေးဘဏ်(A bank)သည် မြန်မာနိုင်ငံ တော်ဗဟိုဘဏ်၏ အမိန့်ကြော်ငြာစာအမှတ် (၃/၂၀၁၄) အရ ဖွဲ့စည်းတည်ထောင် ခဲ့သောဘဏ်ဖြစ်ပါသည်။ ကုမ္ပဏီမှတ်ပုံတင်ခြင်းကို ၂၂-၁၂-၂၀၁၄ တွင် မြန်မာနိုင်ငံ ကုမ္ပဏီများ ဥပဒေနှင့်အညီ ပြည်ထောင်စုမြန်မာနိုင်ငံတော်အစိုးရ၊ အမျိုးသားစီမံကိန်းနှင့် စီးပွားရေးဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှု ဝန်ကြီးဌာနတွင် မှတ်ပုံတင်ဆောင်ရွက်ခဲ့ပါ သည်။ မြန်မာနိုင်ငံတော်ဗဟိုဘဏ်မှ လိုင်စင်အမှတ် မဗဘ/ပီ-၃၄/(၁၁)၂၀၁၅ အား ၁၇-၁၁-၂၀၁၅ နေ့တွင် လက်ခံ ရရှိခဲ့ပါသည်။ ၂၇-၁၁-၂၀၁၅ တွင်ပထမဆုံး ဘဏ်ခွဲဖြစ်သည့် ပုသိမ်ဘဏ်ခွဲအား စတင်ဖွင့်လှစ်ပြီး ကူးသန်းရောင်းဝယ်ရေးဘဏ် လုပ်ငန်းအား စတင်လုပ်ကိုင်ခဲ့ပါသည်။ မျှော်မှန်းချက် အားလုံးအတွက် ရေရှည်တည်တံ့သည့် ကောင်းကျိုးရလဒ်များအား ခိုင်မာသော သန္နိဋ္ဌာန်ဖြင့် ဆောင်ကြဉ်းပေးမည့် မြန်မာနိုင်ငံ၏ ဆန်းသစ်တီထွင်မှုရှိသော၊ သွက်လက်မြန်ဆန်သော ဘဏ်တခုဖြစ်လာစေရန်၊ ရည်ရွယ်ချက် • ယုံကြည်စိတ်ချရသော၊ သုံးစွဲသူ၏ လိုအပ်ချက်နှင့်အညီ စိတ်တိုင်းကျ ရွေးချယ်နိုင်သော၊ သစ်လွင်ဆန်းသစ်မှုရှိသော၊ အဆင်ပြေချောမွေ့သော ထုတ်ကုန်နှင့် ဝန်ဆောင်မှုများ ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊ • အကျိုးအမြတ် မျှဝေသော၊ ကုန်ကျစရိတ်ထက် ထိုက်တန်သော၊ ဒစ်ဂျစ်တယ်နည်းပညာကို အခြေပြုမောင်းနှင်သော ဝန်ဆောင်မှု ကို ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊ နည်းပညာကို အခြေခံသော နည်းလမ်းဖြင့် ထိရောက်၍ စရိတ်စက သက်သာထိုက်တန်သော ဝန်ဆောင်မှုကို ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊ • နိုင်ငံတကာနှင့် ပြည်တွင်းမိတ်ဖက်အဖွဲ့အစည်းများနှင့် ပူးပေါင်း ပြီး စုပေါင်းညှိနှိုင်းဆောင်ရွက်မှု ဖြင့် ကောင်းကျိုးရလဒ်များ ဆောင်ကြဉ်းနိုင်ရန်၊ • ဝန်ဆောင်မှုလက်လှမ်းမီရန် ခက်ခဲနေသော ပြည်သူများအတွက် လွယ်ကူစွာသုံးစွဲနိုင်သော၊ ဘဏ္ဍာရေးဆိုင်ရာ တန်းတူညီမျှမှု ရှိသော အခွင့်အလမ်းများကို ဒီဂျစ်တယ်နည်းလမ်းများဖြင့် ပံ့ပိုးပြီး နိုင်ငံလုံးဆိုင်ရာ အားလုံးပါဝင်နိုင်သည့် ဘဏ္ဍာရေးစနစ် ကြိုးပမ်းအားထုတ်မှုများကို အားကောင်းမောင်းသန်ဖြစ်စေရန်။
About
Jobs14
Awards
View More
About A Bank

Employer Details

  • Type: Direct Employer
  • Industry: Banking/ Insurance/ Microfinance
  • No. Employees: 501 to 1000

