အလုပ္ေကာင္းတစ္ခု
ရဖို႕ဘာေတြ လိုအပ္မလဲ။ ဝန္ထမ္းတိုင္း အလုပ္ေကာင္း ေကာင္းတစ္ခုလိုခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္မွာအလုပ္ေကာင္းေကာင္းတစ္ခုရဖို႕ လိုအပ္တဲ့အရည္အခ်င္းေတြ၊ အရည္အေသြးေတြျပည့္မီပါရဲ႔လား။ ဘာေတြထပ္ ေလ့လာဖို႕လိုေသးသလဲ။ ဘာေတြသင္ယူ ဖို႕လိုေသးသလဲဆိုတာသိဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ အလုပ္ေကာင္းတစ္ခုရဖို႕ Hard Skills နည္းတူ
Soft Skills ကလည္းလိုအပ္ပါေသးတယ္။
ဒီေနရာမွာ Hard Skills နဲ႕ Soft Skills အေၾကာင္းကို အနည္းငယ္ရွင္းျပ ခ်င္ပါတယ္။ Hard Skills ဆိုတာကေတာ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ တတ္ေျမာက္ရရွိထား တဲ့ ဘြဲ႔ဒီဂရီေတြ၊ က်ြမ္းက်င္မႈေတြကိုေခၚ ဆိုတာျဖစ္ၿပီး Soft
Skills ကေတာ့ လူ တစ္ေယာက္ရဲ႔ပင္ကိုယ္စြမ္းရည္ပဲျဖစ္ပါ
တယ္။ အဲဒီမွာ Hard Skills ဆိုတာIQ(Intelligence
Quotient) ျဖစ္ၿပီး Soft Skills ဆိုတာ
EQ(Emotional Quotient) လို႕ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ လူတစ္ ေယာက္က ဘယ္ေလာက္ပဲ Hard Skills မွာထူးခ်ြန္ေနပါေစ၊
Soft Skillsနဲ႕သက္ဆိုင္တဲ့ စ႐ိုက္လကၡဏာေတြမရွိဘူးဆိုရင္ အလုပ္ေကာင္းတစ္ခုမရႏိုင္ပါဘူး။
အခုတစ္ပတ္အတြက္ေတာ့အလုပ္ ေကာင္းတစ္ခုရဖို႕ အဓိကလိုအပ္တဲ့
Soft Skills ေတြကိုေဖာ္ျပေပးခ်င္ပါတယ္။
ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈ
ဒီအခ်က္က Soft Skills အတြက္ အေရးအႀကီးဆုံးအခ်က္ထဲမွာပါဝင္ပါ တယ္။ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္မွာ ကိုယ္ကသူတစ္ပါးရဲ႔အသံကိုနားေထာင္သူ တစ္ဦးျဖစ္ဖို႕တင္မဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္ရဲ႔ေျပာဆို မႈမွာလည္းရွင္းရွင္းလင္းလင္း၊ ျပတ္ျပတ္ သားသားေျပာဆိုႏိုင္သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႕ လိုပါတယ္။ ကိုယ္ရဲ႔အႀကီးအကဲ၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္၊
Customers စတာေတြနဲ႕ လည္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္
ရပါမယ္။
ဖိအားေတြေအာက္မွာ အလုပ္ကိုေကာင္း မြန္စြာလုပ္ကိုင္ႏိုင္မႈ
အက်ပ္အတည္းေတြ၊ ဖိအားေတြကို ဟန္ခ်က္ညီညီကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းၿပီး အလုပ္ကိုေကာင္းမြန္ေအာင္ျမင္စြာလုပ္ကိုင္ႏိုင္တာကလည္း
Soft Skills ထဲမွာပါဝင္တဲ့အ ခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
ဖိအားေတြ၊ စိတ္ဖိစီးမႈေတြေအာက္မွာ က်ဆုံးမသြားဘဲ ေအာင္ျမင္စြာျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္တာကလည္း ဒီပလိုမာေတြ၊
ဘြဲ႔ေတြ၊ Certificateေတြနဲ႕ရယူလို႕မရတဲ့ ကိုယ္ပိုင္စြမ္းရည္ေတြပဲျဖစ္ပါ တယ္။
အေကာင္းျမင္သေဘာထားရွိမႈ
