လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေခါင္းေဆာင္အႀကီး အကဲတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႔ ယုံၾကည္မႈရေအာင္ဘယ္လိုတည္ေဆာက္ မလဲ။ ယုံၾကည္မႈဆိုတာ ေနရာတိုင္းမွာ မရွိ မျဖစ္လိုအပ္တဲ့အရာျဖစ္လို႕ လုပ္ငန္းခြင္ဆို တာမွာလည္း လိုအပ္တဲ့အရာတစ္ခုျဖစ္ပါ တယ္။ ဝန္ထမ္းနဲ႕ ေခါင္းေဆာင္အႀကီးအကဲၾကားမရွိမျဖစ္လိုအပ္တာကေတာ့ ယုံ ၾကည္မႈပါ။ လုပ္ငန္းခြင္တစ္ခုမွာ ေခါင္း ေဆာင္နဲ႕ ဝန္ထမ္းၾကားယုံၾကည္မႈပ်က္စီး သြားတဲ့အခါ မလိုလားအပ္တဲ့ျပႆနာ ေတြ၊ မလိုလားအပ္တဲ့ဆုံး႐ႈံးမႈေတြျဖစ္လာ ႏိုင္ပါတယ္။
ဒီတစ္ပတ္မွာေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ အႀကီးအကဲနဲ႕ဝန္ထမ္းၾကားမွာ ႐ိုးရွင္းလြယ္ ကူစြာနဲ႕ ယုံၾကည္မႈတစ္ခုကိုဘယ္လိုတည္ ေဆာက္ယူၾကမလဲဆိုတာကို ေဖာ္ျပေပး ခ်င္ပါတယ္။ ေခါင္းေဆာင္အႀကီးအကဲဆို တာ ဝန္ထမ္းအားလုံးရဲ႔စံျပပုဂၢိဳလ္တစ္ ေယာက္လို႕ဆိုေကာင္းဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ေလး စားမႈနဲ႕အားက်အတုယူစရာေတြျပည့္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ပါ။ ဝန္ထမ္းအားလုံးရဲ႔ ယုံ ၾကည္အားကိုးမႈေတြကိုရရွိပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႕ ဘယ္လိုအခ်က္ေတြနဲ႕ ယုံၾကည္မႈတည္ ေဆာက္မလဲ။ ဖတ္ၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။
ေကာင္းမြန္တဲ့ရလဒ္ေတြအတြက္ အသိအမွတ္ျပဳတာ
ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ရဲ႔စြမ္းေဆာင္ ရည္ကို အသိအမွတ္ျပဳစကားေျပာၾကား တာက ပိုက္ဆံမကုန္ဘဲဝန္ထမ္းတစ္ ေယာက္ရဲ႔ကုန္ထုတ္လုပ္မႈကိုခ်ီးေျမှာက္တဲ့ သေဘာပါ။ ေကာင္းမြန္တဲ့ရလဒ္ေတြ အတြက္အသိအမွတ္ျပဳေၾကာင္းေျပာၾကား ပါ။ ေကာင္းမြန္တဲ့အိုင္ဒီယာေတြအတြက္ အမ်ားေရွ႕မွာခ်ီးေျမှာက္တဲ့စကားဆိုပါ။ ဒါေတြကမလိုအပ္ဘူးလို႕မေတြးလိုက္ပါနဲ႕။ ကိုယ့္ရဲ႔ေခါင္းေဆာင္အႀကီးအကဲတစ္ ေယာက္ရဲ႔အားေပးစကားေျပာၾကားမႈ၊ အသိအမွတ္ျပဳမႈတို႕က ဝန္ထမ္းတိုင္းအ တြက္အားေဆးတစ္ခြက္ပါပဲ။
ဘယ္ေလာက္အလုပ္ပင္ပန္းပင္ပန္း ကိုယ့္ရဲ႔ေခါင္းေဆာင္ဆီကအသိအမွတ္ျပဳ မႈတစ္ခုခုရရွိလိုက္တဲ့အခါမွာ အဲဒီပင္ပန္း မႈေတြက အလိုလိုေပ်ာက္ကြယ္သြားပါ တယ္။ ဒါ့အျပင္ဝန္ထမ္းေတြရဲ႔စိတ္အား တက္ႂြကမႈနဲ႕ယုံၾကည္မႈတို႕ကိုပါရရွိေစႏိုင္ပါ တယ္။
သာတူညီမ်ွဆက္ဆံေရးထားရွိတာ
