17th October, 2018
လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ ခ်စ္ခင္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖုိ႔
Share
Blog Link Copied
ဝန္ထမ္းတစ္ဦးအတြက္ေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္ဆုိတာ အိမ္ထက္ပိုၿပီးေတာ့ ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ေနတဲ့ေနရာပါ။ အိမ္က မိသားစုဝင္ေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြထက္ ပိုၿပီးေတာ့ အခ်ိန္ေပး ဆက္ဆံေနရတာကလည္း အလုပ္ထဲက လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြပါ။ သာယာေပ်ာ္႐ႊင္စရာေကာင္းတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ဆုိတာ အခ်င္းခ်င္း ေကာင္းမြန္တဲ့ ေျပာဆိုဆက္ဆံမႈရွိၿပီး အလုပ္လည္း တြင္က်ယ္ပါတယ္။ အလုပ္ထဲမွာ အဆင္ေျပခ်င္ရင္ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြနဲ႔ ေျပာဆိုဆက္ဆံမႈတိုးတက္လာေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြက ကိုယ့္ကို သေဘာက်ႏွစ္သက္လာေအာင္ ဒီအမူအက်င့္ေလးေတြကို သတိထားၿပီး လိုက္လုပ္ၾကည့္ပါလား။
၁) နားေထာင္ျခင္း
တစ္ဖက္လူေျပာစကားကို အာ႐ံုစိုက္ၿပီး နားေထာင္ေပးတတ္တဲ့ နားေထာင္သူေကာင္းတစ္ေယာက္ဟာ အေကာင္းဆံုး လူမႈဆက္ဆံေရးကို ပိုင္ဆိုင္ထားသူပါ။ ကိုယ္ေျပာခ်င္တာေတြပဲ ေျပာေနၿပီး တစ္ဖက္လူေျပာစကားကို နားမေထာင္ေပးတတ္သူနဲ႔ ဘယ္သူမွ အဆက္အဆံ မလုပ္ခ်င္ၾကပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြမွာ အလုပ္ကိစၥျဖစ္ေစ လူမႈေရးကိစၥျဖစ္ေစ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးစရာ၊ ရင္ဖြင့္စရာေလးေတြ ႐ွိေနတတ္ပါတယ္။ နားေထာင္ေပးလိုက္ပါ။ သူတုိ႔ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။
၂) ကိုယ္ဟန္မူရာနဲ႔ဆက္သြယ္ပါ
ပါးစပ္ကေန ထုတ္ေဖာ္ေျပာစရာမလိုတဲ့ ဆက္သြယ္နည္းေတြ ႐ွိပါတယ္။ အၾကည့္ခ်င္းဆက္သြယ္တာမ်ိဳး၊ လက္ေတြနဲ႔ အမူအရာျပဆက္သြယ္တာေတြ လုပ္လို႔ရႏိုင္ပါတယ္။ စကားေျပာလို႔မရတဲ့အေျခအေနမ်ိဳးမွာေတာင္ ကိုယ္က လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြနဲ႔ တသားတည္းရွိေနေၾကာင္း ေဖာ္ျပရာေရာက္သြားမွာပါ။
၃) ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈ
ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္လုပ္ဖုိ႔ကလြဲၿပီး ဘယ္သူနဲ႔မွ စကားမေျပာတဲ့လူမ်ိဳးအတြက္ လုပ္ငန္းခြင္ဟာ ပ်င္းစရာေကာင္းေနပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ဒုတိယမိသားစုလို ျဖစ္ေနတဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြနဲ႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးဖုိ႔ကို မေၾကာက္ပါနဲ႔။ အလုပ္နဲ႔မဆုိင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေရးေမးခြန္းေလးေတြေမးတာမ်ိဳး ၊ ဥပမာ - ပိတ္ရက္ဘယ္သြားမလဲဆိုတာမ်ိဳး ေမးၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ အလုပ္ထဲက ေျပာဆုိဆက္ဆံမႈေတြဟာ အီးေမးလ္ထဲမွာေတာင္ ႐ိုင္းပ်ၾကမ္းတမ္းဖုိ႔ မသင့္ေလ်ာ္ပါဘူး။ ယဥ္ေက်းေဖာ္ေရြသူျဖစ္ေအာင္ ကိုယ့္ရဲ႕ စကားလံုး အသံုးအႏႈန္း၊ ေလယူေလသိမ္းနဲ႔ မ်က္ႏွာအမူအရာေတြကပါ ႏွစ္လိုဖြယ္ျဖစ္ပါေစ။
၄) ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ယံုၾကည္မႈ
ကိုယ့္ရဲ႕အရည္အခ်င္းကို ကိုယ္တုိင္ကလည္း တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေနဖုိ႔ လိုပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ယံုၾကည္မႈလည္း႐ွိပါေစ။ အရာရာကို မဝံ့မရဲျဖစ္ေနၿပီး ေခ်ာင္ကပ္ေနတတ္သူက ခင္ခ်င္စရာမေကာင္းလို႔ပါ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ႐ွိသူတစ္ဦးဟာ ရဲရင့္သြက္လက္ေနတတ္လို႔ ေဘးလူေတြအျမင္မွာတင္ ခြန္အားေတြကူးစက္ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ယံုၾကည္မႈလြန္ကဲၿပီး ဘဝင္ျမင့္တဲ့ အမူအရာမ်ိဳးေတြေတာ့ မျဖစ္မိေအာင္ သတိေလးထားသင့္ပါတယ္။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အားလံုးဟာ ဘယ္လိုရာထူး ေနရာမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုတည္းမွာ အတူလုပ္ေနရသူေတြမို႔ ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ ေလးစားသမႈေတာ့ မျဖစ္မေန ထား႐ွိရမွာပါ။
၅) ေဝဖန္ခံႏိုင္သူျဖစ္ပါေစ
တျခားလူေတြရဲ႕ အျပစ္ေတြကိုပဲ လိုက္ၾကည့္ေနတတ္သူ၊ ျပစ္တင္ေဝဖန္သူအတြက္ ဘာေကာင္းက်ိဳးမွ မ႐ွိပါဘူး။ လူတုိင္း အမွားလုပ္တတ္ၾကတယ္။ ဒါကို ေစာင္းနင္းၿပီး အျပစ္ေတြပံုခ်ေနတာက အက်င့္ဆိုးႀကီးပါ။ ကိုယ္တုိင္လည္း အမွားေတြ လုပ္မိတာပဲမုိ႔ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ ထား႐ွိဖုိ႔လိုပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ လုပ္ရပ္အေပၚ အထက္လူႀကီးအပါအဝင္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြက မွတ္ခ်က္ေပးတာကို လက္ခံႏိုင္သူျဖစ္ပါေစ။ ဒါမွ ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္အကိုင္လမ္းေၾကာင္းမွာေရာ ဘဝမွာပါ အမွားအယြင္းေတြ ေလ်ာ့နည္းၿပီး ပိုတိုးတက္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြဆီက မွတ္ခ်က္ေတြကို ေတာင္းခံၿပီး သူတုိ႔ရဲ႕စကားသံေတြနားေထာင္တတ္ျခင္းဟာ ကိုယ့္ကို ႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းသူအျဖစ္ ျမင္ေစႏိုင္သလို ကိုယ့္အတြက္လည္း ရလဒ္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ေပၚလာေစပါတယ္။