26th March, 2017

Things to care at An Internship

သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ေျပာဖူးတဲ့စကားေလးရွိပါတယ္။ အလုပ္စဝင္တဲ့ေန႕ဟာ ေက်ာင္းစ တက္တဲ့ေန႕လိုမ်ိဳးပဲတဲ့။ ဘယ္လို အဝတ္အစားမ်ိဳးဝတ္သြားရမလဲ၊ အသိမိတ္ေဆြတစ္ေယာက္မွမရွိဘူး၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ တလြဲေတြလုပ္ေနမိ မွျဖင့္ဒုကၡ စတဲ့အခ်က္ေတြဟာ အလုပ္စဝင္သူတစ္ေယာက္ရဲ႔ ခံစား ခ်က္အစစ္အမွန္ေတြပါပဲ။    ဒါေၾကာင့္ ဒီတစ္ပတ္မွာေတာ့ အလုပ္သစ္စဝင္သူေတြအတြက္ သတိ ထားသင့္တဲ့အခ်က္ေတြကို စုစည္း တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။   


 (၁) ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္မိတ္မဆက္တာ   

ဒီအခ်က္က အလုပ္သစ္စဝင္တဲ့ သူတစ္ေယာက္အတြက္ အေရးအႀကီး ဆုံးအခ်က္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္ သစ္တစ္ခုကိုေရာက္တဲ့အခါ ကိုယ္နဲ႕ မရင္းႏွီးတဲ့မ်က္ႏွာစိမ္းေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ရေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီအေျခအေန မွာ အလုပ္သစ္စဝင္တဲ့သူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက ကိုယ့္နာမည္ကိုမိတ္ဆက္ ရမွာရွက္တာ၊ ေၾကာက္တာ၊ မေျပာရဲ တာေတြျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလုပ္စဝင္တဲ့ကိုယ့္အေနနဲ႕ ရွက္ ေၾကာက္တာေတြ စိတ္ထဲမထားဘဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္မိတ္ဆက္ေပးဖို႕ လိုပါ တယ္။ ဒီလိုလုပ္တာဟာ သူတို႕အေပၚ စိတ္ဝင္စားရာေရာက္သလို ကိုယ့္ အတြက္ အကူအညီလိုအပ္တဲ့အခါမွာ လည္း အနည္းနဲ႕အမ်ားေတာ့ အကူ အညီရေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အမွားလုပ္မိတဲ့အခါ၊ ျပႆနာတစ္ရပ္ ကိုေျဖရွင္းရတဲ့အခါမွာလည္း လိုအပ္  တဲ့အႀကံဉာဏ္ေကာင္းေတြကိုလည္း ရရွိေစႏိုင္ပါတယ္။     ဒါေၾကာင့္ အလုပ္သစ္စဝင္တဲ့ အခါမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္မိတ္ဆက္ပါ။ မရွက္၊ မေၾကာက္ၾကပါနဲ႕လို႕ အႀကံျပဳ လိုက္ပါရေစ။  

 

