Premium

A Bank

Premium
Ayeyarwaddy Farmers Development Bank (A bank) is established in accordance with the Central Bank of Myanmar Notification (3/2014). The company was incorporated with National Planning and Economic Development on 22nd December, 2014 in accordance with the Myanmar Companies Law. The bank license MaBaBa/P-34/(11)2015 was received from the Central Bank of Myanmar on 17 November 2015. The first branch was established in Pathein and the commercial banking services are offered. Vision To become an innovative and dynamic bank in Myanmar with strong commitments to cultivate positive and sustainable outcomes for all stakeholders. Mission • To deliver authentic, accessible, adjustable, advanced and accommodating products and services • To employ asset-light, cost-efficient and digital-driven approach • To leverage our network of local and international partners to deliver positive impacts • To strengthen national financial inclusion efforts with providing accessible and equal financial opportunity for all underserved populations through innovative channels ဧရာဝတီတောင်သူလယ်သမားများဖွံ့ဖြိုးရေးဘဏ်(A bank)သည် မြန်မာနိုင်ငံ တော်ဗဟိုဘဏ်၏ အမိန့်ကြော်ငြာစာအမှတ် (၃/၂၀၁၄) အရ ဖွဲ့စည်းတည်ထောင် ခဲ့သောဘဏ်ဖြစ်ပါသည်။ ကုမ္ပဏီမှတ်ပုံတင်ခြင်းကို ၂၂-၁၂-၂၀၁၄ တွင် မြန်မာနိုင်ငံ ကုမ္ပဏီများ ဥပဒေနှင့်အညီ ပြည်ထောင်စုမြန်မာနိုင်ငံတော်အစိုးရ၊ အမျိုးသားစီမံကိန်းနှင့် စီးပွားရေးဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှု ဝန်ကြီးဌာနတွင် မှတ်ပုံတင်ဆောင်ရွက်ခဲ့ပါ သည်။ မြန်မာနိုင်ငံတော်ဗဟိုဘဏ်မှ လိုင်စင်အမှတ် မဗဘ/ပီ-၃၄/(၁၁)၂၀၁၅ အား ၁၇-၁၁-၂၀၁၅ နေ့တွင် လက်ခံ ရရှိခဲ့ပါသည်။ ၂၇-၁၁-၂၀၁၅ တွင်ပထမဆုံး ဘဏ်ခွဲဖြစ်သည့် ပုသိမ်ဘဏ်ခွဲအား စတင်ဖွင့်လှစ်ပြီး ကူးသန်းရောင်းဝယ်ရေးဘဏ် လုပ်ငန်းအား စတင်လုပ်ကိုင်ခဲ့ပါသည်။ မျှော်မှန်းချက် အားလုံးအတွက် ရေရှည်တည်တံ့သည့် ကောင်းကျိုးရလဒ်များအား ခိုင်မာသော သန္နိဋ္ဌာန်ဖြင့် ဆောင်ကြဉ်းပေးမည့် မြန်မာနိုင်ငံ၏ ဆန်းသစ်တီထွင်မှုရှိသော၊ သွက်လက်မြန်ဆန်သော ဘဏ်တခုဖြစ်လာစေရန်၊ ရည်ရွယ်ချက် • ယုံကြည်စိတ်ချရသော၊ သုံးစွဲသူ၏ လိုအပ်ချက်နှင့်အညီ စိတ်တိုင်းကျ ရွေးချယ်နိုင်သော၊ သစ်လွင်ဆန်းသစ်မှုရှိသော၊ အဆင်ပြေချောမွေ့သော ထုတ်ကုန်နှင့် ဝန်ဆောင်မှုများ ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊ • အကျိုးအမြတ် မျှဝေသော၊ ကုန်ကျစရိတ်ထက် ထိုက်တန်သော၊ ဒစ်ဂျစ်တယ်နည်းပညာကို အခြေပြုမောင်းနှင်သော ဝန်ဆောင်မှု ကို ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊ နည်းပညာကို အခြေခံသော နည်းလမ်းဖြင့် ထိရောက်၍ စရိတ်စက သက်သာထိုက်တန်သော ဝန်ဆောင်မှုကို ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊ • နိုင်ငံတကာနှင့် ပြည်တွင်းမိတ်ဖက်အဖွဲ့အစည်းများနှင့် ပူးပေါင်း ပြီး စုပေါင်းညှိနှိုင်းဆောင်ရွက်မှု ဖြင့် ကောင်းကျိုးရလဒ်များ ဆောင်ကြဉ်းနိုင်ရန်၊ • ဝန်ဆောင်မှုလက်လှမ်းမီရန် ခက်ခဲနေသော ပြည်သူများအတွက် လွယ်ကူစွာသုံးစွဲနိုင်သော၊ ဘဏ္ဍာရေးဆိုင်ရာ တန်းတူညီမျှမှု ရှိသော အခွင့်အလမ်းများကို ဒီဂျစ်တယ်နည်းလမ်းများဖြင့် ပံ့ပိုးပြီး နိုင်ငံလုံးဆိုင်ရာ အားလုံးပါဝင်နိုင်သည့် ဘဏ္ဍာရေးစနစ် ကြိုးပမ်းအားထုတ်မှုများကို အားကောင်းမောင်းသန်ဖြစ်စေရန်။
About A Bank

