Premium

A Bank

Premium
Ayeyarwaddy Farmers Development Bank (A bank) is established in accordance with the Central Bank of Myanmar Notification (3/2014). The company was incorporated with National Planning and Economic Development on 22nd December, 2014 in accordance with the Myanmar Companies Law. The bank license MaBaBa/P-34/(11)2015 was received from the Central Bank of Myanmar on 17 November 2015. The first branch was established in Pathein and the commercial banking services are offered. Vision To become an innovative and dynamic bank in Myanmar with strong commitments to cultivate positive and sustainable outcomes for all stakeholders. Mission • To deliver authentic, accessible, adjustable, advanced and accommodating products and services • To employ asset-light, cost-efficient and digital-driven approach • To leverage our network of local and international partners to deliver positive impacts • To strengthen national financial inclusion efforts with providing accessible and equal financial opportunity for all underserved populations through innovative channels ဧရာဝတီတောင်သူလယ်သမားများဖွံ့ဖြိုးရေးဘဏ်(A bank)သည် မြန်မာနိုင်ငံ တော်ဗဟိုဘဏ်၏ အမိန့်ကြော်ငြာစာအမှတ် (၃/၂၀၁၄) အရ ဖွဲ့စည်းတည်ထောင် ခဲ့သောဘဏ်ဖြစ်ပါသည်။ ကုမ္ပဏီမှတ်ပုံတင်ခြင်းကို ၂၂-၁၂-၂၀၁၄ တွင် မြန်မာနိုင်ငံ ကုမ္ပဏီများ ဥပဒေနှင့်အညီ ပြည်ထောင်စုမြန်မာနိုင်ငံတော်အစိုးရ၊ အမျိုးသားစီမံကိန်းနှင့် စီးပွားရေးဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှု ဝန်ကြီးဌာနတွင် မှတ်ပုံတင်ဆောင်ရွက်ခဲ့ပါ သည်။ မြန်မာနိုင်ငံတော်ဗဟိုဘဏ်မှ လိုင်စင်အမှတ် မဗဘ/ပီ-၃၄/(၁၁)၂၀၁၅ အား ၁၇-၁၁-၂၀၁၅ နေ့တွင် လက်ခံ ရရှိခဲ့ပါသည်။ ၂၇-၁၁-၂၀၁၅ တွင်ပထမဆုံး ဘဏ်ခွဲဖြစ်သည့် ပုသိမ်ဘဏ်ခွဲအား စတင်ဖွင့်လှစ်ပြီး ကူးသန်းရောင်းဝယ်ရေးဘဏ် လုပ်ငန်းအား စတင်လုပ်ကိုင်ခဲ့ပါသည်။ မျှော်မှန်းချက် အားလုံးအတွက် ရေရှည်တည်တံ့သည့် ကောင်းကျိုးရလဒ်များအား ခိုင်မာသော သန္နိဋ္ဌာန်ဖြင့် ဆောင်ကြဉ်းပေးမည့် မြန်မာနိုင်ငံ၏ ဆန်းသစ်တီထွင်မှုရှိသော၊ သွက်လက်မြန်ဆန်သော ဘဏ်တခုဖြစ်လာစေရန်၊ ရည်ရွယ်ချက် • ယုံကြည်စိတ်ချရသော၊ သုံးစွဲသူ၏ လိုအပ်ချက်နှင့်အညီ စိတ်တိုင်းကျ ရွေးချယ်နိုင်သော၊ သစ်လွင်ဆန်းသစ်မှုရှိသော၊ အဆင်ပြေချောမွေ့သော ထုတ်ကုန်နှင့် ဝန်ဆောင်မှုများ ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊ • အကျိုးအမြတ် မျှဝေသော၊ ကုန်ကျစရိတ်ထက် ထိုက်တန်သော၊ ဒစ်ဂျစ်တယ်နည်းပညာကို အခြေပြုမောင်းနှင်သော ဝန်ဆောင်မှု ကို ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊ နည်းပညာကို အခြေခံသော နည်းလမ်းဖြင့် ထိရောက်၍ စရိတ်စက သက်သာထိုက်တန်သော ဝန်ဆောင်မှုကို ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊ • နိုင်ငံတကာနှင့် ပြည်တွင်းမိတ်ဖက်အဖွဲ့အစည်းများနှင့် ပူးပေါင်း ပြီး စုပေါင်းညှိနှိုင်းဆောင်ရွက်မှု ဖြင့် ကောင်းကျိုးရလဒ်များ ဆောင်ကြဉ်းနိုင်ရန်၊ • ဝန်ဆောင်မှုလက်လှမ်းမီရန် ခက်ခဲနေသော ပြည်သူများအတွက် လွယ်ကူစွာသုံးစွဲနိုင်သော၊ ဘဏ္ဍာရေးဆိုင်ရာ တန်းတူညီမျှမှု ရှိသော အခွင့်အလမ်းများကို ဒီဂျစ်တယ်နည်းလမ်းများဖြင့် ပံ့ပိုးပြီး နိုင်ငံလုံးဆိုင်ရာ အားလုံးပါဝင်နိုင်သည့် ဘဏ္ဍာရေးစနစ် ကြိုးပမ်းအားထုတ်မှုများကို အားကောင်းမောင်းသန်ဖြစ်စေရန်။
About
Jobs20
Awards
View More
About A Bank

