26th July, 2018

စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ Digital Marketing ၏ အေရးပါမႈ

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အင္တာနက္သံုးစြဲမႈ တဟုန္ထိုး တိုးတက္လာသည့္ အက်ိဳးဆက္က ျပည္တြင္းစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ေစ်းကြက္ဝန္ေဆာင္မႈ ေၾကာ္ျငာရာတြင္ အသံုးခ်ရမည့္လမ္းေၾကာင္းအသစ္ခု ျဖစ္လာေစခဲ့သည္။ တီဗီ၊ ေရဒီယို၊ စာနယ္ဇင္း အစ႐ွိသည့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားတြင္ ေၾကာ္ျငာသည့္ သမား႐ိုးက်အဆင့္မွ အင္တာနက္ေပၚသို႔ လုပ္ငန္းအသီးသီး မျဖစ္မေန ခုန္တက္လာရသည္။ လက္႐ွိအေျပာင္းအလဲက အခ်ိဳ႕ေသာလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ Digital Marketing ကို အသံုးခ်ရန္ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသး။ လုပ္ငန္းႀကီးမ်ာားကမူ ယင္းနည္းလမ္းကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ အသံုးခ်ေနၿပီျဖစ္သည္။ JobNet က ယခုတင္ဆက္မည့္ အေၾကာင္းအရာမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးနယ္ပယ္မွာ Digital Marketing အခန္းက႑ မည္မွ်အေရးႀကီးသည္ဟူေသာအေၾကာင္းအရာအား ေဆြးေႏြးမႈျဖစ္သည္။ အထက္ပါေခါင္းစဥ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ွိ Digital Marketing နယ္ပယ္္မွ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၏ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို ေမးျမည္းကာ စုစည္းတင္ဆက္လိုက္ပါသည္။

 

_ ကိုရန္ႏိုင္ဦး (Digital Marketing Consultant)

 

Digital Marketing က ဒီေန႔ခတ္မွာ ဘယ္ေလာက္အေရးပါလဲ

“Digital Marketing ဘယ္ေလာက္အေရးပါလဲဆုိတာ အလုပ္ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ ႐ႈေထာင့္ကေနစဥ္းစားရင္ သိႏိုင္တယ္။ အလုပ္ျဖစ္တယ္၊ Business ကို ပိုၿပီးေတာ့အေထာက္အကူျပဳတယ္၊ ပိုၿပီးေတာ့ေကာင္းေစတယ္ဆိုတာက ေအဂ်င္စီေတြမ်ားလာတာေရာ Digital Marketer ေတြ မ်ားလာတာေရာ Digital Marketing သင္တန္းေတြမ်ားလာတာေရာ ၾကည့္ရင္ ဘယ္ေလာက္အေရးပါတယ္ဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္”


Digital Marketing အကူးအေျပာင္းမွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း႐ွင္ေတြ ဘာေတြျပင္ဆင္ထားသင့္လဲ
Offline ကေန Digital Marketing  ကူးမယ္ဆုိရင္ ၿပီးၿပီးေရာ ေအဂ်င္စီတစ္ခုအပ္လိုက္သည္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူခန္႔လိုက္သည္ေသာ္လည္းေကာင္း ဒါနဲ႔တင္မၿပီးသြားဘူး။ ပိုင္႐ွင္ကိုယ္၌က Digital Marketing ဆိုတာဘာလဲ၊ Social Media ဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာ အေျခခံအသိပညာေလးေတာ့ ႐ွိထားသင့္တယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။ အဲ့ဒီအေျခခံအသိပညာ႐ွိထားေတာ့မွ ဒါမ်ိဳးကလုပ္သင့္တယ္၊ ဒါမ်ိဳးက မလုပ္သင့္ဘူးဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က နားလည္မွာ။ ထပ္ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ပိုင္႐ွင္ကိုယ္၌က ဆံုးျဖတ္မယ့္လူကိုယ္၌က အခ်ိန္ေပးဖုိ႔လိုတယ္။

ေနာက္တစ္ခုက စတိုရီတစ္ခုပဲဖန္တီးတာမဟုတ္ဘူး ဒီကုမၸဏီရဲ႕ Business ရဲ႕ စတုိရီေပါင္းမ်ားစြာကို ဖန္တီးရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပိုၿပီးေတာ့အခ်ိန္ေပးရတယ္။ ေနာက္ဆံုးတစ္ခု … ကိုယ့္အေၾကာင္းကို ကိုယ္ဘယ္လိုေျပာမလဲ၊ သူမ်ားစိတ္ဝင္စားေအာင္ ဘယ္လိုေျပာမလဲဆိုတဲ့ အတတ္ပညာ၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကေတာ့ Content Marketing လို႔ ေခၚတာေပါ့။

