Early Dawn Microfinance This Profile has been Verified as real by the Company.

This Profile has been Verified as real by the Company.
About Early Dawn Microfinance

Employer Details

  • Type: Direct Employer
  • Industry: Banking/ Insurance/ Microfinance
  • No. Employees: 501 to 1000

Address

No.587, 3rd Floor, The Regency Offices, Pyay Road, Kamayut Township, Yangon,ရန်ကုန်တိုင်း, Myanmar

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေတြလုပ္သလဲ

Early Dawn Microfinance Company Limited (DAWN) was founded in 2002 as a program under Save the Children International. In 2015, it became an independent company and has rapidly grown into one of Myanmar’s largest and leading microfinance institutions, providing high-quality financial services to micro and small business owners. DAWN is registered with the Ministry of Finance & Planning and operates with a deposit-taking license granted by the Financial Regulatory Department.

DAWN is a fast-growing company with a need for talented individuals who share our values (Respect, Excellence, Innovation and Passion for Social Change) to support our growth. We have opportunities across the organization, in the field and at head office. We offer competitive salaries and benefits, a dynamic work environment, opportunities for learning, development and advancement, and a chance to work with a fantastic team.

If you haven't found a suitable job, submit a General Application and recruiters at this company will keep your CV for future review!

All Early Dawn Microfinance Jobs
The main functions of the Risk and Compliance Analyst will be: Asist in developing and implementing an effective risk and compliance program Coordinate the collection of risk information from source systems, respective departments and reporting Assist in maintaining and updating risk register and risk heat map Assist in preparing and submission of risk and compliance reports Assist in delinquency management and follow up the recovery plan Prepare early warning risk reports Fraud Identification, Monitoring and Investigation Fraud/ Suspicious list maintenance and monitoring their activities Dispute Resolution Visit Branch to monitor the effective implementation of risk control self-assessment activity in branch level Conduct risk assessments on CBS/DFA Participate in required projects
Key Responsibilities R eporting and Recording Maintain all original entry documents (vouchers, etc.). Maintaining and updating all accounting– Journals and Ledgers. Producing on time monthly and yearly financial reports – Trial Balances, Income Statements, Balance Sheets and cash flow Statement for branches. Producing the related reports for FRD and government authorities. Comparing and Analyzing the budget and actual income and expenditure. Reviewing and