Employer Details

  • Type: Direct Employer
  • Industry: Banking/ Insurance/ Microfinance
  • No. Employees: 501 to 1000

Address

No. (108), Corner of Kabaraye Pagoda Road and NatMauk Road, BoCho (1) Quarter, Bahan Township,Yangon, Myanmar

Company vision and mission

Ayeyarwaddy Farmers Development Bank (A bank) is established in accordance with the Central Bank of Myanmar Notification (3/2014). The company was incorporated with National Planning and Economic Development on 22nd December, 2014 in accordance with the Myanmar Companies Law. The bank license MaBaBa/P-34/(11)2015 was received from the Central Bank of Myanmar on 17 November 2015. The first branch was established in Pathein and the commercial banking services are offered.
Vision
To become an innovative and dynamic bank in Myanmar with strong commitments to cultivate positive and sustainable outcomes for all stakeholders.
Mission
• To deliver authentic, accessible, adjustable, advanced and accommodating products and services
• To employ asset-light, cost-efficient and digital-driven approach
• To leverage our network of local and international partners to deliver positive impacts
• To strengthen national financial inclusion efforts with providing accessible and equal financial opportunity for all underserved populations through innovative channels


ဧရာဝတီတောင်သူလယ်သမားများဖွံ့ဖြိုးရေးဘဏ်(A bank)သည် မြန်မာနိုင်ငံ တော်ဗဟိုဘဏ်၏ အမိန့်ကြော်ငြာစာအမှတ် (၃/၂၀၁၄) အရ ဖွဲ့စည်းတည်ထောင် ခဲ့သောဘဏ်ဖြစ်ပါသည်။ ကုမ္ပဏီမှတ်ပုံတင်ခြင်းကို ၂၂-၁၂-၂၀၁၄ တွင် မြန်မာနိုင်ငံ ကုမ္ပဏီများ ဥပဒေနှင့်အညီ ပြည်ထောင်စုမြန်မာနိုင်ငံတော်အစိုးရ၊ အမျိုးသားစီမံကိန်းနှင့် စီးပွားရေးဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှု ဝန်ကြီးဌာနတွင် မှတ်ပုံတင်ဆောင်ရွက်ခဲ့ပါ သည်။ မြန်မာနိုင်ငံတော်ဗဟိုဘဏ်မှ လိုင်စင်အမှတ် မဗဘ/ပီ-၃၄/(၁၁)၂၀၁၅ အား ၁၇-၁၁-၂၀၁၅ နေ့တွင် လက်ခံ ရရှိခဲ့ပါသည်။ ၂၇-၁၁-၂၀၁၅ တွင်ပထမဆုံး ဘဏ်ခွဲဖြစ်သည့် ပုသိမ်ဘဏ်ခွဲအား စတင်ဖွင့်လှစ်ပြီး ကူးသန်းရောင်းဝယ်ရေးဘဏ် လုပ်ငန်းအား စတင်လုပ်ကိုင်ခဲ့ပါသည်။

