The responsibilities of an Accountant include accurately recording daily sales and expenditure transactions, collecting and verifying vouchers, invoices, and receipts, preparing and submitting monthly financial statements and account summaries, assisting with the organization’s internal accounting processes, and supporting the timely submission of financial reports. (Burmese Version) Accountant ရဲ့တာဝန်မှာ နေ့စဉ် အဝင်/ထွက် ငွေစာရင်းများကို မှန်ကန်စွာ မှတ်တမ်းတင်ခြင်း၊ Voucher, Invoice, Receipt စသည်တို့ကို စုဆောင်း၍ စစ်ဆေးခြင်း၊ လစဉ် အငွေစာရင်းများ၊ ငွေစာရင်းချုပ်များ ပြုစုတင်ပြခြင်း၊ အဖွဲ့အစည်း၏ အတွင်းပိုင်း စာရင်းကိုင်လုပ်ငန်းစဉ်များကို ကူညီဆောင်ရွက်ခြင်း နှင့် အစီရင်ခံစာများကို အချိန်မီ တင်ပြရန် ပံ့ပိုးပေးခြင်း တို့ဖြစ်ပါသည်။