analyzing the financial position of branches. Verifying the reconciliation balances between Accounting software and Kredits Software. Managing and Monitoring Managing and supporting the branch finance staffs for financial matters. Training finance assistants and staffs for technical matters of finance. Monitoring and supporting the branches to ensure the following of financial policies and procedures. Monitoring expenditures of branch offices to make sure that accounting policies and financial management principles are followed and operations costs are minimized. Assisting for financial Department in the establishment of new branch offices. Assisting Financial Controller to set up the required financial policies and procedures and financial matters. Assist HR in the recruitment of relevant staff. Assist internal and external auditor in the conduct of their duties. Travel to project areas including outside Yangon for monitoring as needed.
​​​​​​​ဗဟန်း၊ မြောက်ဥက္ကလာ၊ အရှေ့ဒဂုံ၊ မရမ်းကုန်း၊ သာကေတ၊ မင်္ဂလာတောင်ညွန့်၊ ရွှေပြည်သာ၊ မုဒုံ၊ ပဲခူး - ၂၊ ကျောက်တံခါး၊ ကျောက်ဆည်၊ မုံရွာ၊ မိတ္တီလာ၊ လက်ပံတန်း၊ ရေတာရှည်၊ အောင်လံ စသည့် နေရာများတွင် တစ်ဦးချင်းချေးငွေအရာရှိ ရာထူး (၁၇) နေရာစာအတွက် ခေါ်ယူနေပါသည်။ သတ်မှတ်ထားသော နယ်မြေဒေသအတွင်း တစ်ဦးချင်းချေးငွေဌာနအတွက် ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်ရေး လုပ်ငန်းစဉ်များ ဆောင်ရွက်ခြင်းနှင့် တိကျခိုင်မာသော ဈေးကွက်အတွင်းရှိ အလားအလာရှိသော ချေးငွေယူမည့် သူများ ရှာဖွေစုဆောင်းရရှိရေး။ ချေးငွေလျှောက်လွှာတွင် မှန်ကန်တိကျမှုရှိပြီး လက်ခံနိုင်စွမ်းရှိသော သတင်းအချက်အလက်များ ကောက်ခံရရှိနိုင်အောင် ဆောင်ရွက်ခြင်းနှင့် စာရွက်စာတမ်းများ မှန်ကန်မှု ရှိ/ မရှိ သေချာစွာ စစ်ဆေး ကောက်ယူခြင်း။ ငွေချေးသူ၏ လုပ်ငန်းလည်ပတ်မှုကို အတည်ပြုစစ်တမ်းကောက်ယူနိုင်ရန်အတွက် လုပ်ငန်းပရဝုဏ် နှင့် အနီးတဝိုက်တွင် သွားရောက်လည်ပတ် စစ်ဆေးခြင်းများ ပြုလုပ်ခြင်း။ အလားအလာရှိသော ငွေချေးသူ၏ နေအိမ်သို့ သွားရောက်၍ ၎င်းပေးအပ်ထားသည့် အိမ်ထောင်စုပိုင်ဆိုင်ပစ္စည်း စာရင်း အသေးစိတ်ကို စစ်ဆေးခြင်း။ DAWN မှချမှတ်ထားသော နည်းလမ်းအတိုင်း ချေးငွေယူသူ အသစ် နှင့် အဟောင်းတို့၏ ပြန်ဆပ်လိုစိတ် နှင့် ပြန်ဆပ်နိုင်စွမ်းများကို ချင့်ချိန်ခန့်မှန်းနိုင်ခြင်း။ ချေးငွေခွင့်ပြုရန်အတွက် ချေးငွေစိစစ်အကဲဖြတ်အဖွဲ့နှင့်အတူ ဆွေးနွေးထောက်ခံခြင်းများတွင်လည်း ပါဝင်ခြင်း။ ငွေချေးသူများ၏ စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်အောင် ကူညီပံ့ပိုးနိုင်ရန်အတွက် ငွေချေးသူများနှင့် ပေါင်းသင်းဆက်ဆံရေး ကောင်းမွန်ခြင်း။ ဖြစ်ပေါ်လာနိုင်သော ပြဿနာများကို သိရှိနိုင်ရန် ငွေချေးသူ၏ လုပ်ငန်းတိုးတက်မှုကို စဉ်ဆက်မပြတ် လေ့လာစောင့်ကြည့်ခြင်း။ အဖွဲ့အစည်း၏ ချမှတ်ထားတဲ့ လုပ်ငန်းစဉ်အညီ ငွေနောက်ကျမှု ပြဿနာကို ကိုင်တွယ်ဖြေရှင်းနိုင်ခြင်း။ ဌာနမှ ချမှတ်ထားသော လျာထားချက်များဖြစ်သည့် ချေးငွေယူသူများ၊ ထုတ်ချေးမည့် ငွေပမာတိုးမြှင့်နိုင်ခြင်း များ ပြည့်မှီနိုင်ရန်အတွက် မန်နေဂျာအား ကူညီပံ့ပိုးပေးနိုင်ခြင်း။ ကြီးကြပ်သူ၏ညွှန်ကြားချက်အတိုင်း တခြားသောတာဝန်များ ထမ်းဆောင်နိုင်ခြင်း။