ဝန္ထမ္းအခ်င္းခ်င္း ကိုယ္သေဘာ က်တဲ့သူဆိုတစ္မ်ိဳးဆက္ဆံတာ၊ သေဘာ မက်တဲ့သူဆိုတစ္မ်ိဳးဆက္ဆံတာမ်ိဳးမလုပ္ ဘဲသာတူညီမ်ွဆက္ဆံေရးကိုတည္ ေဆာက္ႏိုင္တာကလည္း ဝန္ထမ္းေတြရဲ႔ ယုံၾကည္မႈကိုတည္ေဆာက္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘက္လိုက္တဲ့ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳး၊ အလုပ္ရွင္ မ်ိဳးကို ဘယ္ဝန္ထမ္းကမွသေဘာမက်ပါ ဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႔ဝန္ထမ္းအားလုံးကိုတန္းတူ ဆက္ဆံၿပီးေက်ာသားရင္သားမေရြးအုပ္ခ်ဳပ္ ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ဝန္ထမ္းအားလုံးရဲ႔ယုံၾကည္ မႈကိုရရွိႏိုင္ပါတယ္။
လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ သူ႕လူကိုယ့္လူ ခြဲျခားဆက္ဆံတတ္တာမ်ိဳး၊ ကိုယ္နဲ႕အဆင္ ေျပလို႕မ်က္ႏွာသာေပးဆက္ဆံတာမ်ိဳး၊ ကိုယ္နဲ႕နီးစပ္လို႕အခြင့္အေရးေပးတာမ်ိဳး စတာေတြက လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာဝန္ ထမ္းေတြရဲ႔ ယုံၾကည္မႈကိုပ်က္ျပားေစႏိုင္ တာကိုသတိျပဳရပါမယ္။
ေပးထားတဲ့ကတိကို တည္ေအာင္ထိန္းသိမ္းတာ
ကတိေပးရတာလြယ္ပါတယ္၊ ကတိတည္ဖို႕ ႀကိဳးစားရတာသာ ခက္ခဲ တာ’ Boris Johnson
ဝန္ထမ္းနဲ႕အႀကီးအကဲၾကားကတိ ေပးစကားထားရွိမိတဲ့အခါ အႀကီးအကဲ ဘက္ကေနၿပီးေတာ့ အဲဒီကတိကိုတည္တံ့ ေအာင္ထိန္းသိမ္းႏိုင္တာကလည္း ကိုယ့္ရဲ႔ ဝန္ထမ္းေတြနဲ႕ယုံၾကည္မႈကိုတည္ေဆာက္ ခဲ့တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႔ဝန္ထမ္းေတြနဲ႕ ကတိစကားထားရွိမိတဲ့အခါ ကိုယ့္ဘက္က တည္တံ့ႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစားပါ။ ေပးထားတဲ့ ကတိကိုတည္ေအာင္ႀကိဳးစားႏိုင္တာက ဝန္ထမ္းေတြရဲ႔ ယုံၾကည္မႈကိုတည္ေဆာက္ တာပဲျဖစ္ပါတယ္။
အမွားေတြ၊ ဆုံး႐ႈံးမႈေတြကို ဝန္ခံတာ
ေခါင္းေဆာင္ပီသတဲ့အႀကီးအကဲ တစ္ေယာက္က ကိုယ့္ရဲ႔အမွားေတြ၊ ဆုံး႐ႈံး မႈေတြကိုဝန္ခံတတ္ဖို႕လိုပါတယ္။ ဒီလိုမ ဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္ရဲ႔အမွားေတြကို ဝန္ထမ္း ေတြအေပၚအျပစ္ပုံခ်တာ၊ အျပစ္တင္တာ ေတြက ေခါင္းေဆာင္မပီသတဲ့လုပ္ရပ္တစ္ ခုပါ။ ဒီလုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ သင္က ကိုယ့္ ရဲ႔လက္ေအာက္ဝန္ထမ္းေတြရဲ႔ ယုံၾကည္မႈ ကိုမရရွိႏိုင္ပါဘူး။ ေခါင္းေဆာင္ပီသတဲ့ အႀကီးအကဲတစ္ေယာက္က ကိုယ့္လုပ္ရပ္ အမွားအတြက္ဝန္ခံဖို႕ဝန္မေလးသလို၊ ေတာင္းပန္ဖို႕လည္းဝန္မေလးတတ္ပါဘူး။ ကိုယ္ကအလုပ္ရွင္တစ္ေယာက္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႔ဝန္ထမ္းေတြယုံၾကည္မႈရဖို႕အတြက္ ႐ိုးသားဖို႕လိုပါတယ္။
မ်ားမ်ားနားေထာင္ၿပီး နည္းနည္းေျပာတာ