Digital Marketing ကို ဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ဖြင့္လဲ
“Digital Marketing ဆိုတဲ့ ကိုယ္၌က Digital ဆုိတာသည္ ပလတ္ေဖာင္း Marketing သည္ အတတ္ပညာ။ ဆိုလိုတဲ့သေဘာက Digital ပလတ္ေဖာင္းေတြကို အသံုးျပဳၿပီးေတာ့ လူေတြကို ကိုယ့္ရဲ႕စီးပြားေရးအေၾကာင္း ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္အေၾကာင္း ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္သိေစခ်င္တဲ့အေၾကာင္းကို သိေအာင္လုပ္ျခင္းသည္ Digital Marketing လို႔ပဲ ယူဆလို႔ရတယ္”

 

_ မခ်မ္းေျမ႕ခိုင္ (Head of Operations, Amara Digital Marketing Agency)

Digital Marketing က ဒီေန႔ခတ္မွာ ဘယ္ေလာက္အေရးပါလဲ
“Brand ေတြက တျခား Brand လုပ္လို႔႐ွိရင္ ငါလည္းလုပ္မွရမယ္ဆုိၿပီးေတာ့ လိုက္လုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဘာလုပ္ရမွန္းသိပ္မသိေသးရင္ေတာင္ Brand ေတြက ဝင္ဝင္ၿပီးလုပ္ၾကေတာ့ ျမန္္မာႏိုင္ငံမွာကေတာ့ အရမ္းကိုပြင့္လင္းၿပီးေတာ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးစျပဳေနၿပီလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္”

Digital Marketing အကူးအေျပာင္းမွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း႐ွင္ေတြ ဘာေတြျပင္ဆင္ထားသင့္လဲ

Digital Marketing မွာ က်ေတာ့ user ေတြနဲ႔ ပိုၿပီးေတာ့ သူတို႔နဲ႔ဆက္ဆံေရးကို တည္ေဆာက္ရတယ္။

သူတုိ႔နဲ႔ပိုၿပီးေတာ့ ဆက္ဆံေရးကို တည္ေဆာက္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕အမွတ္တံဆိပ္အေပၚ လူေတြအျမင္ေကာင္းလာေအာင္ အဲ့လိုမ်ိဳး လုပ္ရတဲ့အပိုင္းကိုသြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာျပည္က လုပ္ငန္း႐ွင္ အထူးသျဖင့္ ျပည္တြင္းလုပ္ငန္း႐ွင္အေတာ္မ်ားမ်ားကက်ေတာ့ သူတုိ႔က ေၾကာ္ျငာမယ္ ေၾကာ္ျငာခသံုးမယ္ဆုိရင္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ offiline မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူတုိ႔အေနနဲ႔ Sales ကို ဦးတည္တာမ်ားတယ္။ Digital Marketing ကေန Sales လုပ္လို႔မရဘူးလို႔ ေျပာမဟုတ္ဘူး။ လုပ္လုိ႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲ့တစ္ခုတည္းကိုပဲအာ႐ံုစိုက္ေနရင္က်ေတာ့ Digital Marketing က ေပးႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးရလဒ္ေတြကို အကုန္မသံုးႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနတာေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ေစ်းေရာင္းရဖုိ႔ရယ္၊ Sales ရလဒ္တက္ဖုိ႔အျပင္ ကိုယ့္အမွတ္တံဆိပ္ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာေပါ့ ၊ လူေတြ ကိုယ့္အမွတ္တံဆိပ္အေပၚ ေကာင္းတဲ့အျမင္ ျဖစ္လာေအာင္ လုပ္တဲ့အပိုင္းမွာလည္း အာ႐ံုစိုက္ဖုိ႔လိုတယ္လို႔ထင္ပါတယ္။”