၁။ လုပ်ငန်းစျေးကွက်ဖော်ဆောင်ရေးနှင့် ငွေချေးမည့်သူများ စုဆောင်းရရှိရေးတာဝန်များ လုပ်ငန်းနေရာသစ်များ သတ်မှတ်ဖော်ထုတ်၍ လေ့လာဆန်းစစ်မှုများပြုလုပ်ခြင်း ချေးငွေရယူရန် အလားအလာရှိသူများထံသွားရောက်၍ ငွေကြေးဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများအကြောင်း ရှင်းလင်းဆွေးနွေးခြင်း လုပ်ငန်းအစည်းအဝေးများ ကျင်းပခြင်းနှင့် အဖွဲ့များဖွဲ့စည်းခြင်း အဖွဲ့ဝင်များအားလုံးအတွက် မဖြစ်မနေတက်ရောက်ရမည့် မူဝါဒနှင့်လုပ်ငန်းစဉ်များဆိုင်ရာသင်တန်းများ ပြုလုပ်ခြင်း စုံစမ်းမေးမြန်းမှုများအား ပြန်လည်ဖြေကြားခြင်းနှင့် သတင်းအချက်အလက်များဖြန့်ဝေခြင်း ငွေချေးသူများ၏ ကိုယ်ရေးအချက်အလက်ပုံစံများကို အပြည့်အဝတိကျမှန်ကန်စွာ ဖြည့်သွင်းခြင်းနှင့် လိုအပ်သော အထောက်အထားများ စုဆောင်းထားရှိခြင်း ငွေချေးသူ၏ နေအိမ်သို့သွားရောက်၍ ၎င်းပေးအပ်ထားသည့် အိမ်ထောင်စုပိုင်ဆိုင်ပစ္စည်းစာရင်း အသေး စိတ်ကို စစ်ဆေးခြင်း လုပ်ငန်းအကောင်အထည် ဖော်ဆောင်ခြင်းနှင့် ညှိနှိုင်းဆွေးနွေးခြင်း၊ အစည်းအဝေးများ သတ်မှတ် ထားသည့်အတိုင်း အပြည့်အဝကျင်းပနိုင်ရန် ဆောင်ရွက်ခြင်း လက်ရှိမူဝါဒအရ သတ်မှတ်ရက်နှင့်အချိန်တွင် ငွေချေးသူများ မှန်မှန်တက်ရောက်ရန် ဆောင်ရွက်ခြင်း အစည်းအဝေးတွင် အဖွဲ့များ၏ စာရင်းမှတ်တမ်းများကို နောက်ဆုံးအခြေအနေထိ မှတ်တမ်း ရေးသွင်းခြင်း ၂။ ငွေချေးသူများနှင့် ချေးငွေစီမံခန့်ခွဲမှုတာဝန်များ ချေးငွေရယူလိုသူများအား စိစစ်ရွေးချယ်ခြင်း ချေးငွေလျှောက်လွှာတွင် ဖော်ပြထားသော အချက်အလက်များကို စိစစ်ခြင်းနှင့်လိုအပ်ချက်များ ဖြည့်စွက် နိုင်ရန်ကူညီပေးခြင်း ချေးငွေလျှောက်လွှာတွင် ဖော်ပြထားသော အချက်အလက်များနှင့် ပတ်သတ်၍တွေ့ဆုံမေးမြန်းခြင်း လုပ်ငန်းဒေသသို့ သွားရောက်ကြည့်ရှုခြင်းနှင့် ထောက်ခံမည့်သူများမှတဆင့် စစ်ဆေးခြင်း လုပ်ငန်း၏ငွေသားစီးဆင်းမှုနှင့် ချေးငွေပြန်ဆပ်နိုင်မှု အလားအလာ ဆန်းစစ်လေ့လာခြင်း ချေးငွေထုတ်ပေးရေးအတွက် အထောက်အထားများ စုဆောင်းခြင်းနှင့် စစ်ဆေးခြင်း ချေးငွေထုတ်ပေးပြီး ၂လ အတွင်း ချေးငွေအသုံးပြုမှုကိုစစ်ဆေးခြင်း လုပ်ငန်းကို ပိုမိုထိန်းကွပ်နိုင်ရေးအတွက် ငွေချေးသူများအား စောင့်ကြည့်စစ်ဆေးမှုပြုလုပ်ခြင်း ငွေချေးသူများအား ဆွဲဆောင်ထိန်းသိမ်းထားနိုင်ရန်နှင့် နှုတ်ထွက်မှုများနည်းပါးစေရန်ဆောင်ရွက်ခြင်း ငွေချေးယူသူများ၏ မေးမြန်းစုံစမ်းခြင်းများနှင့် မကျေနပ်တိုင်တန်းချက်များကို မဆိုင်းမတွဖြေရှင်းပေးခြင်း ထုတ်ချေးငွေစုစုပေါင်းနှင့်ပတ်သတ်၍ စီမံခန့်ခွဲခြင်း လုပ်ငန်းအစီအစဉ်တိုးတက်စေရန် ငွေချေးယူသူများ၊ ဒေသခံများနှင့် ဆက်ဆံရေးကောင်းမွန်အောင် ဆောင်ရွက်ခြင်း ၃။ မှတ်တမ်းထားရှိခြင်းနှင့် လုပ်ငန်းစဉ်များ လိုက်နာဆောင်ရွက်ရေးတာဝန်များ ငွေချေးယူသူများနှင့်ပက်သတ်သည့် အထောက်အထားများကို စီမံခန့်ခွဲမှုအဖွဲ့၏ ညွှန်ကြားချက်များနှင့် အညီ ထိန်းသိမ်းထားရှိခြင်း သက်ဆိုင်ရာဌာနခွဲ၏ မန်နေဂျာ၊ ငွေကိုင်နှင့်စာရင်းကိုင်တို့ ပုံမှန်စစ်ဆေးချက်များနှင့်အတူ ငွေချေးယူသူ တစ်ဦးချင်း၏ လယ်ဂျာများကိုအချိန်နှင့် တပြေးညီထိန်းသိမ်းထားရှိခြင်း လုပ်ငန်းဒေသနှင့် ပတ်သတ်သည့်ကိစ္စရပ်များကို ဌာနခွဲမန်နေဂျာနှင့်အတူ ဆွေးနွေးညှိနှိုင်းဖြေရှင်းပေးခြင်း အပ်နှံငွေဆိုင်ရာ လုပ်ထုံးလုပ်နည်းများကို နေ့စဉ်အပ်နှံမှုစနစ်ဖြင့် လိုက်နာဆောင်ရွက်ခြင်း