(၂) ဟန္ေဆာင္တတ္တာ   

အလုပ္သစ္စဝင္သူေတြအမ်ားစုဟာ မသိဘူး၊ မလုပ္တတ္ဘူးလို႕ ေျပာရမွာ ရွက္ရြံ႔တတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီလိုအေတြးဟာ မွားပါ တယ္။ ကုမၸဏီတစ္ခုနဲ႕တစ္ခုဟာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ၊ လုပ္႐ိုးလုပ္ စဥ္ေတြ ဘယ္နည္းနဲ႕မွ မတူညီၾက ပါဘူး။ တကယ္လို႕ ကိုယ္က ဝန္ထမ္း အသစ္လည္းျဖစ္မယ္။ ကုမၸဏီရဲ႔ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြကိုလည္း အားလုံးနားလည္သေဘာမေပါက္ေသးတဲ့ အေျခအေနလည္းရွိမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုခိုင္းလိုက္တဲ့ကိစၥရပ္အေပၚမွာ အဆင္ေျပေျပနဲ႕ ၿပီးေအာင္လုပ္ႏိုင္ မလား၊ ဘယ္ေလာက္အထိ အထစ္ အေငါ့ေလးေတြရွိမလဲဆိုတာကို ေသခ်ာစဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ဖို႕လိုပါတယ္။    အဆင္ေျပေျပနဲ႕ ၿပီးဆုံးသြားမယ္ ဆိုရင္ ကိစၥမရွိေပမဲ့ လြဲေခ်ာ္မႈေတြနဲ႕ ၿပီးဆုံးသြားခဲ့မယ္ဆိုရင္ အထင္အျမင္ ေသးတဲ့အၾကည့္ေတြကိုခံရမွာျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒါက ပိုၿပီးရွက္စရာေကာင္း ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မသိဘူး၊ မလုပ္ တတ္ဘူးလို႕ေျပာရမွာကိုရွက္ၿပီး ဟန္ ေဆာင္မေနပါနဲ႕လို႕ အႀကံျပဳလိုက္ ပါရေစ။   

 

(၃) ေမးျမန္းရမွာစိုးရြံ႔တာ   

ေမးဖန္မ်ားစကားရဆိုသလိုပါ ပဲ။ ကိုယ္ကမသိေသးတဲ့အရာကို ေမးလို႕သိသြားတဲ့အခါ ကိုယ့္အတြက္ အသိတစ္ခုတိုးပြားသြားတာပါပဲ။ ကိုယ္က သင္ယူေနဆဲသူတစ္ဦးဆိုရင္   ေတာ့ သိခ်င္တာကိုေမးျမန္းဖို႕ ဘယ္ ေတာ့မွဝန္မေလးလိုက္ပါနဲ႕။ သိၿပီးသား ျဖစ္ေပမဲ့ ကိုယ္ကဝန္ထမ္းအသစ္ျဖစ္ မယ္ဆိုရင္လည္း ကုမၸဏီရဲ႔ Rules and Regulations ေတြကို ေလ့လာ ဖို႕လိုပါတယ္။ ဒါကလည္း ရွိၿပီးသား ဝန္ထမ္းေတြကို ကိုယ္သိခ်င္တာေတြ ေမးျမန္းၿပီးမွ ေလ့လာႏိုင္မွာျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလုပ္သစ္စဝင္တဲ့ သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ေမးျမန္းရမွာ ကို စိုးရြံ႔တဲ့စိတ္မထားပါနဲ႕။   

 

(၄) အရင္ကကိုယ့္ရဲ႔အလုပ္ေဟာင္း ေတြအေၾကာင္းေျပာျပတာ   

အလုပ္အသစ္မွာ ကိုယ္နဲ႕ဘယ္ ေလာက္ပဲခင္ခင္ အဲဒီလူကို ကိုယ့္ရဲ႔ အရင္ကျဖတ္သန္းခဲ့ဖူးတဲ့ အလုပ္ ေဟာင္းေတြအေၾကာင္း ေျပာမျပသင့္ပါဘူး။ ဒါဟာ လက္ရွိခ်စ္သူကို အရင္ ရည္းစားေဟာင္းအေၾကာင္း ေျပာျပ တာမ်ိဳးနဲ႕တူၿပီး အႏၲရာယ္မ်ားတဲ့ကိစၥ လည္းျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႔အေၾကာင္း ေတြကိုသိထားတဲ့အတြက္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ မွာ ဒီကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႔အား နည္းခ်က္ေတြ၊ ေပ်ာ့ကြက္ေတြကို အသုံးခ်သြားႏိုုင္ပါတယ္။    ဒါေၾကာင့္ အလုပ္သစ္မွာရွိတဲ့ ဘယ္သူ႕ကိုမွ အရင္အလုပ္ေဟာင္း ေတြအေၾကာင္း အထူးသျဖင့္ ဘာ ေၾကာင့္အလုပ္ထြက္ခဲ့သလဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို လုံး၀မေျပာျပလိုက္ဖို႕ တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။   