Employer Details

  • Type: Direct Employer
  • Industry: Banking/ Insurance/ Microfinance
  • No. Employees: 1001 to 5000

Address

No. (108), Corner of Kabaraye Pagoda Road and NatMauk Road, BoCho (1) Quarter, Bahan Township,Myanma Gone Yi Housing, Coner of Upper Pansoedan Road & Myanma Gone Yi Road,ရန်ကုန်တိုင်း, Myanmar

Company vision and mission

Ayeyarwaddy Farmers Development Bank (A bank) is established in accordance with the Central Bank of Myanmar Notification (3/2014). The company was incorporated with National Planning and Economic Development on 22nd December, 2014 in accordance with the Myanmar Companies Law. The bank license MaBaBa/P-34/(11)2015 was received from the Central Bank of Myanmar on 17 November 2015. The first branch was established in Pathein and the commercial banking services are offered.
Vision
To become an innovative and dynamic bank in Myanmar with strong commitments to cultivate positive and sustainable outcomes for all stakeholders.
Mission
• To deliver authentic, accessible, adjustable, advanced and accommodating products and services
• To employ asset-light, cost-efficient and digital-driven approach
• To leverage our network of local and international partners to deliver positive impacts
• To strengthen national financial inclusion efforts with providing accessible and equal financial opportunity for all underserved populations through innovative channels


ဧရာဝတီတောင်သူလယ်သမားများဖွံ့ဖြိုးရေးဘဏ်(A bank)သည် မြန်မာနိုင်ငံ တော်ဗဟိုဘဏ်၏ အမိန့်ကြော်ငြာစာအမှတ် (၃/၂၀၁၄) အရ ဖွဲ့စည်းတည်ထောင် ခဲ့သောဘဏ်ဖြစ်ပါသည်။ ကုမ္ပဏီမှတ်ပုံတင်ခြင်းကို ၂၂-၁၂-၂၀၁၄ တွင် မြန်မာနိုင်ငံ ကုမ္ပဏီများ ဥပဒေနှင့်အညီ ပြည်ထောင်စုမြန်မာနိုင်ငံတော်အစိုးရ၊ အမျိုးသားစီမံကိန်းနှင့် စီးပွားရေးဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှု ဝန်ကြီးဌာနတွင် မှတ်ပုံတင်ဆောင်ရွက်ခဲ့ပါ သည်။ မြန်မာနိုင်ငံတော်ဗဟိုဘဏ်မှ လိုင်စင်အမှတ် မဗဘ/ပီ-၃၄/(၁၁)၂၀၁၅ အား ၁၇-၁၁-၂၀၁၅ နေ့တွင် လက်ခံ ရရှိခဲ့ပါသည်။ ၂၇-၁၁-၂၀၁၅ တွင်ပထမဆုံး ဘဏ်ခွဲဖြစ်သည့် ပုသိမ်ဘဏ်ခွဲအား စတင်ဖွင့်လှစ်ပြီး ကူးသန်းရောင်းဝယ်ရေးဘဏ် လုပ်ငန်းအား စတင်လုပ်ကိုင်ခဲ့ပါသည်။

မျှော်မှန်းချက်
အားလုံးအတွက် ရေရှည်တည်တံ့သည့် ကောင်းကျိုးရလဒ်များအား ခိုင်မာသော သန္နိဋ္ဌာန်ဖြင့် ဆောင်ကြဉ်းပေးမည့် မြန်မာနိုင်ငံ၏ ဆန်းသစ်တီထွင်မှုရှိသော၊ သွက်လက်မြန်ဆန်သော ဘဏ်တခုဖြစ်လာစေရန်၊