မျှော်မှန်းချက်
အားလုံးအတွက် ရေရှည်တည်တံ့သည့် ကောင်းကျိုးရလဒ်များအား ခိုင်မာသော သန္နိဋ္ဌာန်ဖြင့် ဆောင်ကြဉ်းပေးမည့် မြန်မာနိုင်ငံ၏ ဆန်းသစ်တီထွင်မှုရှိသော၊ သွက်လက်မြန်ဆန်သော ဘဏ်တခုဖြစ်လာစေရန်၊

ရည်ရွယ်ချက်
• ယုံကြည်စိတ်ချရသော၊ သုံးစွဲသူ၏ လိုအပ်ချက်နှင့်အညီ စိတ်တိုင်းကျ ရွေးချယ်နိုင်သော၊ သစ်လွင်ဆန်းသစ်မှုရှိသော၊ အဆင်ပြေချောမွေ့သော ထုတ်ကုန်နှင့် ဝန်ဆောင်မှုများ ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊
• အကျိုးအမြတ် မျှဝေသော၊ ကုန်ကျစရိတ်ထက် ထိုက်တန်သော၊ ဒစ်ဂျစ်တယ်နည်းပညာကို အခြေပြုမောင်းနှင်သော ဝန်ဆောင်မှု ကို ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊ နည်းပညာကို အခြေခံသော နည်းလမ်းဖြင့် ထိရောက်၍ စရိတ်စက သက်သာထိုက်တန်သော ဝန်ဆောင်မှုကို ဆောင်ကြဉ်းပေးနိုင်ရန်၊
• နိုင်ငံတကာနှင့် ပြည်တွင်းမိတ်ဖက်အဖွဲ့အစည်းများနှင့် ပူးပေါင်း ပြီး စုပေါင်းညှိနှိုင်းဆောင်ရွက်မှု ဖြင့် ကောင်းကျိုးရလဒ်များ ဆောင်ကြဉ်းနိုင်ရန်၊
• ဝန်ဆောင်မှုလက်လှမ်းမီရန် ခက်ခဲနေသော ပြည်သူများအတွက် လွယ်ကူစွာသုံးစွဲနိုင်သော၊ ဘဏ္ဍာရေးဆိုင်ရာ တန်းတူညီမျှမှု ရှိသော အခွင့်အလမ်းများကို ဒီဂျစ်တယ်နည်းလမ်းများဖြင့် ပံ့ပိုးပြီး နိုင်ငံလုံးဆိုင်ရာ အားလုံးပါဝင်နိုင်သည့် ဘဏ္ဍာရေးစနစ် ကြိုးပမ်းအားထုတ်မှုများကို အားကောင်းမောင်းသန်ဖြစ်စေရန်။

What we do

Ayeyarwaddy Farmers Development Bank, widely known as A bank, a public company limited was formed on December 22nd, 2014 under the 3/2014 Financial Law ratified on July 30th, 2014 by the Central Bank of Myanmar. A bank is running nationwide commercial banking operations under licenses authorized by Central Bank of Myanmar.

Why you should join us

Corporate Values of our bank will make you proud to become of us!

(1) Accountability
We all shall implement our responsibilities with full accountability as individuals and as an organization.

(2) Integrity and honesty
Each employee must have integrity and honesty as we work for a bank (financial institution). Each employee’s honesty is an attribute of our bank.

(3) Teamwork
We value collective success over individual success. We will improve our bank’s image by working as a team to achieve success.