 

(၅) ကတိလြယ္လြယ္ေပးလြန္းတာ   

အလုပ္အသစ္မွာ ကိုယ့္ကိုေပး တဲ့တာဝန္ကို ျဖစ္ႏိုင္၊ မျဖစ္ႏိုင္ ေနာက္ၿပီး သတ္မွတ္ေပးထားတဲ့ အခ်ိန္ကာလအတြင္း ၿပီးႏိုင္၊ မၿပီးႏိုင္ စတာေတြကို ေသခ်ာတြက္ဆထားဖို႕ လိုပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ၿပီးႏိုင္ရင္ၿပီး တယ္၊ မၿပီးႏိုင္ရင္မၿပီးဘူးဆိုတာကို လည္း အခ်က္အလက္ခိုင္လုံစြာနဲ႕ တင္ျပၿပီး ျငင္းပယ္သင့္ရင္ ျငင္းပယ္ရဲ ရပါမယ္။ ကတိဆိုတာ ေပးၿပီးရင္ တည္မွေကာင္းတဲ့အရာမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး လြယ္လြယ္မေပးလိုက္ဖို႕လည္း အေရး ႀကီးပါတယ္။    ကတိလြယ္လြယ္ေပးလိုက္ၿပီးမွ မလုပ္ႏိုင္တာထက္ ကတိကို လြယ္ လြယ္မေပးသလို ေပးၿပီးသားကတိကို လည္းတည္ေအာင္လုပ္ႏိုင္တာက ပို တန္ဖိုးရွိပါတယ္။ အဲဒီလိုလူမ်ိဳးကို ဘယ္အလုပ္ရွင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္သက္ သေဘာက်မွာကေတာ့ အေသအခ်ာ ပါပဲ။   

 

(၆) သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္စြာ မဝတ္ စားတတ္တာ    အလုပ္အသစ္ကို စဝင္တဲ့အခါ ကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္နဲ႕ သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္စြာဝတ္စားတတ္ဖို႕လည္း အဓိကက်ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ကိုယ္က ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္းကုမၸဏီမွာ အလုပ္လုပ္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္ ဝတ္ဆင္ျဖစ္တဲ့ အဝတ္အစားေတြက ဆန္းသစ္ေနဖို႕လိုပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အလုပ္ရွင္က ကိုယ့္ရဲ႔ skill ပိုင္းထက္ ကိုယ့္ရဲ႔ဝတ္စားဆင္ယင္ပုံကို ပိုၿပီး အေလးထားေစာင့္ၾကည့္သင့္တယ္ဆို တာကိုလည္း နားလည္ထားရပါမယ္။    ဒီလို ကိုယ့္အလုပ္နဲ႕ အဆင္ေျပ ေျပဝတ္စားႏိုင္ဖို႕ဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႔စူးစမ္း ႏိုင္စြမ္း၊ အကဲခတ္သုံးသပ္ႏိုင္စြမ္းေတြ ေပၚမွာလည္း အမ်ားႀကီးမူတည္ပါ တယ္။ ဥပမာ အင္တာဗ်ဴးတဲ့ေန႕က တည္းက အဲဒီကုမၸဏီမွာရွိတဲ့ဝန္ထမ္း ေတြရဲ႔ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈကို တေစ့ တေစာင္းအကဲခတ္ထားရမွာပါ။   

 

အခု တင္ျပေပးခဲ့တာေတြက ေတာ့ အလုပ္အသစ္စတင္ဝင္ေရာက္ ရမယ့္သူေတြအတြက္ ေရွာင္ရန္၊ ေဆာင္ရန္ သတိထားစရာေလးေတြ ပါပဲ။ ဖတ္႐ႈမွတ္သားၿပီး အလုပ္သစ္ မွာ အဆင္ေျပၾကပါေစလို႕လည္း ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္။ 

 

REF:The Opportunity Journal