Perform and control the full audit cycle including risk management and control management over operations’ effectiveness, financial reliability and compliance with all applicable directives and regulations Determine internal audit scope and develop annual plans Obtain, analyze and evaluate accounting documentation, previous reports, data, flowcharts etc. Field Visits and Client Communication: Conduct on-site visits to branches to communicate directly with clients. Prepare and present reports that reflect audit’s results, recommendations and solutions in the briefing meeting Act as an objective source of independent advice to ensure validity, legality and goal achievement Identify loopholes and recommend risk aversion measures and cost savings Maintain open communication with management and branch staff. Document process and prepare audit findings memorandum Conduct follow up audits to monitor management’s interventions Engage to continuous knowledge development regarding sector’s rules, regulations, best practices, tools, techniques and performance standards Report to the Senior Auditor and submit Internal Audit Report to relative department.
Oversee the overall performance and leadership of the Field Finance Operations team, ensuring effective coordination and supervision across all branches. Take ownership of reviewing, maintaining, and updating policies and procedures governing field finance operations to ensure relevance and compliance. Identify the areas of cost reductions and finance operational improvement. Provides guidance and direction to field finance team. Analyze areas of efficiencies for field finance staffs which will enable to reduce routine tasks, remove duplicates enabling them to be more efficient. Oversee and monitor the implementation and operational effectiveness of the new Core Banking System (CBS) in relation to branch-level financial processes. Supervise Employee saving accounts opening, deposit, withdrawal and agreement contracts process for HO. Accountable for ensuring that all daily transactions across branches are accurately identified and submitted in accordance with financial reporting requirements in a timely manner. Oversight of cost-related initiatives in field finance to support budgeting and identify cost-saving opportunities. Provide management response for audit reports and implementation process according to action plan. Coordinate with Admin Department /Operations Department for procurement process. Responsible for activity teambuilding and creating a culture of honesty, professionalism, and openness. Solve the field issues and response to queries of branch finance operations on timely manner. Lead the implementation of fraud prevention measures and internal controls across branch finance operations, including staff training, and incident investigations. Frequently travelling to branch offices and regional offices. Carrying out any other duties as required in assigned areas.
