25th July, 2018

ဝန္ထမ္းေတြဟာ ကုမၸဏီရဲ႕ Brand Ambassador ေတြပါပဲ

ကုမၸဏီအမွတ္တံဆိပ္ကို သံုးစြဲသူေတြ စြဲလမ္းသေဘာက်ေအာင္ (Brand Loyalty) ျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ Branding က တကယ္အေရးႀကီးပါတယ္။ ကုမၸဏီေတြဟာ သူတုိ႔ထုတ္လုပ္တဲ့ ကုန္ပစၥည္း အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုကို သံုးစြဲသူေတြ ခ်စ္ခင္လာေအာင္ Branding ျပဳလုပ္တဲ့အခါ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ အမ်ားစု အသံုးျပဳတာကေတာ့ ေၾကာ္ျငာပိုင္းမွာ ေငြေၾကးသံုးစြဲၿပီး အသံုးျပဳၾကတာပါ။

ေနာက္ထပ္ နည္းလမ္းကေတာ့ ကုမၸဏီရဲ႕ CEO ၊ လုပ္ငန္း႐ွင္ေတြနဲ႔ ဝန္ထမ္းေတြကုိယ္တိုင္ေဆာင္ရြက္တဲ့ Branding ျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ကုမၸဏီအမွတ္တံဆိပ္ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ Brand Ambassador ေတြလည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။

ကမၻာတစ္ဝန္းမွာ ေကာ္ပုိရိတ္ႀကီးေတြရဲ႕ ဦးေဆာင္သူေတြဟာ ကုမၸဏီအမွတ္တံဆိပ္ကို လူေတြပိုၿပီး ႏွစ္သက္လာဖို႔ အတြက္ ကုိယ္တိုင္လည္း Branding လုပ္ၾကပါတယ္။ ဝန္ထမ္းကုိလည္း တက္တက္ၾကြၾကြပါဝင္လာအာင္ လုပ္ၾကပါတယ္။

လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ ပါဝင္လႈပ္႐ွားတာေတြ လူအမ်ားနဲ႔ ပိုမိုရင္းႏွီးလာေအာင္ ဆက္သြယ္တာေတြ အျပင္ လူမႈကြန္ရက္ေတြကို အသံုးျပဳၿပီးေတာ့လည္း ကုမၸဏီရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာ၊ ကုမၸဏီအမွတ္တံဆိပ္ရဲ႕ ဂုဏ္သတင္းကို ပိုမိုေက်ာ္ၾကားေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါတယ္။

ေမလ ၃ ရက္ေန႔က JobNet ကေန က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ Sales and Marketing Career Conference 2018 အမည္႐ွိ အလုပ္အကိုင္ ေခၚယူပြဲမွာလည္း ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ပတ္သတ္လို႔ ကၽြမ္းက်င္ပညာ႐ွင္ေတြရဲ႕ စကားဝိုင္း ေဆြးေႏြးပြဲေတြလည္း ထည့္သြင္းခဲ့ပါတယ္။

ကုမၸဏီအမွတ္တံဆိပ္ကို လူေတြခ်စ္ခင္လာေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း (Brand Loyalty) ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စကားဝိုင္း ေဆြးေႏြးပြဲကိုလည္း ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီပြဲမွာ ပါဝင္ေဆြးေႏြးတဲ့ မားကတ္တင္းကၽြမ္းက်င္ပညာ႐ွင္ Ms. Eileen Lui ကေတာ့ အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုကို လူေတြခ်စ္လာဖို႔ဆုိရင္ ကုမၸဏီရဲ႕ ဝန္ထမ္းေတြကိုယ္၌က ခ်စ္ခင္ေနဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ေထာက္ျပခဲ့ပါတယ္။

Branding နဲ႔ပတ္သတ္ရင္ နည္းပညာေလာကကို ဦးေဆာင္ေနတဲ့ Google ဟာ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈေတြကို လုပ္ေဆာင္ေန႐ံုသာမက လုပ္ငန္းခြင္ေပ်ာ္႐ႊင္မႈကို ဦးစားေပးတဲ့ ကုမၸဏီလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကုမၸဏီကို ပူးတြဲတည္ေထာင္သူ Larry Page ဟာ Google ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ဆုိရင္လည္း မမွားပါဘူး။

လယ္ရီ ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေၾကာင့္ပဲ Google ဟာ ကမၻာတစ္ဝန္းမွာပိုၿပီးေတာ့ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ ၾကားလာရပါတယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က စၿပီး လက္႐ွိအခ်ိန္အထိ ႏွစ္စဥ္ေကာက္ယူတဲ့ နည္းပညာနဲ႔အင္ဂ်င္နီယာ ဆိုင္ရာကုမၸဏီ စစ္တမ္းမွာ Google ဟာ ထိပ္ဆံုးကေန ေတာက္ေလွ်ာက္ ရပ္တည္ေနခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ လယ္ရီရဲ႕ ကုမၸဏီ Branding က စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းပါတယ္။

“ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးအေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ရတာကေတာ့ ကုမၸဏီကလူေတြအကုန္လံုး တကယ့္ကိုႀကီးမားတဲ့ အခြင့္အလမ္းေကာင္းေတြရ႐ွိဖို႔၊သူတုိ႔ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကေကာင္းမြန္တဲ့လူအဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုေဖာ္ေဆာင္ေရးမွာ အေရးပါအရာေရာက္တဲ့ သက္ေရာက္မႈေတြ႐ွိေနတယ္ဆုိတာ ခံစားမိေစဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္” လို႔ Larry Page က ေျပာပါတယ္။

