17th May, 2019

အလုပ္႐ွာေဖြေနသူေတြဆီမွာ ႐ွိသင့္တဲ့အရည္အခ်င္း ၇ ခု

ဒီေန႔ေခတ္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းလုပ္ငန္းက ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းတိုးတက္ဖို႔ဆိုရင္ သူနဲ႔ပတ္သက္တဲ့နယ္ပယ္ေတြမွာပဲ ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္ေနလို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ မ်က္ေမွာက္ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း အရာရာတိုင္းက လ်င္ျမန္စြာေျပာင္းလဲေနပါတယ္။ ဥပမာေျပာရမယ္ဆိုရင္ အားေကာင္းတဲ့ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ေတြေၾကာင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြဟာ အရင္ကထက္ ပိုၿပီး႐ႈပ္ေထြးလာတယ္။ သတင္းအခ်က္အလက္စီးဆင္းမႈေတြကလည္း ပိုၿပီးျမန္ဆန္လာပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး လူေတြၾကားမွာဆိုရင္လည္း အလုပ္နဲ႔ ဆက္သြယ္ေရးအေလ့အထေတြဟာ ပိုၿပီးေတာ့စိန္ေခၚမႈေတြ မ်ားလာပါတယ္။

ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စံႏႈန္းတစ္ခုတည္းနဲ႔ မေျပာင္းလဲတဲ့တာဝန္ေတြကို လုပ္ငန္းတစ္ခုတည္းအတြက္ လုပ္ေဆာင္ေနခဲ့ရေပမဲ့လည္း အခုဆိုရင္ လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာ ကိုင္တြယ္ေျဖ႐ွင္းနည္းေတြဟာ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္နဲ႔ မ်ားစြာေျပာင္းလဲလာပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အခုဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ႐ွိတဲ့ လုပ္ငန္း႐ွင္အမ်ားစုဟာ နည္းပညာပုိင္းမွာ ကၽြမ္းက်င္ၿပီး ေျပာင္းလဲမႈေတြကုိ လိုက္ေလ်ာညီေထြေနႏိုင္တဲ့သူေတြကို အလြန္ကုိသေဘာက်ပါတယ္။ အေရးႀကီးဆံုးကေတာ့ လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာမွာ အသံုးဝင္တဲ့အေျပာင္းအလဲေတြကို အျခားသူထက္ပိုၿပီး သတိထားမိႏိုင္ၿပီး လက္ေတြ႔လုပ္ငန္းခြင္မွာ အသံုးခ်လို႔ရႏိုင္ေအာင္ အႀကံေပးႏိုင္တဲ့သူေတြကို လုပ္ငန္းရွင္ေတြကပိုၿပီး ႀကိဳဆိုၾကပါတယ္။

ကုိယ့္အေနနဲ႔လည္း အဲဒီလိုေနရာေတြမွာကၽြမ္းက်င္မႈ႐ွိထားမယ္ဆိုရင္ ေကာင္းမြန္တဲ့အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြ၊ လစာေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြနဲ႔ေတြ႔ဆံုႏိုင္ၿပီး ဘယ္အလုပ္႐ွင္ကမဆို အလုပ္ခန္႔ထားခ်င္တဲ့သူမ်ိဳး ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။

၁။ ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္စြာဆက္သြယ္ေျပာဆိုႏိုင္ေသာအရည္အခ်င္း႐ွိျခင္း

ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ့စကားကို ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ဒါမွမဟုတ္ ဝန္ထမ္းကိုနားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ေျပာျပႏိုင္ရဲ႕လား။ ကိုယ္ကေရာ သူတို႔ေျပာစကားကိုေသခ်ာနားေထာင္ရဲ႕လား။ တစ္ပါးသူရဲ႕ခံစားခ်က္ကိုထည့္သြင္းၿပီး စဥ္းစားတတ္တဲ့သူတစ္ေယာက္လား။ ဒီလိုအရည္အခ်င္းဟာ အလုပ္ေကာင္းေကာင္းတစ္ခုအတြက္ တန္းစီေနတဲ့လူေတြရဲ႕အေ႐ွ႕ကို ေရာက္သြားေစႏိုင္ေအာင္ကို တြန္းပို႔ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္မွတ္ထားရမွာက ဆက္သြယ္ေျပာဆိုတယ္ဆိုုတာဟာ စကားနဲ႔ပဲေျပာရတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မွာ အားလံုးထက္ႏွာတစ္ဖ်ားသာခ်င္တယ္ဆိုရင္ လုပ္ငန္းနဲ႔ပတ္သတ္တဲ့စာအေရးအသားမွာ ကၽြမ္းက်င္မႈ႐ွိဖို႔၊ သဒၵါနဲ႔စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုကုို မွန္ကန္စြာအသံုးျပဳတတ္ဖို႔ကလည္း အေရးပါပါတယ္။

ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာေတြတိုးတက္လာတာနဲ႔အမွ် ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ပုဂၢလိကက႑လုပ္ငန္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အင္တာနက္နဲ႔ အီးေမးလ္ကို ႐ံုးတြင္းဆက္သြယ္ေရးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္တဲ့အခါမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသံုးျပဳလာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ရာထူးအတိုးခံရတဲ့အခါမွာလည္း အစီရင္ခံစာေတြေရးရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဆက္ဆံေရးမွာ အေျပာအဆိုအျပင္ အေရးအသားလည္း အေရးႀကီးလာပါတယ္။

၂။ အေျပာင္းအလဲကို လိုက္ေလ်ာညီေထြေနႏိုင္ၿပီး ဆန္းသစ္တီထြင္ႏိုင္ျခင္း

ေျပာင္းလဲမႈဆိုတာဟာ အဖြဲ႔အစည္းတိုင္းမွာ တြဲလ်က္ပါလာၿပီးသားအရာတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ အေျပာင္းအလဲေတြနဲ႔အတူ လိုက္ေလ်ာညီေထြလိုက္ေျပာင္းႏိုင္ၿပီး အဲဒီအေျခအေနအတြက္ သင့္ေတာ္မယ့္အရာကို ဆန္းသစ္တီထြင္ႏိုင္ၿပီး အေျဖ႐ွာႏိုင္တဲ့သူေတြကိုပဲ လုပ္ငန္းအဖြဲ႔အစည္းေတြက ႐ွာေဖြေနတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္း႐ွင္ေတြဟာ စနစ္အသစ္ေတြကိုေတြ႔တဲ့အခါ ေျပာင္းလဲရမွာကို တြန္႔ဆုတ္ေနတဲ့ဝန္ထမ္းေတြထက္ အဲဒီစနစ္အသစ္ေတြကို မ်က္ေျခမပ်က္ေလ့လာထိေတြ႔ေနၿပီး အဲဒါေတြကေနျဖစ္လာႏိုင္မယ့္ တိုးတက္မႈေတြကို ျမင္ႏိုင္တဲ့သူကို ပိုသေဘာက်ၾကပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အျမင္က်ယ္က်ယ္နဲ႔ အေတြးအျမင္အသစ္ေတြကို ေတြးေခၚႏိုင္ျခင္းဟာ အရမ္းကိုအေရးပါတဲ့အရည္အခ်င္း ျဖစ္ပါတယ္။

၃။ ဖန္တီးႏိုင္မႈ႐ွိျခင္းနဲ႔ ျပႆနာေျဖ႐ွင္းႏိုင္ျခင္း

ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း လုပ္ငန္းခြင္မွာ ဘယ္သူမဆို ျပႆနာေတြနဲ႔ႀကံဳေတြ႔ရပါတယ္။ တကယ္လို႔ ကိုယ္ဟာ အဲဒီလိုျပႆနာေတြနဲ႔ႀကံဳေတြ႔ရတဲ့အခါမွာ လက္ေတြ႔လည္းက် အသံုးလည္းဝင္ၿပီး အမ်ားနဲ႔လည္းမတူတဲ့အေျဖကို ႐ွာႏိုင္တဲ့လူတစ္ေယာက္ဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုအလုပ္႐ွင္ေတြကပိုၿပီး သတိထားမိတတ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ျပႆနာတစ္ခုကုိအမ်ားနဲ႔အျမင္မတူဘဲ လက္ေတြ႔က်က် အသံုးဝင္ေအာင္ေျဖ႐ွင္းႏိုင္စြမ္းဟာ အလုပ္႐ွင္ရဲ႕စီးပြားေရးတိုးတက္ေရးအတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစသလို ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေတြဘက္မွာလည္း အသာစီးရေစပါတယ္။

၄။ ရလဒ္ေကာင္းေတြရေအာင္ အလုပ္မွာအာ႐ံုစူးစိုက္ႏိုင္စြမ္း႐ွိျခင္း

အလုပ္ထဲမွာ တစ္ေန႔လံုး သူတို႔ရဲ႕အေၾကာင္းေတြပဲ မၿပီးႏိုင္မစီးႏိုင္ေျပာၿပီး အလုပ္လည္းမၿပီးတဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြနဲ႔အတူတူထိုင္ဖူးလား။ အဲဒီလိုလူမ်ိဳးေတြထဲမွာ ကိုယ္မပါပါေစနဲ႔။ ကိုယ့္ရဲ႕တစ္ေန႔တာအတြက္ သတ္မွတ္ထားတဲ့အလုပ္ေတြကို ၿပီးစီးယံုတင္မကဘဲ ရလဒ္ေကာင္းမြန္ရေအာင္ စမတ္က်က်အလုပ္လုပ္တတ္တဲ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါေစ။ ကိုယ့္အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ စီးပြားေရးအျမင္ေတြကို နားလည္ေအာင္လုပ္ျခင္းဟာ ဒီလိုရလဒ္ေကာင္းေတြကိုရ႐ွိေစဖို႔ အကူအညီျဖစ္ေစပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕အခုလုပ္ရပ္ေတြက ကိုယ့္ရဲ႕အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ အက်ိဳး႐ွိေစသလား၊ ထိေရာက္မႈ႐ွိရဲ႕လား ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုျပန္ေမးပါ။