Supervise all branch finance staffs to organize usage of standardized forms and format as per policy and procedures. Provide guideline and technical support for newly recruited finance assistant and tellers. Verify to perform Daily Account Closing in Kredits System. Reporting to Finance Manager/DY for Daily collection and merchant report. Monitoring Finance Officers and Finance Assistants to perform daily reconciliation in bank and cash balance in branch on a daily basis. Communicate to respective Region Head to be cleared statement of financial position, Statement of Profit or Loss on monthly basic. Reporting to Deputy Finance Manager for Field Finance Staff Incentive entitled information as per region on monthly basic. Coordinating with HR team for interview process of FAs and Tellers as per branch requirements. Reviewing all the documentations and monitoring that all branch finance staffs follow the Financial Operating Policies and Procedures. Making sure all branch finance staffs to be aware of all Products and Services. Checking all branch finance staffs to keep all the documents systematically (proper filing process). Monitoring Finance Officers and Finance Assistants on recording and checking of physical stocks and fixed assets in branch. Coordination with Admin Team regarding with Stocks and Fixed Assets in Branch. Monitoring Finance Officers and Finance Assistants to record Daily Register such as Control Book, Cheque Register Book, Kredits Report properly. Regular visit to branches and monitor to ensure that ‌all branch finance staffs are performing job responsibilities according to Dawn’s policy and procedure. Reporting to Finance Manager/DY for audit report and field visit report. Coordination with respective accountant for technical issues in branch and also with operation team for any branch operation issues. Reporting to Finance Manager and DY on a daily basis if there is any issue arising at a branch Monitoring in Kredit system about data accuracy about client’s information. Follow up with Audit finding issue to be corrected, make sure well known about the mistakes and errors and give the guideline to branches not happen again same mistake. Provide introduction training for fresher finance staffs such as – Kredit, On Job training. Perform any other relevant duties related to finance assigned by the supervisor
Welcomes clients at the Branch Office and, if needed, introduces them to the most relevant person/Finance Assistant. ရုံးခွဲ၌ Clients များအား ကြိုဆိုခြင်းနှင့် လိုအပ်ပါက သက်ဆိုင်ရာ ဌာန မန်နေဂျာ/ Finance Assistant နှင့် မိတ်ဆက်ပေးခြင်း။ Carries out all cash related transactions (deposits, withdrawals, etc.) ငွေနှင့်ဆက်နွှယ်သော လုပ်ငန်းအားလုံးကို ဆောင်ရွက်ခြင်း။ (ငွေစုခြင်း၊ ငွေထုတ်ခြင်းစသည်) Ensures the alignment of all cash transactions Cash transactions များအားလုံးကို သေချာစွာ ချိန်ညှိခြင်း။ Ensures precisely and correctly payment/receipt calculations. Payment / receipt တွက်ချက်မှုများကို တိတိကျကျ နှင့် မှန်ကန်စေခြင်း။ Checks and verifies cash voucher with necessary supporting documents. မူရင်းဘောင်ချာများနှင့် ပူးတွဲစာရွက်စာတမ်းများကို စစ်ဆေးခြင်း။ Registers all cash transactions Cash transactions များအား စာရင်းသွင်းခြင်း။ Orders and maintains cash supplies for the branch requirement and ensures timely execution of the cash transaction; and displays the cash position in a due manner. Branch ၌ ငွေကြေးများ အချိန်မှီ လုံလောက်စွာ ပြည့်မှီနေစေရန် နေ့စဉ် ငွေအ၀င်အထွက်စရင်းများကို အချိန်နှင့် တပြေးညီပြီးမြောက်အောင်လုပ်ကိုင်ရန် Transfer of cash to/from Dawn as per requirement. DAWN မှ လိုအပ်ချက်အရ ငွေလွှဲခြင်းလုပ်ငန်းကို ကူညီပေးရန် Establish and maintain good and clear working relationships with other team members. အဖွဲ့ဝင်များအပေါ်တွင်လည်း ရှင်းရှင်းလင်းလင်းနှင့် ကောင်းမွန်သောဆက်ဆံရေးများကို တည်ဆောက်ခြင်း။ Ensure full compliance with the relevant/prevailing DAWN policies / procedures; and full alignment with the audit recommendations. DAWN မှ သတ်မှတ်ထားသော မူဝါဒများ / လုပ်ထုံးလုပ်နည်းများကို အပြည့်အဝ လိုက်နာရန် နှင့် Audit မှ သတ်မှတ်ထားသော စည်းကမ်းချက်များအား အပြည့်အဝ လိုက်နာစေခြင်း။ Any other identical task assigned by the respective supervisor အထက်လူကြီးမှ ပေးအပ်သော အခြားတာ၀န်များအား လုပ်ဆောင်ခြင်း။