Address

No. (108), Corner of Kabaraye Pagoda Road and NatMauk Road, BoCho (1) Quarter, Bahan Township,ရန်ကုန်တိုင်း, Myanmar

Company vision and mission

Ayeyarwaddy Farmers Development Bank (A bank) is established in accordance with the Central Bank of Myanmar Notification (3/2014). The company was incorporated with National Planning and Economic Development on 22nd December, 2014 in accordance with the Myanmar Companies Law. The bank license MaBaBa/P-34/(11)2015 was received from the Central Bank of Myanmar on 17 November 2015. The first branch was established in Pathein and the commercial banking services are offered.
Vision
To become an innovative and dynamic bank in Myanmar with strong commitments to cultivate positive and sustainable outcomes for all stakeholders.
Mission
• To deliver authentic, accessible, adjustable, advanced and accommodating products and services
• To employ asset-light, cost-efficient and digital-driven approach
• To leverage our network of local and international partners to deliver positive impacts
• To strengthen national financial inclusion efforts with providing accessible and equal financial opportunity for all underserved populations through innovative channels


ဧရာဝတီတောင်သူလယ်သမားများဖွံ့ဖြိုးရေးဘဏ်(A bank)သည် မြန်မာနိုင်ငံ တော်ဗဟိုဘဏ်၏ အမိန့်ကြော်ငြာစာအမှတ် (၃/၂၀၁၄) အရ ဖွဲ့စည်းတည်ထောင် ခဲ့သောဘဏ်ဖြစ်ပါသည်။ ကုမ္ပဏီမှတ်ပုံတင်ခြင်းကို ၂၂-၁၂-၂၀၁၄ တွင် မြန်မာနိုင်ငံ ကုမ္ပဏီများ ဥပဒေနှင့်အညီ ပြည်ထောင်စုမြန်မာနိုင်ငံတော်အစိုးရ၊ အမျိုးသားစီမံကိန်းနှင့် စီးပွားရေးဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှု ဝန်ကြီးဌာနတွင် မှတ်ပုံတင်ဆောင်ရွက်ခဲ့ပါ သည်။ မြန်မာနိုင်ငံတော်ဗဟိုဘဏ်မှ လိုင်စင်အမှတ် မဗဘ/ပီ-၃၄/(၁၁)၂၀၁၅ အား ၁၇-၁၁-၂၀၁၅ နေ့တွင် လက်ခံ ရရှိခဲ့ပါသည်။ ၂၇-၁၁-၂၀၁၅ တွင်ပထမဆုံး ဘဏ်ခွဲဖြစ်သည့် ပုသိမ်ဘဏ်ခွဲအား စတင်ဖွင့်လှစ်ပြီး ကူးသန်းရောင်းဝယ်ရေးဘဏ် လုပ်ငန်းအား စတင်လုပ်ကိုင်ခဲ့ပါသည်။

မျှော်မှန်းချက်
အားလုံးအတွက် ရေရှည်တည်တံ့သည့် ကောင်းကျိုးရလဒ်များအား ခိုင်မာသော သန္နိဋ္ဌာန်ဖြင့် ဆောင်ကြဉ်းပေးမည့် မြန်မာနိုင်ငံ၏ ဆန်းသစ်တီထွင်မှုရှိသော၊ သွက်လက်မြန်ဆန်သော ဘဏ်တခုဖြစ်လာစေရန်၊

ရည်ရွယ်ချက်
• ယုံကြည်စိတ်ချရသော၊ သုံးစွဲသူ၏ လိုအပ်ချက်နှင့်အညီ စိတ်တိုင်းကျ ရွေးချယ်နိုင်သော၊ သစ်လွင်ဆန်းသစ်မှုရှိသော၊ အဆင်ပြေချောမွေ့သော ထုတ်ကုန်နှင့် ဝန်ဆောင်မှုများ ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊
• အကျိုးအမြတ် မျှဝေသော၊ ကုန်ကျစရိတ်ထက် ထိုက်တန်သော၊ ဒစ်ဂျစ်တယ်နည်းပညာကို အခြေပြုမောင်းနှင်သော ဝန်ဆောင်မှု ကို ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊ နည်းပညာကို အခြေခံသော နည်းလမ်းဖြင့် ထိရောက်၍ စရိတ်စက သက်သာထိုက်တန်သော ဝန်ဆောင်မှုကို ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊
• နိုင်ငံတကာနှင့် ပြည်တွင်းမိတ်ဖက်အဖွဲ့အစည်းများနှင့် ပူးပေါင်း ပြီး စုပေါင်းညှိနှိုင်းဆောင်ရွက်မှု ဖြင့် ကောင်းကျိုးရလဒ်များ ဆောင်ကြဉ်းနိုင်ရန်၊
• ဝန်ဆောင်မှုလက်လှမ်းမီရန် ခက်ခဲနေသော ပြည်သူများအတွက် လွယ်ကူစွာသုံးစွဲနိုင်သော၊ ဘဏ္ဍာရေးဆိုင်ရာ တန်းတူညီမျှမှု ရှိသော အခွင့်အလမ်းများကို ဒီဂျစ်တယ်နည်းလမ်းများဖြင့် ပံ့ပိုးပြီး နိုင်ငံလုံးဆိုင်ရာ အားလုံးပါဝင်နိုင်သည့် ဘဏ္ဍာရေးစနစ် ကြိုးပမ်းအားထုတ်မှုများကို အားကောင်းမောင်းသန်ဖြစ်စေရန်။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေတြလုပ္သလဲ

