19th December, 2015

Workplace Rudeness Spreads Like a Virus

အထက္လူၾကီးက စိတ္ေကာင္း မ၀င္ဘဲ ရိုင္းစို္င္းစြာ ေျပာဆိုေနပါက အလုပ္ခြင္ရိွ အဆင့္ဆင့္ေသာ ၀န္ထမ္းမ်ားသည္လည္း ရိုင္းစိုင္းစြာ ေျပာဆို ဆက္ဆံလာတတ္ေၾကာင္း ေလ့လာမႈ တစ္ခုအရ သိရသည္။   

 

ရိုင္းစိုင္းမႈသည္ လူတစ္ဦးမွ အျခား တစ္ဦးဆီသို႔ ေရာဂါကဲ့သို႔ ကူးစက္တတ္ေၾကာင္း ေလ့လာမႈ တစ္ခုက အတည္ျပဳလိုက္ျပီ ျဖစ္သည္။   အလုပ္အတူတူ လုပ္ေနသူ တစ္ဦးအား ကိုယ့္အိမ္မွာ လုပ္ေသာ ပဲြတစ္ခုသို႔ ဖိတ္ၾကားမႈ မျပဳျခင္း၊ အတင္းအဖ်င္း ေျပာျခင္းကဲ့သို႔ နိမ့္က်ေသာ အျပဳအမူမ်ားမွာ တစ္ဦးမွ အျခား တစ္ဦးဆီသို႔ ကူးစက္တတ္ေၾကာင္း သုေတသန ပညာရွင္မ်ားက ဆိုသည္။   

 

ၾကီးၾကပ္သူ တစ္ဦးက အျခား ၀န္ထမ္းတစ္ဦး အေပၚ ေမာက္မာစြာ ဆက္ဆံလိုက္ပါက ယင္း၀န္ထမ္းသည္ အျခား ၀န္ထမ္းေပၚ ေမာက္မာစြာ ဆက္ဆံတတ္ကာ ရိုင္းစိုင္းမႈ သံသရာ လည္တတ္ေၾကာင္း ေလ့လာ ေတြ႔ရိွခဲ့သည္။    အလုပ္ခြင္တြင္ ေတြ႔ရတတ္သည့္ ရိုင္းစိုင္းေသာ အျပဳအမူ တစ္ခုမွာ အျခားလူမ်ား၏ အျပဳအမူမ်ားကို အတုခိုးျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း လန္ဒန္ တကၠသိုလ္မွ စိတ္ပညာရွင္ ေဒါက္တာ အဲဗာေတာ္ကဲဆင္က ေျပာဆိုခဲ့သည္။   

 

သုေတသန ပညာရွင္မ်ားသည္ ရံုးခန္းမ်ား၊ ဟိုတယ္မ်ားနွင့္ စားေသာက္ဆိုင္မ်ား အပါအ၀င္ အလုပ္ခြင္ ေနရာမ်ားစြာတို႔မွ လူ (၆၀၀၀) တို႔အား ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ စစ္တမ္း ေျဖဆိုသူ (၇၅) ရာခိုင္နႈန္းက ယမန္နွစ္အတြင္း အနည္းဆံုး တစ္ၾကိမ္ခန္႔ ရိုင္းစိုင္းစြာ ဆက္ဆံခံရတတ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့သည္။   

 

Credit : messenger news journal