(4) Innovation
Innovation is the lifeblood of every business in today’s ever-changing world. We will strive towards innovation as individuals and as an organization.

(5) Diversity
Our bank diversifies the investment by investing in diverse sectors and practices non-discrimination in hiring people. It is A Bank’s policy to embrace diversity and strive for success.
Testimonials

Mr. Win Thu Kyaw

Senior Executive (FE Account Administration)

I have been working in the banking industry since 2010 and started working with A Bank in 2019. I had the opportunity to learn new experiences and great opportunities at A Bank. I am glad to work at A Bank because of the good administration and transparency within the organization. My peers also give me positive recognition of my abilities. Therefore, I am very proud to work at A Bank with my colleagues.

Ms. Maria Khaing

Assistant General Manager (Privilege Banking)

With the aim to actively contribute to a vibrant economy in the country, A bank provides a dynamic environment where my team and I strategize on sustainable development models and work towards delighting our customers with Grade A banking and financial services.

Mr. Aung Aung cho

General Manager, Retail Business Agent Management

As a General Manager at A bank, I oversee and manage Mobile Financial Services, Digital Banking Platform Development and Agent & Merchant Network Management. With over (15) years of experience obtained in Information Technology & Telecommunication Project Management and also (5) years in Digital Banking and Mobile Financial Services, I consistently look to create an innovative culture within my department and inspire the leaders of tomorrow.

If you haven't found a suitable job, submit a General Application and recruiters at this company will keep your CV for future review!