Digital Marketing ကို ဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ဖြင့္လဲ
“ Digital Marketing က အလြယ္ဆံုးေျပာလို႔႐ွိရင္ေတာ့ ပံုမွန္ ေစ်းကြက္ခ်ဲ႕ထြင္တာကို ဒစ္ဂ်စ္တယ္နည္းလမ္းေတြနဲ႔ လုပ္တာေပါ့။ ဒစ္ဂ်စ္တယ္နည္းလမ္းဆုိတဲ့ေနရာမွာ သမား႐ိုးက် offline က တီဗီ၊ ေရဒီယို၊ မဂၢဇင္းမွာ ေၾကာ္ျငာတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲနဲ႔ အင္တာနက္ကို အဓိကသံုးၿပီးေတာ့ ေၾကာ္ျငာတယ္။ အဲ့ဒီေနရာမွာ ဆို႐ွယ္မီဒီယာကိုသံုးခ်င္သံုးမယ္၊ တျခား search engine ေတြ၊ အင္တာနက္မွာ႐ွိသမွ် ဘယ္ဟာကိုသံုးလို႔ရမလဲ၊ သံုးလို႔ရသမွ် သံုးၿပီးေတာ့ ေၾကာ္ျငာတယ္။


_ ေဒၚဝတ္ရည္ခ်မ္း (CEO, Groupbuyy)

Digital Marketing က ဒီေန႔ခတ္မွာ ဘယ္ေလာက္အေရးပါလဲ
“ အရင္တုန္းကေတာ့ သိပ္မသိသာဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီႏွစ္ပိုင္းမွာေတာ့ Digital Marketing က over 50% ေလာက္ အေရးပါလာတယ္လုိ႔ျမင္တယ္။ လုပ္ငန္းတစ္ခုမွာ Brandတစ္ခုေဖာက္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ product တစ္ခု launch လုပ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၅၀% ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ကို အေရးပါလာတယ္လို႔ျမင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရွိသင့္တဲ့ Department တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္”


Digital Marketing အကူးအေျပာင္းမွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း႐ွင္ေတြ ဘာေတြျပင္ဆင္ထားသင့္လဲ
“ Open minded ျဖစ္ဖုိ႔လိုတယ္။ အရင္တုန္းက Traditional ကေန Digital ကို သြားေနၿပီဆုိတာကိုလည္း သေဘာေပါက္ရမယ္။ မားကတ္အေျခအေနကို နားလည္ရမယ္။ ငါတုိ႔ဒါကိုေျပာင္းလဲဖု႔ိလိုေနၿပီေပါ့။ ၿပီးေတာ့အခါက်ေတာ့ သံုးစြဲတဲ့ေငြေၾကးမွာ Cost efficiency ရွိဖို႔လိုတယ္။ အဲ့က်ေတာ့မွ Cost efficiency ႐ွိမွရမွာဆုိတဲ့အတြက္ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ expert ေတြ ၊ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ဝန္ထမ္းေတြ ၊ Marketing specialist ေတြ အဲ့လိုမ်ိဳးေလးေတြေခၚၿပီး အလုပ္ခန္႔ႏိုင္ဖုိ႔က အေရးႀကီးတယ္။ ႐ွိသမွ်ပိုက္ဆံေတြကို အကုန္ ပံုေအာၿပီးေၾကာ္ျငာေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲနဲ႔ စည္းစနစ္ေလးနဲ႔ လမ္းမွန္မွန္လုပ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းတာေပါ့။”

 

Digital Marketing ကို ဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ဖြင့္လဲ

“ အ႐ွင္းဆံုး ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ Digital Marketing ဆိုတာက အင္တာနက္ကိုအသံုးျပဳၿပီးေတာ့ အမ်ားသူငွာသိေအာင္ ကိုယ့္ product ေတြကို Marketing လုပ္တာက Digital Marketing ပဲေပါ့”



_ ဦးေအာင္သူရ (Chief Strategic, Ignite Marketing Communication)
Digital Marketing က ဒီေန႔ခတ္မွာ ဘယ္ေလာက္အေရးပါလဲ

“ အခုေခတ္မွာ Digital Marketing က အေရးႀကီးပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အေရးႀကီးဆံုးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ မားကတ္တင္းသေဘာတရား အေျခခံကိုပိုင္ႏိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္မားကတ္တင္းက သူ႔ရဲ႕ အေရးပါတဲ့လိုင္းတစ္ခုလို႔ ထင္ပါတယ္”

Digital Marketing အကူးအေျပာင္းမွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း႐ွင္ေတြ ဘာေတြျပင္ဆင္ထားသင့္လဲ
“အဓိက ျပင္ဆင္သင့္တာကေတာ့ Marketing မွာ Digital Marketing ရဲ႕ က႑ကို ဘယ္လိုပါဝင္ရမလဲ ဆိုုတာကို နားလည္ဖုိ႔ လိုပါတယ္”