သူေျပာခဲ့သလိုပါပဲ Google ကုမၸဏီရဲ႕ လုပ္ငန္းခြင္ဟာ ဝန္ထမ္းေတြ ေပ်ာ္႐ႊင္ေအာင္ ပံ့ပိုးကူညီတဲ့ေနရာမွာ စံပါပဲ။ လုပ္ငန္းခြင္ျပင္ပ အိမ္မႈကိစၥ၊ လူမႈေရးနဲ႔ က်န္းမာေရးေတြကိုပါ ကုမၸဏီက အဘက္ဘက္ကေန ပံ့ပိုးေပးထားပါတယ္။

အဲဒီအတြက္ ဝန္ထမ္းေတြကလည္း အလုပ္မွာ ရာႏႈန္းျပည့္အာ႐ံုစိုက္ႏိုင္လာခဲ့တယ္။ ဒီနည္းလမ္းဟာ ဝန္ထမ္းေတြကို ေပ်ာ္႐ႊင္ေစ႐ံုသာမက ကုမၸဏီရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကိုလည္း ပိုၿပီးေက်ာ္ၾကားေစခဲ့ျပန္ပါတယ္။

အလားတူ Nivea Marketing Brand Manager Indochina ျဖစ္တဲ့ Mr.Medhi Jaouadi ကလည္း ကုမၸဏီဝန္ထမ္းေတြကိုယ္တုိင္က ကုမၸဏီထုတ္ကုန္ေတြကို သံုးစြဲခ်င္စိတ္႐ွိေနမွ Brand Loyalty ျဖစ္မယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

City Mart Holding ရဲ႕ Marcoms Consultant ျဖစ္တဲ့ Ms.Eileen Lui ကလည္း “ဝန္ထမ္းေတြဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ လူမႈကြန္ရက္အေကာင့္ေတြကေန ကုမၸဏီအေၾကာင္းေတြ ေရးသားၾကမွာျဖစ္လို႔ သူတုိ႔ရဲ႕အျမင္ေတြကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ ဝန္ထမ္းေတြဟာ ကုမၸဏီအတြက္ အႀကီးမားဆံုးေသာ Brand Embassador ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အၾကံ႕ခိုင္ဆံုး၊ အေရးအႀကီးဆံုးလည္း ျဖစ္ၾကတယ္” လို႔ ေထာက္ခံေျပာၾကားပါတယ္။

Heineken Myanmar ရဲ႕ Trade Marketing Manager ျဖစ္တဲ့ Kateryna Vasylchenko ကလည္း ဒီအယူဆကုိ သေဘာတူပါတယ္။

Heineken လို ကမၻာသိ အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုအေနနဲ႔လည္း ဝန္ထမ္းေတြကို တန္ဖိုးထားျခင္းျဖင့္ Branding ျပဳလုပ္ေၾကာင္း သူမက ေျပာပါတယ္။ ဥပမာ သူတုိ႔ဆီမွာဆုိရင္ ေသာၾကာညေနတုိင္း စားေသာက္ပြဲေလးေတြ၊ ေပ်ာ္ပြဲ႐ႊင္ပြဲေလးေတြ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ဝန္ထမ္းေတြကို အလုပ္ခြင္မွာ ေပ်ာ္႐ႊင္ေစတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အလုပ္ခြင္မွာေပ်ာ္႐ႊင္တဲ့ ဝန္ထမ္းဟာ အလုပ္ကိုပိုအာ႐ံုစိုက္ ႀကိဳးစားလာ႐ံုသာမက ကုမၸဏီအမွတ္တံဆိပ္ရဲ႕ နာမည္ဂုဏ္သတင္းကိုလည္း ပိုေက်ာ္ၾကား ေစပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ နံပါတ္ ၁ အလုပ္အကုိင္ရွာေဖြေရး ဝက္ဘ္ဆိုက္ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ www.jobnet.com.mm ဟာလည္း အျခားေသာ ထိပ္တန္း ကုမၸဏီႀကီးေတြလို လုပ္ငန္းခြင္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ တန္ဖိုးထားအေလးထားတဲ့ ကုမၸဏီ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

JobNet.com.mm ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ထိပ္တန္း အလုပ္အကိုင္႐ွာေဖြေပးေရး ဝက္ဘ္ဆိုက္တစ္ခု ျဖစ္႐ံု သာမက လုပ္ငန္း႐ွင္မ်ားနဲ႔ အလုပ္အကိုင္ ႐ွာေဖြေနသူမ်ားအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမယ့္ စကားဝိုင္း ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကိုလည္း က်င္းပျပဳလုပ္ေပးေနပါတယ္။

၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ေမလကလည္း လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲတစ္ခုကုိ က်င္းပခဲ့ၿပီး လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ကၽြမ္းက်င္ပညာ႐ွင္မ်ား၊ ကုမၸဏီအသီးသီးက လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဦးေဆာင္ေနသူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚကာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ လုပ္ငန္းမ်ား၊ စိန္ေခၚမႈမ်ား၊ ေျဖ႐ွင္းနည္းမ်ားကိုလည္း ေဆြးေႏြး အေျဖရွာခဲ့ၾကပါေသးတယ္။

လာမယ့္ ၾသဂုတ္လမွာလည္း နည္းပညာနဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာဆိုင္ရာ အလုပ္အကုိင္ျပပြဲနဲ႔ ေဆြးေႏြးပြဲတစ္ခုကုိ ျပဳလုပ္ဦးမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလိုတန္ဖိုးရွိတဲ့ အႀကံဉာဏ္ေကာင္းေတြကုိ လာေရာက္နားေထာင္ပါဦးလို႔ ဖိတ္ေခၚလိုက္ပါတယ္။