၅။ လူမႈဆက္ဆံေရးတြင္ ကၽြမ္းက်င္မႈ႐ွိျခင္း

လူမႈဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္မွာ ကၽြမ္းက်င္မႈ႐ွိတဲ့သူေတြဟာ အလုပ္မွာအျမဲတမ္းဦးေဆာင္ေနတတ္ပါတယ္။ အပတ္စဥ္ အဖြဲ႔လိုက္အစည္းအေဝးေတြမွာ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြကို အၿမဲေတြ႔ေနရတယ္ဆိုေပမဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာလည္း လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔လည္းလိုအပ္ပါတယ္။ အေရးႀကီးဆံုးကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြနဲ႔ ႐ံုးတြင္းမွာေရာ ျပင္ပမွာပါ ေကာင္းမြန္တဲ့ဆက္ဆံေရးတစ္ခုကုို တည္ေဆာက္ထားႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ႐ံုးမွာလုပ္ငန္းစီမံခ်က္တစ္ခုကိုအတူတူ လုပ္ေဆာင္ရတဲ့အခါ ေကာင္းမြန္တဲ့ရလဒ္ေတြရေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ လူမႈဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္မွာ ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့အရည္အခ်င္းေတြကေတာ့ သူတစ္ပါးရဲ႕ခံစားခ်က္ကိုနားေထာင္ေပးတတ္ျခင္း၊ မွ်တမႈ႐ွိျခင္းနဲ႔ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္႐ွိျခင္းတို႔ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ လိုက္ေလ်ာညီေထြေနႏိုင္ျခင္းနဲ႔ အေလ်ာ့အတင္းျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္း တို႔ကလည္း အေရးပါပါတယ္။

၆။ ကြန္ပ်ဴတာကို ကၽြမ္းက်င္စြာအသံုးျပဳႏိုင္ျခင္း

အခုလို တိုးတက္လာတဲ့ေခတ္ႀကီးမွာ စီးပြားေရးအဖြဲ႔အစည္းတိုင္းဟာ နည္းပညာကိုတြင္က်ယ္စြာ အသံုးျပဳလာၾကပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္က နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာအလုပ္ေတြနဲ႔ တိုက္႐ိုက္မဆက္ႏြယ္ခဲ့ရင္ေတာင္မွ ကြန္ပ်ဴတာကိုေန႔စဥ္႐ံုးသံုးလုပ္ငန္းေတြအတြက္ ကၽြမ္းက်င္စြာအသံုးျပႏိုင္ရပါ့မယ္။ ဥပမာ စာရင္းဇယားေတြအတြက္ Microsoft Excel၊ စာစီစာရိုက္အတြက္ Microsoft Word၊ အင္တာနက္နဲ႔ အီးေမးလ္ အစ႐ွိတဲ့အရာေတြကို ကၽြမ္းက်င္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားပါ။

၇။ ေလ့လာစမ္းစစ္ႏိုင္စြမ္း႐ွိျခင္း

သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို ဘယ္လုိေလ့လာၿပီး႐ွာေဖြရမလဲဆိုတာကို သိျမင္ျခင္းဟာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ကၽြမ္းက်င္မႈတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္အေနနဲ႔ သုေသတနျပဳလုပ္တဲ့သူတစ္ေယာက္မဟုတ္သည့္တိုင္ လုပ္ငန္းအတြက္အေရးႀကီးတဲ့ အေၾကာင္းအရာကိစၥေတြကို ေသခ်ာစူးစမ္းေလ့လာၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ထင္ျမင္ခ်က္ေတြကို အလုပ္႐ွင္ကိုတင္ျပႏိုင္တဲ့အရည္အခ်င္း ႐ွိရပါမယ္။

ဘယ္သူကမွေတာ့ ေမြးကတည္းက ဒီလိုအရည္အခ်င္းေတြမ႐ွိပါဘူး။ ဒါေတြဟာ ေလ့လာေလ့က်င့္လို႔ရတဲ့အရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးတစ္ခုမွာခ်င္တာကေတာ့ JobNet.com.mm အလုပ္အကိုင္ဝက္ဘ္ဆိုက္ဒ္မွာျပဳလုပ္ထားတဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ JobNet Profile မွာ အထက္မွာေျပာျပခဲ့တဲ့အရည္အခ်င္းေတြကို ျဖည့္စြက္ၿပီး အလုပ္႐ွင္ေတြကိုယ့္ရဲ႕ CV ကိုသေဘာက်လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္လိုက္ပါ။ တကယ္လို႔ JobNet Profile မ႐ွိေသးဘူးဆိုရင္လည္း ဒီေနရာမွာ ဝင္ေရာက္ျပဳလုပ္လိုက္ပါ