English Version Welcome customers and provide excellent customer service. Explain and sell OTC (Over-the-counter) medicines , cosmetics, health supplements, and other related products. Provide basic explanations of product names, usage instructions, and benefits. Maintain products in a clean and organized manner, and check the expiry dates of medicines regularly. Record daily sales and reconcile accounts with the cashier. Collaborate with the inventory team to update stock levels. Handle and resolve customer complaints and queries. Support sales through promotions and marketing campaigns. Myanmar Version ဝယ်ယူသူများကို ကြိုဆိုပြီး အကောင်းဆုံး Customer Service ပေးရန် OTC(Over-the-counter) ဆေးပစ္စည်းများ၊ အလှကုန်၊ Health Supplements စသည်တို့ကို သေချာရှင်းပြပြီးရောင်းချရန် ဆေးပစ္စည်းများ၏ အမည်၊ သုံးပုံသုံးနည်း၊ အကျိုးကျေးဇူး အခြေခံအဆင့် ရှင်းပြနိုင်ရန် ဆေးဝါးကုန်ပစ္စည်းများကို သပ်ရက်သန့်ရှင်းစွာ ထိန်းသိမ်းပြီး ဆေးဝါးများ၏ Expiry date စစ်ဆေးရန် Daily Sales တင်ပြီး Cashier နဲ့ စာရင်းတိုက်စစ်ဆေးရန် Inventory Team နှင့်ပူးပေါင်းပြီး Stock Level Update လုပ်ပေးရန် Customer Complaints/Queris များကို စီစစ်ဖြေရှင်းရန် Promotion&Marketing Campaign များအတွက် အကောင်ထည်ဖော် ရောင်းချရန်
English Version Prepare and present purchase plans for pharmaceutical products. Communicate with suppliers to request quotations and conduct price negotiations. Verify product quality, expiry dates, and ensure proper registration (FDA/MOHS) before placing accurate orders. Monitor stock balance and arrange timely orders. Collaborate with the inventory team to ensure accurate data management. Maintain proper documentation of purchase records, invoices, goods received notes, and payment requests. Prepare supplier performance reports (e.g., on-time delivery, product quality). Ensure pharmaceutical purchasing is carried out in compliance with official regulations and MOHS guidelines. Myanmar Version ဆေးကုန်ပစ္စည်းများအတွက် Purchases plan ရေးဆွဲတင်ပြနိုင်ရမည်။ Supplier များနှင့် ဆက်သွယ်၍ Quotation,Price negotiation လုပ်ဆောင်ရမည်။ ဆေးဝါးအရည်အသွေး၊ Expiry date,Registation (FDA/MOHS) စစ်ဆေးပြီး အတိအကျမှာယူရန် Stock Balance စောင့်ကြည့်ပြီး အချိန်မှီ Order စီစဥ်ရန် Inventory Team နှင့်ပူးပေါင်းပြီး Data မှန်ကန်အောင်စီစဥ်ရန် Purchase Record,Invoice,Good Receive Note,Payment Request စသည်တို့ကို စာရွက်စာတမ်းအတိတကျ ထိန်းသိမ်းရန် Supplier Performance (on-time Delivery,Product quality)အစီစဥ်ခံစာ ပြုလုပ်ရန် တရားဝင် စည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများ/ MOHS Guideline များအတိုင်း ဆေးဝယ်ယူခြင်း ပြုလုပ်ရန်
English Version Dispense medicines to patients/customers accurately according to prescriptions. Review doctors’ instructions and provide the appropriate medications. Provide necessary advice and guidance to customers regarding their purchases. Check and manage medicine stock and expiry dates in an organized manner. Ensure proper handling and storage of cold chain medicines (refrigerated drugs). Clearly explain medication usage, benefits, and possible side effects to customers. Comply with all pharmacy-related regulations and laws. Complete reports and update the inventory system accurately and on time. Myanmar Version လူနာများ/ဖောက်သည်များကို ဆေးညွှန်ကြားချက်အတိုင်း မှန်ကန်စွာ ဆေးထုတ်ပေးရန် ဆရာဝန်၏ ညွှန်ကြားချက်များကို စီစစ်ပြီး သင့်လျော်သည့် ဆေးများပေးရန် ဆေးဝယ်သူများအား လိုအပ်သလို အကြံဉာဏ်များပေးရန် ဆေးများ၏ Stock,Expiry date စစ်ဆေးပြီး အစီစဥ်တကျ စီမံထိမ်းချုပ်ရန် Cold chain(အအေးခန်းသိုလှောင်ရမည့်ဆေး) စနစ်တကျမှန်ကန်စွာထားရှိရန် ဆေးဝယ်ယူသူများသို့ ဆေးသုံးပုံသုံးနည်းများ၊ အကျိုးသက်ရောက်မှုများ ဘေးထွက်ဆိုးကျိုးများကို သေချာရှင်းပြရန် ဆေးဝါးဆိုင်ရာစည်းမျဥ်းစည်းကမ်းများနှင့် ဥပဒေများအတိုင်း လိုက်နာလုပ်ဆောင်ရန် Report,Inventory System များကို အချိန်မှီမှန်ကန်ပြီးစီးအောင်လုပ်ဆောင်ရန်
Customer များ၏ Bill ကို POS Syatem (သို့မဟုတ်) Manual Bill ဖြင့်မှန်ကန်စွာတွက်ပေးရန် လက်ခံငွေ (Cash/Mobile Payment/Card Payment)ကို မှန်မှန်ထိန်းသိမ်းရန် Daily Cash In/Cash Out Record စာရင်းမှန်ကန်အောင် ထိန်းသိမ်းရန် ဆေးဆိုင် Sale Invoice/Receipt ထုတ်ပေးရန် Customer Service ကောင်းမွန်အောင် လက်ခံဆောင်ရွက်ရန် Pharmacy staff/Inventory team နှင့်ပူးပေါင်းပြီး Daily Sale Report ပြုလုပ်ရန် Cash discrepancy/shortage မဖြစ်အောင်ဂရုပြုရန် နေ့အပြီး Cash Settlement ပြုလုပ်ပြီးAccountant သို့သတင်းပို့ရန် To calculate the bill of customers correctly using POS Syatem (or Manual Bill) To maintain receipts (Cash/Mobile Payment/Card Payment) regularly To maintain accurate Daily Cash In/Cash Out Record To issue Pharmacy Sale Invoice/Receipt To prepare Daily Sale Report in collaboration with Pharmacy staff/Inventory team To take care of cash discrepancy/shortage To make Cash Settlement at the end of the day and report to Accountant
Recruitment & onboarding + office logistics for new hires. Payroll processing + attendance monitoring. HR policies + general office policies. Employee welfare + facilities management. Ability to handle confidential information with integrity. Oversee daily office operations and facility management. Ensure availability and proper use of office supplies, equipment, and utilities. Manage vendor relationships, contracts, and procurement of services. Supervise office maintenance, safety, and security arrangements. Handle logistics such as staff transportation, travel, and accommodation.