Ayeyarwaddy Farmers Development Bank, widely known as A bank, a public company limited was formed on December 22nd, 2014 under the 3/2014 Financial Law ratified on July 30th, 2014 by the Central Bank of Myanmar. A bank is running nationwide commercial banking operations under licenses authorized by Central Bank of Myanmar.

သင္ဘာလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ပူးေပါင္းသင့္တာလဲ

Corporate Values of our bank will make you proud to become of us!

(1) Accountability
We all shall implement our responsibilities with full accountability as individuals and as an organization.

(2) Integrity and honesty
Each employee must have integrity and honesty as we work for a bank (financial institution). Each employee’s honesty is an attribute of our bank.

(3) Teamwork
We value collective success over individual success. We will improve our bank’s image by working as a team to achieve success.

(4) Innovation
Innovation is the lifeblood of every business in today’s ever-changing world. We will strive towards innovation as individuals and as an organization.

(5) Diversity
Our bank diversifies the investment by investing in diverse sectors and practices non-discrimination in hiring people. It is A Bank’s policy to embrace diversity and strive for success.
Testimonials

Mr. Win Thu Kyaw

Senior Executive (FE Account Administration)

I have been working in the banking industry since 2010 and started working with A Bank in 2019. I had the opportunity to learn new experiences and great opportunities at A Bank. I am glad to work at A Bank because of the good administration and transparency within the organization. My peers also give me positive recognition of my abilities. Therefore, I am very proud to work at A Bank with my colleagues.

Ms. Maria Khaing

Assistant General Manager (Privilege Banking)

With the aim to actively contribute to a vibrant economy in the country, A bank provides a dynamic environment where my team and I strategize on sustainable development models and work towards delighting our customers with Grade A banking and financial services.

Mr. Aung Aung cho

General Manager, Retail Business Agent Management

As a General Manager at A bank, I oversee and manage Mobile Financial Services, Digital Banking Platform Development and Agent & Merchant Network Management. With over (15) years of experience obtained in Information Technology & Telecommunication Project Management and also (5) years in Digital Banking and Mobile Financial Services, I consistently look to create an innovative culture within my department and inspire the leaders of tomorrow.

If you haven't found a suitable job, submit a General Application and recruiters at this company will keep your CV for future review!