အလုပ္ခြင္မွာ အေကာင္းျမင္တဲ့စိတ္ ေနသေဘာထားရွိတာကလည္း အေရးတ ႀကီးတည္ေဆာက္ရမယ့္အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ လူအမ်ားက အေကာင္းျမင္တဲ့သူအနားမွာ ပဲေနလိုၾကပါတယ္။ အရာရာကိုအဆိုးျမင္၊ မေကာင္းျမင္ေနသူနဲ႕မေပါင္းသင္းခ်င္ၾကပါ ဘူး။ ေပ်ာ္ရြငွ္မႈဆိုတာ လူမႈဘ၀မွာဘယ္ ေလာက္အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာကို သင္ယူ ဖို႕အတြက္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္အေကာင္းျမင္ စိတ္ရွိရပါမယ္။ အေကာင္းျမင္တဲ့႐ႈျမင္သုံး သပ္မႈေတြရွိဖို႕ အေကာင္းျမင္စိတ္ရွိဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။
အခက္အခဲေတြကိုေျဖရွင္းႏိုင္မႈ
အခက္အခဲေတြကို ေ၀ဖန္စဥ္းစားသုံး သပ္ၿပီးေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့စြမ္းရည္ကလည္း Soft
Skills မွာတစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္ပါ တယ္။ အလုပ္ခြင္မွာႀကံဳရမယ့္ စိန္ေခၚမႈေတြ၊ အတားအဆီးအေႏွာင့္အယွက္ေတြ ကို ေျဖရွင္းတဲ့ေနရာမွာ တိက်မွန္ကန္တဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြခ်မွတ္ႏိုင္တာကလည္း အလုပ္ေကာင္းရႏိုင္တဲ့အခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါ တယ္။
မိမိကိုယ္ကိုယ္ယုံၾကည္မႈ
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ယုံၾကည္မႈရွိတာက လည္း Soft
Skills ထဲမွာပါဝင္ပါတယ္။ ကိုယ္လုပ္မယ့္အလုပ္အတြက္
ကိုယ့္ရဲ႔ အရည္အခ်င္းကိုယုံၾကည္မႈရွိရွိနဲ႕
တည္ တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ရွိတာကလည္းအလုပ္ေကာင္း တစ္ခုရဖို႕အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါ တယ္။
ေ၀ဖန္အႀကံျပဳခ်က္ကိုလက္ခံႏိုင္မႈ
ေအာင္ျမင္တဲ့သူတိုင္းက သူတစ္ပါး ရဲ႔ေ၀ဖန္အႀကံျပဳခ်က္ေတြကို တေလးတစား နားေထာင္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။
ကိုယ့္မွာ ရွိေနတဲ့အားနည္းခ်က္ေတြကိုျပင္တယ္၊ မလိုအပ္တဲ့အပိုင္းေတြကို စြန္႕လြတွ္ခဲ့တယ္၊ လိုအပ္ခ်က္ေတြကိုျဖည့္ဆည္းတယ္၊ ဒါက ေအာင္ျမင္သူေတြရဲ႔ အေလ့အထတစ္ခု ပါ။ သူတစ္ပါးရဲ႔ေ၀ဖန္အႀကံျပဳခ်က္ကို လက္မခံဘူး၊ ကိုယ္သာအမွန္လို႕ထင္ေန တတ္သူေတြလည္းရွိတတ္ပါတယ္။ သူတို႕ရဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈက ေရရွည္မတည္ၿမဲႏိုင္ပါဘူး။ ေ၀ဖန္မႈလို႕ေျပာရာမွာ ဓမၼဓိ႒ာန္က် က်ေ၀ဖန္အႀကံျပဳခ်က္ကိုေျပာဆိုတာျဖစ္ၿပီး ပုဂၢိဳလ္ေရးဆန္တဲ့ထိုးႏွက္မႈေတြကိုေတာ့ ေ၀ဖန္မႈလို႕ သတ္မွတ္လို႕မရပါဘူး။ သူတစ္ ပါးရဲ႔ေ၀ဖန္အႀကံျပဳခ်က္ေတြကိုနားေထာင္ တာ၊ လိုအပ္ခ်က္ေတြကိုျပဳျပင္တာက လည္း Soft
Skills ထဲမွာပါဝင္တဲ့စြမ္းရည္ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
အခ်ိန္ကိုစီမံခန္႕ခြဲႏိုင္မႈ