ေခါင္းေဆာင္အႀကီးအကဲလုပ္သူက ဝန္ထမ္းေတြရဲ႔အသံကိုမ်ားမ်ားနားေထာင္ ရပါမယ္။ သူတို႕လိုအပ္ခ်က္ကဘာလဲ၊ သူတို႕ျဖစ္ခ်င္တာကဘာလဲ၊ ဘယ္လိုျဖစ္ သင့္သလဲစတာေတြကိုနားေထာင္ရပါမယ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာခ်ည္းေျပာ ေနလို႕မရပါဘူး။ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႔လိုအပ္ခ်က္ ေတြကိုသိေအာင္ႀကိဳးစားရပါမယ္။ ကိုယ့္ ရဲ႔လက္ေအာက္ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္က အလုပ္ခြင္အတြင္းမွာ ဘယ္လိုအခက္အခဲ ေတြရင္ဆိုင္ေနရသလဲ၊ သူဘာေတြလိုအပ္ ေနသလဲ၊ ဘယ္လိုစိန္ေခၚမႈေတြႀကံဳေတြ႔ ေနရသလဲစတဲ့အခ်က္ေတြကိုဂ႐ုစိုက္တဲ့ အလုပ္ရွင္တစ္ေယာက္က ဝန္ထမ္းေတြရဲ႔ ယုံၾကည္မႈကိုအလြယ္တကူပဲရရွိႏိုင္ပါတယ္။
က်င့္ဝတ္ေတြကိုထိန္းသိမ္းတာ
က်င့္ဝတ္ဆိုတာက ဥပေဒအရအေရး ယူလို႕မရတဲ့လူမႈေရးေတြ၊ အေရးကိစၥေတြ ကိုဆိုလိုပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ ထိန္းသိမ္းရမယ့္လူမႈက်င့္ဝတ္ေတြအမ်ား ႀကီးရွိပါတယ္။ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတစ္ ေယာက္က အဲဒီလူမႈက်င့္ဝတ္ေတြကို မ ေဖာက္ဖ်က္မိေစဖို႕လိုပါတယ္။ လူမႈက်င့္ ဝတ္ေတြကိုေစာင့္ထိန္းတာက ဝန္ထမ္း အားလုံးရဲ႔ယုံၾကည္မႈကိုရရွိႏိုင္ပါတယ္။
တျခားသူေတြကိုယုံၾကည္တာ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္လည္း ယုံၾကည္မႈအျပည့္ရွိတာ
အလုပ္ခြင္မွာတစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦးယုံ ၾကည္မႈတည္ေဆာက္ႏိုင္တာက လုပ္ငန္း အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ေကာင္းမြန္တဲ့ရလဒ္ေတြ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာအလုပ္ ရွင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ယုံၾကည္မႈအျပည့္ ရွိဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ္က အမ်ားရဲ႔ စံျပ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ရွိရမွာပါ။ စိန္ေခၚမႈေတြကိုယုံၾကည္မႈရွိရွိျဖတ္သန္း ႏိုင္ဖို႕ ကိုယ္တိုင္ယုံၾကည္မႈရွိဖို႕လိုသလို တျခားသူေတြကိုလည္း ယုံၾကည္တဲ့စိတ္မ်ိဳး ထားရွိရပါတယ္။
လက္ေအာက္ဝန္ထမ္းေတြကိုယုံ ၾကည္ပါ။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးလိုက္ပါ။ အေသး စိတ္လိုက္ၿပီးစီမံခန္႕ခြဲတာထက္ တစ္ခါတစ္ရံမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပး ၾကည့္လိုက္ပါ။ ယုံၾကည္မႈဆိုတာအျပန္ အလွန္သေဘာတရားတစ္ခုပါပဲ။ ကိုယ့္ အေပၚယုံၾကည္အားကိုးတဲ့သူေတြအေပၚ ကိုယ္ကလည္းျပန္ၿပီးယုံၾကည္ေပးသင့္ပါ တယ္။
Credit : theopportunityjournal
Credit : ေက်ာ့ေကခိုင္