20th November, 2018
လြယ္ကူအဆင္ေျပတဲ့ ႐ံုးတက္ရက္ေလးျဖစ္ေစဖုိ႔
Share
Blog Link Copied
မိမိလုပ္ကိုင္ေနတဲ့အလုပ္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးပါတယ္ဆုိရင္ေတာင္မွ အလုပ္မွာ အၿမဲတမ္းအဆင္ေျပ ေပ်ာ္႐ႊင္ေနဖုိ႔ကေတာ့ မလြယ္လွပါဘူး။ ဘဝအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနရတယ္ဆိုေတာ့ အလုပ္ထဲမွာပင္ပန္းရတာေတြကို နည္းနည္းေလးျဖစ္ျဖစ္ အမ်ားႀကီးျဖစ္ျဖစ္ ပိုၿပီးေတာ့ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ခ်င္ၾကတယ္ေလ။ အလုပ္ေတြျမန္ျမန္ၿပီးခ်င္တယ္၊ အလုပ္ေတြပိၿပီး စိတ္ပင္ပန္းတာမ်ိဳး မျဖစ္ခ်င္သလို ကိုယ္တကယ္ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ အရာေတြအတြက္ အခ်ိန္ပိုေပးခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး အဆင္ေျပတဲ့ေန႔ရက္ေတြျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ နည္းလမ္းေလးေတြ ႐ွိပါတယ္။ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ေတြ ပိုၿပီးေျမာက္ဖုိ႔၊ လုပ္စရာမလိုတာေတြကို စာရင္းထဲကဖယ္ထုတ္ဖုိ႔နဲ႔ အလုပ္ေတြကို စိတ္ေပ်ာ္႐ႊင္စြာနဲ႔ လုပ္ႏိုင္မယ့္ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ေတြကို ဖတ္ၾကည့္ပါဦး။
၁။ အမ်ားႀကီးလုပ္ဖုိ႔မၾကံစည္ပါနဲ႔
လုပ္ရမယ့္စာရင္း အမ်ားစုက အရမ္းကို႐ွည္လ်ားေထြျပားလြန္းပါတာေၾကာင့္ အားလံုးမၿပီးေျမာက္ႏုိင္တဲ့အခါ အလုပ္ပိၿပီး စိတ္ဖိစီးရပါတယ္။ အဲ့ဒီ့အစား တစ္ေန႔တာအတြင္း လံုးဝၿပီးေျမာက္ႏုိင္မယ့္ ကိစၥႀကီး ၁ ခု၊ အလယ္အလတ္ကိစၥ ၃ ခု နဲ႔ ကိစၥအေသး ၅ ခု ကိုပဲ စာရင္းလုပ္ထားပါ။
၂။ အခက္ဆံုးအလုပ္နဲ႔စတင္ပါ
တစ္ေန႔တာ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ထဲက အခက္ခဲဆံုးအလုပ္ကို မနက္ပိုင္းမွာ လုပ္ေဆာင္ပါ။ အဲ့ဒီအလုပ္သာ ၿပီးသြားရင္ တစ္ေန႔လံုး ဘာလုပ္လုပ္ ေအးေဆးပဲလို႔ စိတ္ကခံစားေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ေတြရဲ႕ စိန္ေခၚမႈေတြကို ေတြးေနရင္းနဲ႔ စိတ္ခြန္အားေတြလည္း အလဟႆမျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။
၃။ ခြန္အားကိုေကာင္းေကာင္းအသံုးခ်တတ္ပါေစ
လူတိုင္းမွာ တစ္ေန႔တာအတြင္း အလုပ္လုပ္ဆံုးအခ်ိန္နဲ႔ အလုပ္မလုပ္ခ်င္ဆံုးအခ်ိန္ဆိုတာ ႐ွိၾကပါတယ္။ လုပ္ရမယ့္ လုပ္ငန္းႀကီးေတြကို ခြန္အားေတြကုန္ဆံုးေနခ်ိန္မွာ လုပ္ဖုိ႔ စီစဥ္ထားမိရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ဒုကၡေရာက္ေအာင္ လုပ္လုိက္သလိုပါပဲ။ အဲ့ဒီအစား ကိုယ့္ခြန္အားေတြ ျဖစ္ေပၚပံုကို မူတည္ၿပီး လုပ္ရမယ့္ပလန္ကို ခ်မွ်တ္ထားတာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
၄။ ျဖစ္ႏိုင္သမွ် ပံုစံကိုသံုး
နိစၥဓူဝလုပ္ေနရတဲ့ ကိစၥတုိင္းကို အသစ္အဆန္းျဖစ္ေအာင္ ကြန္႔ညႊန္႕ေနစရာမလိုုပါဘူး။ မၾကာခဏပို႔ေနရမယ့္ အီးေမးလ္ေတြကို ပံုစံတစ္ခု သတ္မွတ္ထားလိုက္ပါ။ Presentation လုပ္ဖုိ႔၊ ကိုယ့္ရဲ႕ Resume ကို ဒီဇိုင္းျပန္ျပင္ဖုိ႔ စတာေတြကို ပံုစံသတ္မွတ္ထားၿပီး အဲ့ဒီအတုိင္း သံုးလိုက္မယ္ဆုိ ေခါင္းမေျခာက္ဘဲ အလုပ္ျမန္ျမန္ၿပီးမွာျဖစ္ပါတယ္။
၅။ စကားေျပာပါ
အီးေမးလ္အ႐ွည္ႀကီးေတြနဲ႔ အျပန္အလွန္ပို႔ေနရတာ စိတ္ပင္ပန္းေနၿပီလား။ လူခ်င္းစကားေျပာလိုက္ရင္ ျမန္ျမန္ၿပီးသြားမယ့္ ကိစၥေတြမွာ ဖုန္းဆက္ၿပီးေျပာလိုက္တာျဖစ္ျဖစ္ အစည္းအေဝးေခၚလိုက္တာမ်ိဳးျဖစ္ျဖစ္ လုပ္လုိက္ပါ။ တစ္ခါတစ္ေလမွာ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ စကားေျပာလုိက္႐ံုနဲ႔ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ အီးေမးလ္ပို႔၊ မက္ေဆ့ပို႔ေနရတာထက္ ပိုၿပီးအဆင္ေျပသြားပါတယ္။
၆။ တၿပိဳင္တည္းအမ်ားႀကီးမလုပ္ပါနဲ႔
ဒီအက်င့္က ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အလုပ္အမ်ားႀကီးၿပီးသြားလိမ့္မယ္လို႔ အထင္ေရာက္ေစပါတယ္။ တကယ္တမ္းေတာ့ အလုပ္ေတြကုိ ပိုေႏွးေကြးသြားေစၿပီး အ႐ွိထက္ပိုခက္ခဲသြားေစပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္လုပ္ႏိုင္တဲ့အေကာင္းဆံုးအလုပ္မွာ မၿပီးမခ်င္း အာ႐ံုစိုက္ထားပါ။ ေနာက္ေတာ့မွ တျခားတစ္ခုကို ဆက္လုပ္ပါ။ စိတ္လည္းၾကည္လင္ရွင္းလင္းၿပီး အလုပ္ကို ပိုေကာင္းေအာင္လုပ္ႏိုင္လို႔ စိတ္ထဲမွာ လြယ္တယ္လို႔ေတာင္ ခံစားမိပါတယ္။