ရည်ရွယ်ချက်
• ယုံကြည်စိတ်ချရသော၊ သုံးစွဲသူ၏ လိုအပ်ချက်နှင့်အညီ စိတ်တိုင်းကျ ရွေးချယ်နိုင်သော၊ သစ်လွင်ဆန်းသစ်မှုရှိသော၊ အဆင်ပြေချောမွေ့သော ထုတ်ကုန်နှင့် ဝန်ဆောင်မှုများ ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊
• အကျိုးအမြတ် မျှဝေသော၊ ကုန်ကျစရိတ်ထက် ထိုက်တန်သော၊ ဒစ်ဂျစ်တယ်နည်းပညာကို အခြေပြုမောင်းနှင်သော ဝန်ဆောင်မှု ကို ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊ နည်းပညာကို အခြေခံသော နည်းလမ်းဖြင့် ထိရောက်၍ စရိတ်စက သက်သာထိုက်တန်သော ဝန်ဆောင်မှုကို ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊
• နိုင်ငံတကာနှင့် ပြည်တွင်းမိတ်ဖက်အဖွဲ့အစည်းများနှင့် ပူးပေါင်း ပြီး စုပေါင်းညှိနှိုင်းဆောင်ရွက်မှု ဖြင့် ကောင်းကျိုးရလဒ်များ ဆောင်ကြဉ်းနိုင်ရန်၊
• ဝန်ဆောင်မှုလက်လှမ်းမီရန် ခက်ခဲနေသော ပြည်သူများအတွက် လွယ်ကူစွာသုံးစွဲနိုင်သော၊ ဘဏ္ဍာရေးဆိုင်ရာ တန်းတူညီမျှမှု ရှိသော အခွင့်အလမ်းများကို ဒီဂျစ်တယ်နည်းလမ်းများဖြင့် ပံ့ပိုးပြီး နိုင်ငံလုံးဆိုင်ရာ အားလုံးပါဝင်နိုင်သည့် ဘဏ္ဍာရေးစနစ် ကြိုးပမ်းအားထုတ်မှုများကို အားကောင်းမောင်းသန်ဖြစ်စေရန်။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေတြလုပ္သလဲ

Ayeyarwaddy Farmers Development Bank, widely known as A bank, a public company limited was formed on December 22nd, 2014 under the 3/2014 Financial Law ratified on July 30th, 2014 by the Central Bank of Myanmar. A bank is running nationwide commercial banking operations under licenses authorized by Central Bank of Myanmar.

သင္ဘာလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ပူးေပါင္းသင့္တာလဲ

Corporate Values of our bank will make you proud to become of us!

(1) Accountability
We all shall implement our responsibilities with full accountability as individuals and as an organization.

(2) Integrity and honesty
Each employee must have integrity and honesty as we work for a bank (financial institution). Each employee’s honesty is an attribute of our bank.

(3) Teamwork
We value collective success over individual success. We will improve our bank’s image by working as a team to achieve success.

(4) Innovation
Innovation is the lifeblood of every business in today’s ever-changing world. We will strive towards innovation as individuals and as an organization.

(5) Diversity
Our bank diversifies the investment by investing in diverse sectors and practices non-discrimination in hiring people. It is A Bank’s policy to embrace diversity and strive for success.

Our workplace and culture

- Great Company Events, young and energetic environment, flexible workplace
Testimonials

Mr. Win Thu Kyaw

Senior Executive (FE Account Administration)

I have been working in the banking industry since 2010 and started working with A Bank in 2019. I had the opportunity to learn new experiences and great opportunities at A Bank. I am glad to work at A Bank because of the good administration and transparency within the organization. My peers also give me positive recognition of my abilities. Therefore, I am very proud to work at A Bank with my colleagues.

Ms. Maria Khaing

Assistant General Manager (Privilege Banking)

With the aim to actively contribute to a vibrant economy in the country, A bank provides a dynamic environment where my team and I strategize on sustainable development models and work towards delighting our customers with Grade A banking and financial services.

Mr. Aung Aung cho

General Manager, Retail Business Agent Management

As a General Manager at A bank, I oversee and manage Mobile Financial Services, Digital Banking Platform Development and Agent & Merchant Network Management. With over (15) years of experience obtained in Information Technology & Telecommunication Project Management and also (5) years in Digital Banking and Mobile Financial Services, I consistently look to create an innovative culture within my department and inspire the leaders of tomorrow.

If you haven't found a suitable job, submit a General Application and recruiters at this company will keep your CV for future review!

All A Bank Jobs
A Bank is seeking an experienced Compensation & Benefits Deputy Manager to join our team. The successful candidate will be responsible for overseeing payroll operations, compensation, and benefits processes to ensure accuracy, compliance, and competitiveness within the industry. Key Responsibilities: Implement, maintain, and review payroll processing to ensure timely and accurate payment of salaries, benefits, garnishments, taxes, and deductions. Manage payroll updates including new hires, terminations, transfers, and pay rate changes. Prepare and maintain accurate records and reports of payroll transactions. Ensure compliance with payroll-related laws, regulations, and best practices. Conduct industry benchmarking for payroll and benefits to analyze internal pay structures and recommend adjustments to ensure market competitiveness and internal equity. Support internal and external audits by providing relevant documentation. Identify and recommend improvements to payroll systems, processes, and policies. Lead and provide guidance on compensation and benefits planning to support business goals. Perform other duties as assigned.
Manage and supervise day to day operations of a variety of office services to ensure the organization’s administrative needs Monitor inventory of office supplies and the purchasing of new material with attention to budgetary constraints Assist HOD for costs control, expense and budget preparation Review, plan and coordinate administrative procedures and systems align with organization’s goal Manage and oversee all the process of new branches opening Perform and communicate with vendors for new branch renovation, ferry, office equipment and security company etc; Supervise and maintain transportation and motor vehicle , security form and stationary delivery, accommodation etc; Prepare and support monthly, yearly reports for fixed assets, expense and security form Work closely with HOD from other department for business needs and requirement
A Bank Awards