Maintaining and monitoring cash flow of branch with Branch manager ရုံးခွဲရှိ ငွေစီးဆင်းမှုကို ဌာနခွဲ မန်နေဂျာနှင့်အတူ စောင့်ကြည့်ထိန်းသိမ်းရန် Preparing, checking and recording all receipts and payments for all Account Receivables and Account Payables All Account Receivables and Account Payables များ၏ ငွေလက်ခံဖြတ်ပိုင်းနှင့် ပေးငွေများကို ပြင်ဆင်ရန်၊စစ်ဆေးရန်၊ မှတ်တမ်းတင်ရန်။ Checking all original vouchers and related documents submitted by the staff who use the money ငွေအသုံးပြုထားသောဝန်ထမ်းများမှ တင်ထားသော မူရင်းဘောင်ချာများနှင့် ပူးတွဲစာရွက်စာတမ်းများကို စစ်ဆေးခြင်း Recording in Cash Book (Excel file) for all cash transactions ငွေအသွင်း/အထုတ် စာရင်းများကို Excel file အသုံးပြု၍ မှတ်တမ်းတင်ခြင်း Filing the vouchers and documents ဘောင်ချာများနှင့်စာရွက်စာတမ်းများကို ဖိုင်တွဲခြင်း Verifies and safeguards all vouchers and originating documentation as per policies ဘောင်ချာများနှင့် မူရင်းစာရွက်စာတမ်းများအားလုံးကို မူဝါဒအတိုင်း မှန်ကန်ပြည့်စုံခြင်း ရှိမရှိ အတည်ပြုပေးခြင်း။ Ensure all staff follow the financial policies and procedures in branch ငွေကြေးနှင့်ပက်သတ်သော မူဝါဒများ၊ လုပ်ထုံးလုပ်နည်းများအတိုင်း ရုံးခွဲရှိဝန်ထမ်းများ လိုက်နာရန်စီစစ်ပေးခြင်း Report daily cash flow to Branch Manager နေ့စဉ်ငွေစီးဆင်းမှုကို ဌာနခွဲ မန်နေဂျာသို့စာရင်းပို့ရန်။ Report daily cash balance to HO cashier by the approval of Branch Manager ဌာနခွဲ မန်နေဂျာမှ အတည်ပြုထားပြီးသော နေ့စဉ်လက်ကျန်ငွေပမာဏကို ရုံးချုပ်ငွေကိုင်သို့ စာရင်းပို့ရန်။ Preparing Weekly expense report, Monthly Receipt and Payment report (two times per month) and submitting them to Accountant together with the related vouchers and documents by the approval of Branch Manager အပတ်စဉ်၊ လစဉ် အသုံးစရိတ်နှင့်ပေးသွင်းငွေ၊ ရငွေများကို (တစ်လလျှင်၂ကြိမ်) စာရင်းပြုစုပြင်ဆင်ရန်၊ စာရင်းများအား သက်ဆိုင်ရာဘောင်ချာများနှင့် ဌာနခွဲ မန်နေဂျာမှ အတည်ပြုထားပြီးသော စာရွက်စာတမ်းများဖြင့် စာရင်းကိုင်ဆီသို့ တင်သွင်းရန်။ Assist and Verifies rolling cash budget Bi weekly to Sr. Finance Assistant at Head Office ၂ပတ်တစ်ခါ လည်ပတ်ငွေ ဘတ်ဂျက်ကို ရုံးချုပ်ရှိ Sr. Finance Assistant ပေးပို့အတည်ပြုရန်။ Coordinating with staff on financial policies and financial reporting requirements especially as relates to cash management ငွေကြေးနှင့်ပက်သတ်သော မူဝါဒ၊ အထူးသဖြင့် ငွေကြေးစီမံခန့်ခွဲခြင်းများနှင့်ပတ်သက်၍ လိုအပ်သော စာရင်းပေးပို့ခြင်းတွင် ဝန်ထမ်းများနှင့် ညှိနှိုင်းဆောင်ရွက်ခြင်း။ Assisting administrative/HR tasks in branch – such as bill payments ရုံးခွဲရှိ Admin / HR တာဝန်များတွင် ပါဝင်ကူညီခြင်း (မီတာခပေးသွင်းခြင်းအစရှိသည်ဖြင့်) Manage all processes regarding procurement ရုံးရှိ လိုအပ်သော ပစ္စည်းများဝယ်ယူရာတွင် ပါဝင်ခြင်း Maintaining inventory lists and fixed asset lists ရုံးရှိ inventory စာရင်း၊ fixed asset စာရင်းများကို စာရင်းသွင်းရန်နှင့်ထိန်းသိမ်းပေးရန် Checking the application forms as per check list of Finance Assistant Application form များကို Finance Assistant ၏ check list အတိုင်း စစ်ဆေးပေးခြင်း Enter data into the MIS system MIS system ထဲသို့ အချက်အလက်များ ထည့်သွင်းခြင်း Printing and Verify the forms weekly basis from MIS system MIS system မှ ရရှိလာသော Form များကို အပတ်စဉ် Printထုတ်ခြင်းနှင့် စစ်ဆေးခြင်း
Early Dawn Microfinance Awards