15th May, 2017

Tips for presentation

အဓိကအခ်က္ကေတာ့ ကိုယ္ေျပာတဲ့အရာကို ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ယံုၾကည္ေနဖို႔အေရးၾကီးပါတယ္။

 

၁ - မ်က္လံုးခ်င္း

လူေတြနဲ႔မ်က္လံုးခ်င္း ဆံုေပးပါ။ ဒါေပမဲ့ တစ္ေယာက္တည္းကိုပဲ စိုက္ၾကည့္မေနပါနဲ႔။

 

၂ - သက္ဆုိင္တာကိုပဲ ေျပာပါ

သင္ေျပာမယ့္အေၾကာင္းအရာနဲ႔ပက္သက္တာကိုပဲ ေျပာပါ။ စကားလမ္းေၾကာင္းေခ်ာ္သြားရင္ထိန္းပါ။

 

၃ - ရွင္းရွင္းလင္းလင္း

မသဲမကြဲနဲ႔ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေျပာတာမ်ိဳးေရွာင္ပါ။ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းနဲ႔ ခပ္မွန္မွန္ေျပာတာအေကာင္းဆံုးပါ။

 

၄ - နားေထာင္သူအလိုက္

ကိုယ္ေျပာမယ့္နယ္ပယ္နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့စကားအသံုးမ်ိဳးေတြကိုသံုးမယ္ဆုိရင္ သတိထားပါ။ ပရိသတ္က ဒီနယ္ပယ္ထဲကလူေတြဆို ကိစၥမရွိေပမဲ့ နယ္ပယ္အသီးသီးကလူေတြဆို သူတို႔အတြက္ နားလည္ရခက္ပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ သူငယ္တန္းကေလးေတြကို ရွင္းျပသလိုမ်ိဳးလည္း မျဖစ္သင့္ပါဘူး။

 

၅ - အတက္အက်မရွိ

အတက္အက်မရွိတဲ့ အသံမ်ိဳးနဲ႔ေျပာတာဟာ နားေထာင္သူကို အလြန္ျငီးေငြ႕ေစပါတယ္။ အသံကုိ ျမႇင့္စရာရွိတဲ့ေနရာမွာ ျမႇင့္ျပီး နိွမ့္စရာရွိတဲ့ေနရာမွာ နွိမ့္ပါ။

 

၆ - စာသင္သလို

နားေထာင္သူေတြကို ဘာမွမသိတဲ့ တံုးတံုးအအလူေတြလို မဆက္ဆံပါနဲ႔။ သင္ဟာ ရုိင္းသလိုျဖစ္လာျပီး သင္ေျပာေနတဲ့အဓိကအေၾကာင္းအရာနဲ႔လည္း ေဝးသြားပါတယ္။

 

၇ - ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္

ေျပာမယ့္အေၾကာင္းအရာကို စာရြက္နဲ႔ခ်ေရးျပီး အၾကမ္းဖ်င္းျပင္ဆင္ထားသင့္ပါတယ္။ အဓိကအခ်က္နဲ႔ ဒီအဓိကအခ်က္ကို ေထာက္ပံ့ေပးမယ့္အေၾကာင္းအရာေတြကို အၾကမ္းဖ်င္းေရးသင့္ပါတယ္။

 

၈ - အမူအရာ

လက္နဲ႔မ်က္နွာဟန္အမူအရာေတြကိုလည္း အသံုးခ်ပါ။

*** အဓိကအခ်က္ကေတာ့ ကိုယ္ေျပာတဲ့အရာကို ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ယံုၾကည္ေနဖို႔အေရးၾကီးပါတယ္။

 

Credit - Duwun