All A Bank Jobs
Reporting to The ICONIC Banking Operation Lead. Finding and contacting suitable partners for THE ICONIC in Yangon and other cities. Connect with potential partners of THE ICONIC in various fields (e.g Hospitals, Hotels, High-class restaurants). Making the agreement with THE ICONIC Partner for the ICONIC benefit. Gathering suggestions from ICONIC customers about the benefits already received. Making the appropriate gifts for ICONIC customers at New Year and other festivals. Tracking and monitoring the customer’s reservation usage. Good understanding of Designing (Eg. Illustrator, Photoshop and similar Tools) Strong knowledge in Partnership Engagement and communication
• Create integrated marketing campaigns based on market segments to gain new customers and build repeat business • Supervise the execution, monitoring and measurement of marketing campaigns and their success • Ensure campaign implementation follows organizational guidelines • Recruit and train talent for the successful implementation of marketing campaigns • Compile regular reports of campaign performance and results • Improve new campaigns using data and feedback from existing and previous projects • Organize trade shows, exhibitions and promotional events including writing and proofreading marketing copy, as well as recruiting designers, animators and printers
Job Description: Post job ads on professional sites, job sites and social media Participate in candidate sourcing efforts Working as a Data Entry to collect Data about Recruitment Assist team lead in screening resumes Conduct initial phone screens Schedule calls and interviews via Phone Manage calendar for all hiring teams and candidates Communicate with candidates promptly and assist them when they come in for interviews Support and assist in Data to keep track of open roles Send out all bulk email (e.g., confirming receipt of applications, rejection emails) and handle paperwork (e.g., offer letters) Coordinate and support background checks Participate in recruiting events and Job Fair Promote positive candidate experience throughout the hiring process
Duties and Responsibilities: Analyze current technology utilized within the company and develop steps and processes to improve and expand upon them Automate and optimize build, test, and deployment pipelines. Provide clear goals for all areas of a project and develop steps to oversee their timely execution Work closely with engineering professionals within the company to maintain hardware and software needed for projects to be completed efficiently Mentor and train other engineers throughout the company and seek to continually improve processes companywide Work alongside project management teams to successfully monitor progress and implementation of initiatives Excellent process management and documentation skills Establish monitoring and alerting systems to identify and address performance bottlenecks and issues. Evaluate, implement, and manage DevOps tools and technologies to support continuous integration and continuous deployment (CI/CD) pipelines. Recruit, train, and mentor DevOps team members. Optimize application and infrastructure performance.
Consult and collate business requirements and processes; identify and document use cases and process flows Responsible for understanding the business processes and designing solutions to develop and execute the new system Perform business analysis and provide stakeholders and senior business management with information key for recommendations for decision making in project direction, process, and strategy. Translate business requirements into technology solutions. Collaborate with IT teams to deliver business requirements or resolve issues during the project Follow through with the defect resolutions and ensure all defects are resolved within the timeframe. Create and execute testing plans and coordinate both the System Integration Testing and User Acceptance Test
Develop IT system and solution according to user requirements by analyzing, developing, implementing, and maintaining ASP.NET (or) .NET Core MVC and Web API frameworks, components, and interfaces. • Issue tracking and problem-solving on the existing systems or newly developed systems. • Team player, self-motivated, and ability to take ownership of the work • Suggest technical feasibilities and solutions • Troubleshoot and resolve technical issues
Job Description: Implements, maintains, and reviews payroll processing to ensure timely and accurate processing of payroll transactions including salaries, benefits, garnishments, taxes, and other deductions. Ensures accurate and timely processing of payroll updates including new hires, terminations, Transferring and changes to pay rates. Prepares and maintains accurate records and reports of payroll transactions. Ensures compliance with federal, state, and local payroll, wage, and hour laws and best practices. Facilitates audits by providing records and documentation to auditors. Identifies and recommends updates to payroll processing software, systems, and procedures. Leading and instructing for betters plans of process about Compensation and Benefit Performs other duties as assigned.
A+ Finance department from A Bank is looking for Data Analyst to join the team. Kindly see the following information to know the job scope. Developing and managing business intelligence solutions for the organization Providing reports through office applications to improve business processes Collaborating with team members for the purpose of collecting data and executing the company’s mission Analyzing business requirements and processes and recommending them to the management and executives for implementation Creating and maintaining documentation that includes the design, requirements and user manuals for the organization Collaborate with end users to identify needs and opportunities for improved data management and delivery. Improve and streamline processes regarding data flow and data quality to improve data accuracy, viability and value. Provide ongoing development and maintenance of a BI architecture that enables fact based decision making and ad-hoc analysis and insight generation. Provide interactive real-time dashboards and key performance indicators using Microsoft Power BI, SQL Server Reporting Services, Tableau, Sisense, SAP Crystal Reports, IBM Cognos, Qlik, or newly identified BI tools. Provide end-user support and encourage user adoption. Act as Tier 1 support for end-users of BI tools. Train end-users on basic functionality. Direct users to training material and available resources. Under general direction, responsible for converting business requirements and high-level data collection needs into well-specified analyses, reporting and visualizations.
We are looking for Associate, Sr. Associate, Supervisor and Deputy Manager to join as a Java Developer. Kindly mention the applied level in questionaries. Job Roles and Responsibilities: Liaise with fellow developers. Designing and implementing micro services that use the spring boot framework. Working in compliance with the full Software Development Life Cycle. Connecting micro services to interact with databases. Understanding of how streaming technologies work such as Rabiit MQ/Kafka. Identifying and finding solutions to bugs. Ensure you've written adequate test cases to verify design requirements are being met. Create well-written documentation for the individual micro services.
A Bank Awards