အခ်ိန္ကိုအေျမာ္အျမင္ရွိရွိနဲ႕ အသုံးခ် ၿပီး ဘယ္အခ်က္ကပထမဦးစားေပးလုပ္ရ မယ့္ကိစၥဆိုတာကိုစီမံခန္႕ခြဲႏိုင္တာကလည္း Soft
Skills ထဲမွာပါဝင္တဲ့အခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမဦးစားေပးလုပ္ရမွာနဲ႕ ဒုတိယဦးစားေပးလုပ္ရမယ့္အခ်က္ကို မခြဲ ျခားႏိုင္ရင္လည္း အလုပ္ေကာင္းတစ္ခုရဖို႕ မေသခ်ာပါဘူး။ အလုပ္ခြင္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူတစ္ဦးခ်င္း စီမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အခ်ိန္စီမံခန္႕ခြဲမႈကအေရး ႀကီးပါတယ္။ အခ်ိန္က ေရြလွိုရွားပါးေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးထဲမွာ အခ်ိန္ကိုက်ြမ္းက်င္စြာ စီမံ ခန္႕ခြဲတတ္ဖို႕ကလည္း ပညာရပ္တစ္ခုအျဖစ္ ရွိေနပါတယ္။ က်ြမ္းက်င္တဲ့အခ်ိန္စီမံခန္႕ခြဲ မႈက ေအာင္ျမင္မႈဆီကိုဦးေဆာင္ေနပါ တယ္။
လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိမႈ
စိန္ေခၚမႈေတြ၊ အေျခအေနအသစ္ ေတြကိုလိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ ရင္ဆိုင္ႏိုင္တဲ့အခ်က္ကလည္း Soft Skills မွာပါဝင္တဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ အေျခအေနေတြကို လက္ခံၿပီး ေခ်ာေခ်ာေမြ႔ေမြ႔ျဖစ္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့စြမ္းရည္က လူတစ္ဦးခ်င္း ရဲ႔ပင္ကိုယ္စြမ္းရည္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘြဲ႔ဒီဂရီ ေတြနဲ႕သင္ၾကားၿပီးတတ္ေျမာက္လာတဲ့ ပညာရပ္မဟုတ္ပါဘူး။
ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ႏိုင္မႈ
အဖြဲ႕အစည္းတိုင္းမွာ၊ လုပ္ငန္းဌာန တိုင္းမွာ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္တစ္ခုက ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္မႈပါပဲ။ အဖြဲ႕အစည္းဆို တာ တစ္ဦးေကာင္းတစ္ေယာက္ေကာင္းနဲ႕ မရပ္တည္ႏိုင္ပါဘူး။ ဘက္စုံထူးခ်ြန္တဲ့သူ ေတြစုေပါင္းအင္အားနဲ႕သာ ေအာင္ျမင္စြာ ရပ္တည္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ပူးေပါင္းလုပ္ ေဆာင္မႈကလည္း
Soft Skills ထဲမွာတစ္ခု အပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။ လူအမ်ားနဲ႕ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ မႈကလည္းအလုပ္ေကာင္းတစ္ခုရဖို႕အတြက္ ႀကီးမားတဲ့အေထာက္အပံ့တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲထူးခ်ြန္တဲ့သူျဖစ္ေနပါေစ၊
လူအမ်ားနဲ႕ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လိုစိတ္မရွိ သူကေရရွည္ေအာင္ျမင္မႈမရႏိုင္ပါဘူး။ ကုမၸဏီအဖြဲ႕အစည္းအားလုံးက ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္လိုစိတ္ရွိသူကိုသာဦးစားေပး ေရြးခ်ယ္ခန္႕ထားေလ့ရွိၾကပါတယ္။
ေက်ာ့ေကခိုင္
Credit :The Opportunity Journal