3rd May, 2018
အလုပ္ထဲမွာ “Sorry” တစ္ခြန္း အလြန္အကြ်ံမေၿပာၿဖစ္ေအာင္
Share
Blog Link Copied
အမွားတစ္ခုခုလုပ္မိတုိင္း Sorry လို႔ေျပာတတ္တဲ့အက်င့္က ယဥ္ေက်းရာေရာက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အလုပ္ထဲမွာ ခဏခဏ Sorry ေျပာေနရရင္ေတာ့ေကာင္းတဲ့အေၿခအေနမဟုတ္ပါဘူး။ ခ်မွတ္ထားတဲ့အလုပ္တာဝန္ေတြ မၿပီးလို႔ Sorry ေျပာၿပီး ေတာင္းပန္ေနရတာကေတာ့ အဆိုးဆံုးပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ လက္႐ွိေနရာထက္ ပိုျမင့္မားတဲ့ေနရာကို ရဖုိ႔အတြက္ Sorry ေျပာေနရတာေတြ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ႐ုန္းထြက္ဖုိ႔လိုအပ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ မေျပာသင့္တဲ့ Sorry ေတြကိုလည္း မေျပာဖို႔ လိုပါေသးတယ္။
(၁) Sorry ေျပာစရာမလိုတဲ့အခ်ိန္
ကိုယ့္ဘက္က ရည္႐ြယ္ခ်က္မပါဘဲ အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ ျဖစ္သြားတဲ့ကိစၥေတြမွာေတာင္ တာဝန္ယူစိတ္နဲ႔ ေတာင္းပန္ရတယ္ ဆုိရင္ေတာင္ တခ်ိဳ႕ေတြက လိုတာထက္ပိုၿပီး Sorry ခ်င္းထပ္ေအာင္ေျပာေလ့႐ွိၾကတယ္။ ကိုယ့္အမွားမဟုတ္တဲ့ ကိစၥေတြမွာ Sorry ေျပာစရာမလိုပါဘူး။ လူေတြ ကိုယ့္ကိုသေဘာမက်ေတာ့မွာေၾကာက္ၿပီး Sorry ခဏခဏေျပာေနရရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ယံုၾကည္မႈ က်ဆင္းလာႏိုင္ပါတယ္။ သူမ်ားေတြသေဘာမက်လည္း ကိုယ္တိုင္ရပ္တည္ႏိုင္တဲ့သူဆိုတာ ကိုယ့္အမွားမဟုတ္တဲ့ကိစၥေတြကို လိုက္ေတာင္းေနဖုိ႔ မလိုပါဘူး။ ဥပမာေျပာရရင္ ပရင္တာပ်က္ေနလို႔ ၊ ေတာင္းဆိုစရာ႐ွိတဲ့ အလုပ္ကိစၥကို ေတာင္းဆုိရလို႔ Sorry ေျပာေနရရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ျဖစ္တည္မႈက ေသးငယ္တယ္လို႔ တစ္ဖက္က ျမင္သြားႏုိင္ပါတယ္။
(၂) ဘယ္လိုအေျခအေနမွာ Sorry ေျပာဖုိ႔လိုလဲ
ေတာင္းပန္စကားဆုိရမယ့္ အေျခအေနေတြ ႐ွိလာတဲ့အခါမွာလည္း မွန္ကန္တဲ့နည္းနဲ႔ ေတာင္းပန္ရပါမယ္။ ကိုယ့္ဘက္က မေကာင္းတဲ့အရာတစ္ခုခု လုပ္မိတဲ့အတြက္ ေနာင္တရမိတယ္ဆုိရင္ ေတာင္းပန္လိုက္ပါ။ ေဒါသတႀကီးျပဳမူမိတာေတြ၊ အစည္းအေဝးေနာက္က်တာေတြ၊ အလုပ္ကို အခ်ိန္မီ မၿပီးတာေတြလိုမ်ိဳး ကိုယ့္ဘက္က မွားသြားတာေတြကို အေလးအနက္ထားၿပီး ေတာင္းပန္သင့္ပါတယ္။ Sorry လို႔ လြယ္လြယ္မေတာင္းပန္ရပါဘူး။ ေတာင္းပန္တဲ့ ေဖာ္ျမဴလာေလးလည္း ႐ွိေသးတယ္။ ေတာင္းပန္၊ အသိေပး၊ ႐ွင္းျပ ၊ တာဝန္ယူေဆာင္႐ြက္ ဆုိတဲ့ အဆင့္ေလးဆင့္နဲ႔ ေတာင္းပန္ရပါတယ္။ ပထမဆံုး ေတာင္းပန္ပါ။ ဒုတိယက ကိုယ့္ရဲ႕အမွားက ဘယ္လိုသက္ေရာက္မႈျဖစ္ေစတယ္ဆုိတာ သိတဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပပါ။ တတိယအေနနဲ႔က ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုေတြျဖစ္သြားရတယ္ဆုိတာကို ဆင္ေျခေပးတာမဟုတ္ဘဲ ႐ွင္းျပပါ။ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ကေတာ့ ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့အမွားအတြက္ ဘယ္လုိတာဝန္ယူေျဖ႐ွင္းမယ္ဆုိတာကိုပါ တစ္ခါတည္း ေျပာျပၿပီး ေျပာတဲ့အတုိင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္လုပ္ေဆာင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
(၃) Sorry အစား တျခားဘာေၿပာသင့္လဲ
ကိုယ္မမွားတဲ့ ကိစၥေတြမွာ Sorry ေျပာစရာ မလိုတာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ Sorry ေျပာစရာအေျခအေနေတြ ျမင္ေနရရင္ေတာ့ တျခားစကားကို ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ တစ္ဖက္လူရဲ႕ ခံစားခ်က္ကို နားလည္တဲ့အေၾကာင္း ထုတ္ေျပာပါ။ ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈ၊ နားလည္ေပးမႈေတြကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာျပလိုက္မယ္ဆုိရင္ တစ္ဖက္လူက ေပ်ာ္ရႊင္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဥပမာတစ္ခု ေျပာရရင္ ႐ံုးဆင္းခ်ိန္နားနီးမွ ေပၚလာတဲ့ အေရးေပၚကိစၥကို ေျဖ႐ွင္းခိုင္းရတာက ကိုယ့္အမွားမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူ႕ဘက္ကလည္း အဆင္မေျပဘူးဆိုေတာ့ ကိုယ္က အားနာရတယ္ဆိုရင္ သူ႔ကိုနားလည္ေၾကာင္းနဲ႔ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာျပလိုက္တာက အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းျဖစ္ပါတယ္။
(၄) ေဘာင္ေက်ာ္သြားတဲ့ေတာင္းပန္မႈေတြ မျဖစ္ေအာင္
ေတာင္းပန္ရတဲ့ အေနအထားမို႔ ေတာင္းပန္ရတဲ့အခါ ကိုယ့္ရဲ႕အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းအလုပ္အကိုင္ကို တစ္ဖက္က ထိန္းခ်ဳပ္သြားတဲ့အျဖစ္မ်ိဳး အေရာက္မခံပါနဲ႔။ ကိုယ္မွားတာက တစ္ႀကိမ္တည္းပါ။ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းအလုပ္ကိုပါ ထိခိုက္သြားရင္ အမ်ားႀကီးနစ္နာရပါတယ္။ အလုပ္ထြက္လုိက္ရတယ္ ဆုိရင္ေတာင္ ေနာက္ထပ္ကုမၸဏီတစ္ခုမွာ အလုပ္ေျပာင္းေလွ်ာက္လို႔ ရႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းအလုပ္ကိုပါ ထိခိုက္သြားရင္ေတာ့ သင္ယူေလ့လာခဲ့တာေတြ၊ အေတြ႕အၾကံဳနဲ႔ တတ္ေျမာက္ထားတဲ့ကၽြမ္းက်င္မႈေတြဟာ ေရစုန္ေမ်ာသြားရႏိုင္ပါတယ္။ အလုပ္အကိုင္အသစ္ေတြကိုလည္း ထပ္မံ႐ွာေဖြရေတာ့မွာပါ။
သင့္အရည္အခ်င္းနဲ႔ကိုက္ညီမယ့္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြကို www.jobnet.com.mm မွာ အခုပဲ ၀င္ေရာက္ရွာေဖြရယူလိုက္ပါ။