23rd March, 2017

To become the Better Employee

လူတိုင္းလူတိုင္း ဝန္ထမ္းဘ၀မွာ ကိုယ့္အတြက္ တိုးတက္လမ္းရွိမယ္ထင္တဲ့ ေနရာ၊ ကိုယ့္အတြက္အခြင့္အလမ္းပိုမ်ား မယ့္ေနရာ၊ ကိုယ့္အတြက္ ဝင္ေငြပိုမို ေကာင္းမြန္မယ့္ေနရာ၊ ကိုယ့္အနာဂတ္ ခိုင္မာေသခ်ာတဲ့ေနရာစတာေတြကို ေရြး ခ်ယ္ၿပီး တစ္ေနရာကေန တစ္ေနရာ ေျပာင္းေရြွ႔ၾကပါတယ္။

 

အဲဒီအခါမွာ လက္ ရွိအလုပ္မွာ ဝန္ထမ္းေကာင္းတစ္ေယာက္ ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ကို ခ်န္ထားခဲ့မလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဒီလူကေတာ့ သူ႕ဘာသာသူထြက္သြားတာ လည္းေကာင္းတာပဲ။ အလုပ္မွာ ႀကိဳးစားမႈ မရွိသလို အလုပ္အတြက္လည္း အားကိုး အားထားမျပဳရဘူးစတဲ့ မေကာင္းတဲ့ ဂုဏ္သတင္းကို ခ်န္ထားခဲ့မလား။ ဒါက ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ရဲ႔ လက္ထဲမွာရွိေနပါတယ္။ 

 

ကိုယ့္ရဲ႔ ဂုဏ္သတင္းကို ကိုယ့္ရဲ႔ အလုပ္ရွင္ကိုယ္တိုင္က အသိအမွတ္ျပဳေပး ခ်င္လာေအာင္၊ ေထာက္ခံေပးခ်င္လာ ေအာင္ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ ‘‘ဒီဝန္ထမ္း ကေတာ့ ငါ့ဆီမွာ လုပ္ခဲ့ဖူးတယ္။ သူက အလြန္ပဲ ေတာ္တဲ့သူတစ္ေယာက္ပါ၊ သူက တာဝန္ယူတတ္တဲ့ သူတစ္ေယာက္  ျဖစ္ၿပီး တာဝန္ကိုလည္း ေက်ပြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းရွိတယ္’’ စသျဖင့္ ကိုယ့္ရဲ႔ အႀကီးအကဲ၊ ေခါင္း ေဆာင္ဆိုသူေတြရဲ႔ အထက္ပါ မွတ္ခ်က္ စကားကို ရရွိဖို႕ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း ေပးဆပ္အနစ္နာခံရတာေတြ ရွိမွရရွိလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။  ကိုယ့္ရဲ႔ အမွတ္တံဆိပ္ကို ကိုယ္တိုင္ ပဲ တည္ေဆာက္ယူရပါမယ္။ ဝန္ထမ္းေကာင္းအမွတ္တံဆိပ္ကို ဘယ္လိုတည္ေဆာက္မလဲ၊ ဘယ္အခ်က္ေတြက ဝန္ ထမ္းေကာင္းအမွတ္တံဆိပ္လဲဆိုတာ ဒီတစ္ပတ္မွာ ေဖာ္ျပေပးခ်င္ပါတယ္။ 

 

အသက္ေမြးမႈပညာရပ္ဆိုင္ရာ က်ြမ္းက်င္မႈ  ဝန္ထမ္းေကာင္းတံဆိပ္ခပ္ႏွိပ္ခံရ ဖို႕အတြက္ ဒီအခ်က္ကလည္း အေရးႀကီး တဲ့ အခ်က္တစ္ခုအျဖစ္ ပါဝင္ပါတယ္။ အခုေခတ္မွာ က်ြမ္းက်င္ဝန္ထမ္းေတြရွား ပါးလာတယ္လို႕ ကုမၸဏီႀကီးေတြက ဝန္ ထမ္းခန္႕ထားေရးတာဝန္ရွိသူေတြရဲ႔ ေျပာ ဆိုသံေတြ မၾကာခဏၾကားလာရပါတယ္။ နယ္ပယ္အသီးသီး၊ လုပ္ငန္းဌာနအသီးသီး မွာ က်ြမ္းက်င္ဝန္ထမ္းမ်ား အလိုရွိေနၾက ပါတယ္။ က်ြမ္းက်င္ဝန္ထမ္းေစ်းကြက္ အတြက္ အၿပိဳင္အဆိုင္အလုအယက္ ကမ္း လွမ္းမႈအသီးသီးလုပ္ေနၾကရပါတယ္။ ရာထူး၊ ေငြေၾကး၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ ခံစားခြင့္ စသျဖင့္ က်ြမ္းက်င္ဝန္ထမ္းေစ်းကြက္ အတြက္ ကမ္းလွမ္းေနၾကရပါတယ္။  ကိုယ့္ရဲ႔ အသက္ေမြးမႈပညာမွာ Professional အဆင့္က်ြမ္းက်င္ေအာင္ တတ္ေျမာက္ထားတာက ကိုယ့္ရဲ႔ ဝန္ထမ္း ေကာင္းတံဆိပ္ကို တည္ေဆာက္ျခင္းနဲ႕ အတူတူပါပဲ။ အဲဒီလိုတည္ေဆာက္မႈ ေၾကာင့္ ဘယ္ေနရာမွာမဆို ကိုယ့္ကို လို အပ္ေနသူေတြ၊ ကမ္းလွမ္းေနသူေတြရွိေန မွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ 