All A Bank Jobs
Provide first level contact and convey resolutions to customer issues Mainly answer phone calls professionally and handle customer complaints (both technical and non-technical) Respond to customer’s general inquiries billing and also provide product and service information to customers Route calls to appropriate resource and follow up customer calls when necessary and also keep records customer’s feedback Keeping records of customer interactions, transactions, comments, and complaints. (Ticketing System) Monitor the installation customers and weekly pending installation customers report to Department Head and Other Senior Manager. Arrange the to work 24/7 call center duty assigned and control. Communicate with other Card Operation & support teams as required to resolve requests/issues in a timely manner. Ensure proper documentation, notification, escalation, tracking and follow up of all incidents. Knowing regard with products. Adhering to all bank policies and procedures. Handle responses via the Chabot/Virtual Assistant
Job Description Plan and execute effective sales strategies for nationwide sales team Leading nationwide sales team members to achieve sales targets Monitor and analyze performance metrics and suggest improvements Prepare monthly, quarterly and annual sales forecasts Perform research and identify new potential Super Agents, Agents and new market opportunities Provide timely and effective solutions aligned with market needs Implement an effective distribution model nationwide. Set monthly sales targets, design performance-based incentives and monitors sales performance.
Roles Strategize and take initiative on uplifting and managing A bank’s portfolio; this involves ideating, developing and managing the campaigns Be in charge of looking for potential’s client/merchants to acceptance and potential promotion and branding/visibility efforts Get involved in ideation process to promo and particular campaign to uplift and brand exposure and app usage throughout the A bank network Be in charge of companywide CSR strategic direction in terms of planning, executing the event, and budget control Report market update and news on competitors together with market research agency and solitary Personal Attribute Able to work together with teams and in solitary With Can-do attitude and being accountable and responsible for project assigned Excellent written and verbal communication skills with the ability to present findings and interact with stakeholders at all levels as well as with interdepartmental divisions
Job Description: Implements, maintains, and reviews payroll processing to ensure timely and accurate processing of payroll transactions including salaries, benefits, garnishments, taxes, and other deductions. Ensures accurate and timely processing of payroll updates including new hires, terminations, Transferring and changes to pay rates. Prepares and maintains accurate records and reports of payroll transactions. Ensures compliance with federal, state, and local payroll, wage, and hour laws and best practices. Facilitates audits by providing records and documentation to auditors. Identifies and recommends updates to payroll processing software, systems, and procedures. Leading and instructing for betters plans of process about Compensation and Benefit Performs other duties as assigned.
A Bank (Ayarwaddy Farmer Development Bank) has been calling candidates for Management Training Batch 3. The training has been calling for both A Bank Employees and Non-ABank Employees. Every shortlisted candidates will have a chance to participate in a Test with the following subjects. Numerical and Computing Knowledge Test (Mathematics Test) Fundamental English Language Test Acknowledgement of Managing Agile Organization and People Test (Management Test) Business Banking Test (Banking Economics) Basic Banking Test (Banking General Knowledge) - Any shortlisted candidates who has passed and accomplished the test will have a chance to attend "A Bank Management Classroom Training" for 2 months. After the classroom training has accomplished, candidates will have to serve in respective departments or branches for 6 months as a Job Rotation. - When candidates have successfully passed and accomplished the 2 months of "A Bank Management Classroom Training" and "6 Months of Job Rotation in respective branches or departments", they will be hired as a "A Bank Employee with 2 years Contract".
Job Description: - Develop and execute project plans, including defining project scope, goals, deliverables, and required resources. - Collaborate with stakeholders to identify project objectives and requirements, ensuring alignment with business goals and strategies. - Manage project budgets, resource allocation, and project timelines, ensuring adherence to financial and time constraints. - Coordinate and lead cross-functional project teams, ensuring effective communication, collaboration, and accountability. - Monitor project progress, identify risks, and implement mitigation strategies to address issues and ensure project success. - Conduct regular project status meetings, provide updates to stakeholders, and prepare comprehensive project reports. - Ensure compliance with regulatory guidelines, internal policies, and industry best practices throughout the project lifecycle. - Foster a positive and productive work environment, promoting teamwork, innovation, and continuous improvement. - Manage relationships with external vendors, ensuring they adhere to contractual obligations and deliver high-quality solutions. - Evaluate project outcomes and lessons learned, identifying opportunities for process improvement and sharing best practices.
- ဝန်ထမ်းများအား ကြည့်ကြပ်ပေးခြင်း၊ ဘဏ်လုပ်ငန်း Process များ အဆင်ပြေချောမွေ့နေစေရန် ဘဏ်ခွဲတာဝန်ခံနှင့်ပူပေါင်းဆောင်ရွက်စေခြင်း။ - ဘဏ်ပတ်ဝန်းကျင်အား သန့်ရှင်း သပ်ရပ်စွာထိန်းသိမ်းစေခြင်း နှင့် - ဘဏ်ခွဲ ဒုတိယ တာဝန်ခွဲ လက်ငန်းဆောင်တာများ အား ဆောင်ရွက်ရမည့် ရာထူး ဖြစ်ပါသည်။
• Create integrated marketing campaigns based on market segments to gain new customers and build repeat business • Supervise the execution, monitoring and measurement of marketing campaigns and their success • Ensure campaign implementation follows organizational guidelines • Recruit and train talent for the successful implementation of marketing campaigns • Compile regular reports of campaign performance and results • Improve new campaigns using data and feedback from existing and previous projects • Organize trade shows, exhibitions and promotional events including writing and proofreading marketing copy, as well as recruiting designers, animators and printers
Drive interest income and other fees for the bank by building and managing relationship with corporate clients, individuals Identifying cross-selling and up-selling opportunities Prospect potential clients; acquire the new account; identify clients’ needs, financial requirements and turn prospects into successful deals Work closely with various functions of the bank such as branches, retail banking, trade and credit teams to uncover and fulfilling the needs of the customers Attend occasional events for networking purposes and promote Bank’s Brand in the business community and associations Able to handling process & loan case, credit write up, credit & risk assessment financial ratio calculation, credit analysis, term sheet preparation & loan documentation. Customer service is essential & branch operation knowledge is more preferred FI knowledge is an advantage Able to meet the KPI and timely report as per reporting channel
A Bank Awards