 

တာဝန္ယူစိတ္ရွိမႈ  ၊ဒီအခ်က္က ကိုယ့္ရဲ႔ဝန္ထမ္းေကာင္း တံဆိပ္တည္ေဆာက္မႈအတြက္ အေရးႀကီး ဆုံးေသာ အခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ ရဲ႔ အလုပ္အေပၚမွာ၊ ကိုယ့္ရဲ႔ တာဝန္ရွိမႈ အေပၚမွာ တာဝန္ယူစိတ္ရွိဖို႕က အလြန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ တာဝန္ယူစိတ္ရွိတဲ့သူ ဆိုတာ ေအာင္ျမင္မႈကို အသိအမွတ္ျပဳသ လို၊ ႐ႈံးနိမ့္မႈကိုလည္း လက္ခံႏိုင္တဲ့သူမ်ိဳးပါ။  တခ်ိဳ႔ေတြက ေအာင္ျမင္မႈကို အသိ အမွတ္ျပဳေပမဲ့ ႐ႈံးနိမ့္မႈက်ရင္ သူနဲ႕မဆိုင္ သလိုမ်ိဳး ေခါင္းေရွာင္တတ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ ရဲ႔ ဝန္ထမ္းေကာင္းအမွတ္တံဆိပ္ကို တည္ ေဆာက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္က တာဝန္ရွိမႈ၊ တာဝန္ခံမႈ၊ တာဝန္သိမႈရွိတဲ့ သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႕ အဓိကလိုအပ္ပါ တယ္။  အက်င့္စာရိတၱပိုင္းဆိုင္ရာ ေကာင္းမြန္မႈ  အက်င့္စာရိတၱပိုင္းဆိုင္ရာေကာင္း မြန္မႈကေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာပဲေရာက္ေန ေရာက္ေန လူတစ္ဦးမွာ မရွိမျဖစ္ရွိရမယ့္ အရာပဲျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္ခြင္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ရဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ရဲ႔ အက်င့္စာရိတၱိကို မွတ္ေက်ာက္တင္ႏိုင္တဲ့ သူမ်ိဳးျဖစ္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။

 

လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္းမွာလည္း အက်င့္စာရိတၱကအေရး ႀကီးပါတယ္။ စာရိတၱမေကာင္းတဲ့ သူတစ္ ေယာက္က အလုပ္ရရွိဖို႕ ခက္ခဲသလို၊ အလုပ္ခြင္အတြင္းေရာက္ရွိေနရင္လည္း သူ႕ရဲ႔ အက်င့္စာရိတၱအမွန္ေပၚေပါက္လာ ခဲ့ရင္ လူအမ်ားရဲ႔ ေရွာင္က်ဥ္ျခင္းကို ခံရတတ္ပါတယ္။  ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ လုပ္ ငန္းခြင္အတြင္းမွာ ေငြေၾကးဆိုင္ရာအလြဲ သုံးစားလုပ္မႈ၊ ယုံၾကည္မႈဆိုင္ရာခ်ိဳးေဖာက္ မႈ၊ စိတ္ဓာတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ညံ့ဖ်င္းမႈ၊ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်ဴးလြန္မႈစတဲ့ အခ်က္ေတြက ဝန္ထမ္းေကာင္းအမွတ္တံဆိပ္ကို ပ်က္စီးေစပါတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းအခ်က္ေတြ က်ဴးလြန္မႈေၾကာင့္ အလုပ္ကထြက္ခဲ့ရရင္ ကိုယ့္ရဲ႔ နာမည္ဂုဏ္သတင္းက မေကာင္း တဲ့ အမည္းစက္နဲ႕က်န္ရစ္ခဲ့မွာျဖစ္ပါတယ္။   

 

ကတိကဝတ္ ခိုင္မာမႈ  လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာ၊ လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ တန္ဖိုးက သူေပးတဲ့ ကတိကို တည္ေအာင္ထိန္းသိမ္းႏိုင္မႈနဲ႕ အမ်ားႀကီးသက္ဆိုင္ေနပါတယ္။ ကတိ ေတြေပးတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ကတိမတည္ဘူး။ဒါဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႔တန္ဖိုးကို ကိုယ္တိုင္ က်ဆင္းေအာင္လုပ္ေနတာပါ။ ကိုယ္ေပး ႏိုင္တဲ့ ကတိကိုသာေပးပါ။ ကိုယ္မလုပ္ ႏိုင္တဲ့ ကတိကဝတ္ကို မေပးမိပါေစနဲ႕။ မတည္ႏိုင္တဲ့ ကတိကဝတ္ကို ေပးမိတာက ကိုယ္တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ကိုယ့္ရဲ႔ ဂုဏ္ သိကၡာကို တစ္ႀကိမ္တည္းနဲ႕ ဖ်က္စီးလိုက္ တာပါပဲ။  ဒီဝန္ထမ္းကေတာ့ ေျပာတဲ့အတိုင္း ျဖစ္ ေအာင္လုပ္တဲ့သူပဲ။ သူေပးတဲ့ကတိ ကို သူတည္ေအာင္ ႀကိဳးစားႏိုင္တယ္။ ဒါက ကိုယ္တည္ေဆာက္လိုက္တဲ့ ဝန္ထမ္း ေကာင္းအမွတ္တံဆိပ္ပါပဲ။ လူတစ္ေယာက္က ကိုယ့္ရဲ႔ နာမည္ကိုၾကားလိုက္ တာနဲ႕ ဒီလူနဲ႕ ငါရင္းရင္းႏွီးႏွီးသိတယ္၊ ဒီလူ သိပ္ကို ကတိတည္တဲ့သူပဲစသျဖင့္ မွတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္တဲ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ 

 

လူအမ်ားနဲ႕ ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္မႈ  လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ လူအမ်ားနဲ႕ ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္မႈကလည္း အထူး လိုအပ္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ လူခ်စ္ လူခင္ေပါမ်ားတာက ကိုယ့္ရဲ႔ အားသာ ခ်က္ပါပဲ။ အဆင့္အတန္းမေရြး၊ ရာထူးႀကီး ငယ္မေရြး အားလုံးနဲ႕ အဆင္ေျပေအာင္ ဆက္ဆံႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းကလည္း သူတစ္ပါးထက္ တစ္ပန္းသာတဲ့အရည္ အခ်င္းပါပဲ။ ကိုယ္က လက္ရွိအလုပ္ကေန တျခားအလုပ္ကိုသာ ေျပာင္းသြားတယ္၊ က်န္ခဲ့တဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ၊ အထက္ အရာရွိေတြရဲ႔ စိတ္ထဲမွာ ကိုယ္က ဝန္ထမ္း ေကာင္းအျဖစ္တံဆိပ္ခတ္ႏွိပ္ၿပီးျဖစ္ေနပါ တယ္။ ကိုယ့္ရဲ႔ ဝန္ထမ္းေကာင္းအမွတ္တံ ဆိပ္တည္ေဆာက္ရာမွာ လူအမ်ားနဲ႕ အဆင္ေျပေျပဆက္ဆံႏိုင္တာကလည္း တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။    

 

ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ အလုပ္ထြက္ တဲ့အခါ ခြဲခြာျခင္းႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားရွိပါတယ္။ ပထမတစ္မ်ိဳးက ကိုယ္ထြက္လိုက္တဲ့ အလုပ္က ကိုယ့္ရဲ႔ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ အႀကီး အကဲေတြကို ေကာင္းေသာ ခြဲခြာ ျခင္းမ်ိဳးနဲ႕ ႏႈတ္ဆက္တာနဲ႕၊ ဒုတိယအမ်ိဳး အစားကေတာ့ မ်က္ႏွာပ်က္စရာအျဖစ္ အပ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ႏႈတ္ဆက္လမ္းခြဲရတာ ပါပဲ။ ဝန္ထမ္းတိုင္း ေကာင္းေသာႏႈတ္ ဆက္ျခင္းမ်ိဳးနဲ႕ ကိုယ့္ရဲ႔ ကုမၸဏီ၊ ကိုယ့္ရဲ႔ အဖြဲ႕အစည္း၊ ကိုယ့္ရဲ႔ဌာနကို ႏႈတ္ဆက္ႏိုင္ ၾကပါေစ။ 

 

REF: The Opportunity Journal