23rd April, 2019

သန္႔႐ွင္းသပ္ရပ္တဲ့အလုပ္စားပြဲကေန ရႏိုင္တဲ့အက်ိဳးေက်းဇူး ၅ ခု

႐ံုးပိတ္ရက္အ႐ွည္ႀကီးၿပီးတဲ့ေနာက္ ႐ံုးျပန္ရတတ္ရတဲ့အခါမွာ Motivation ေတြလိုေနၿပီလား။ ေနာက္ၿပီး ဒီေန႔မနက္႐ံုးလည္းေရာက္ေရာ ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္စားပြဲမွာ ပိတ္ရက္မတိုင္ခင္ကစာရြက္စာတမ္းေတြ၊ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ႐ႈပ္ပြေနတာကိုျမင္လိုက္ရေတာ့ ဘယ္ကေနစၿပီး ဘာစလုပ္ရမလဲျဖစ္ေနရင္ ပိုဆိုးသြားတာေပါ့။ ဒါဆိုရင္ “႐ံုးတြင္းသန္႔႐ွင္းေရး”  ေလးတစ္ခု မလုပ္ခ်င္ဘူးလား။ ႐ံုးတြင္းသန္႔႐ွင္းေရးဆိုေတာ့ အမ်ားႀကီးသြားမထင္လိုက္ပါ။ တစ္႐ံုးလံုးမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္စားပြဲနဲ႔ ကိုယ့္ေနရာကိုပဲ သန္႔သန္႔႐ွင္း႐ွင္းနဲ႔ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေလးျဖစ္ေအာင္ ႐ွင္းလင္းလိုက္ရေအာင္။

သန္႔႐ွင္းေရးလုပ္တယ္ဆိုလို႔ ျမန္မာေတြရဲ႕အေလ့အထတစ္ခုကို သြားၿပီးအမွတ္ရမိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ျမန္မာ့ႏွစ္သစ္ကူးသႀကၤန္ပိတ္ရက္ေတြက်ရင္ ကိုယ့္ရဲ႕အိမ္ေနရာေတြကို ႏွစ္သစ္ကူးအမီသန္႔႐ွင္းေရးလုပ္ၾကတဲ့ အေလ့အထတစ္ခု႐ွိပါတယ္။ ဒီလို ကိုယ့္ရဲ႕ပတ္ဝန္းက်င္ကို သန္႔႐ွင္းေရးလုပ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ႏွစ္သစ္မွာစိတ္သစ္လူသစ္နဲ႔ ေကာင္းမြန္တဲ့အရာေတြပဲျဖစ္လာတတ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာလည္း ဒီလိုမ်ိဳးသန္႔႐ွင္းေရးလုပ္တတ္တဲ့ အေလ့အထလည္း႐ွိပါတယ္။ သူတို႔ဆီမွာေတာ့ ေႏြဦးရာသီမွာ လုပ္ေလ့႐ွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ “Spring Cleaning” လို႔ေခၚပါတယ္။

ဒါဆို ႐ံုးပိတ္ရက္႐ွည္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ စိတ္သစ္လူသစ္နဲ႔ အလုပ္ေတြကိုတက္တက္ၾကြၾကြလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္ေနရာစားပြဲကို သန္႔႐ွင္းေရးလုပ္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုအက်ိဳးေက်းဇူးေတြရမလဲဆိုတာကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္ၾကရေအာင္။

၁။ ကိုယ့္ရဲ႕ပံုစံကို ပိုၿပီး Professioanl က်ေစပါတယ္

ရံုးမွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ေယာက္ရဲ႕အလုပ္စားပြဲဟာ ေသာက္ၿပီးသားေကာ္ဖီခြက္ေတြ၊ မုန္႔ထုပ္ေတြ၊ စာ႐ြက္ေတြစတာေတြ ႐ႈပ္ယွက္ခပ္ပလံုစီေနတာကို ျမင္ဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးမွာ သူ႔ရဲ႕အလုပ္လုပ္တဲ့ပံုစံဟာ စမတ္က်တယ္လို႔ မျမင္ေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္လုပ္တဲ့စားပြဲဟာ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ သန္႔သန္႔႐ွင္း႐ွင္းျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ပံုစံက အလုပ္လုပ္တဲ့အခါမွာ စမတ္က်က်နဲ႔ ကၽြမ္းက်င္မႈ႐ွိတဲ့ ပံုစံကုိေပၚေစပါတယ္လို႔ Seana Turner လို႔ေခၚတဲ့ ကၽြမ္းက်င္စီမံခန္႔ခြဲသူတစ္ေယာက္က ေျပာဖူးပါတယ္။

Professional က်တဲ့သူတစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ရဲ႕ပံုပန္းသြင္ျပင္ကို အလြန္ဂ႐ုစိုက္တတ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္စားပြဲကို တျခားလူတစ္ေယာက္ရဲ႕အျမင္နဲ႔ၾကည့္ပါ။ ၿပီးရင္ အဲဒါကကိုယ့္ကို ဘယ္လိုေဖာ္ျပေနမလဲဆိုတာကို စဥ္းစားၾကည့္ပါ။

၂။ အလုပ္တြင္က်ယ္ေစပါတယ္

စာ႐ြက္စာတမ္းေတြနဲ႔ ပစၥည္းေတြကို ကုိယ္ဘယ္ေနရာမွာ သိမ္းထားမိသလဲဆိုတာကို မွတ္မိတာက ကိုယ့္အတြက္အလုပ္တြင္က်ယ္ေစပါတယ္။ တစ္ခါတေလ ႐ႈပ္ယွက္ခပ္ေနတဲ့စားပြဲေပၚက စာ႐ြက္စာတမ္းေတြ ဖိုင္ေတြ အထပ္လိုက္ႀကီးေတြၾကားထဲမွာ ကိုယ္ေပ်ာက္ေနတဲ့စာ႐ြက္ေလးတစ္႐ြက္ကို လိုက္႐ွာရတာဟာ စိတ္ပ်က္ဖို႔ေကာင္းၿပီး အခ်ိန္ေတြကို ျဖဳန္းတီးရာၾကပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕စားပြဲေပၚမွာ ျပန္႔ႀကဲေနတဲ့ ပစၥည္းေတြ၊ စာ႐ြက္စာတမ္းေတြနဲ႔ ဖိုင္ေတြကို သူ႔ေနရာနဲ႔သူ ေသခ်ာသိမ္းၿပီး သပ္သပ္ရပ္ရပ္ထားမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ပစၥည္းတစ္ခုကိုျပန္လိုခ်င္တဲ့အခါမွာ အခ်ိ္န္မကုန္ေစဘဲ အလြယ္တကူ႐ွာေတြ႔ေစပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အလုပ္လည္းတြင္က်ယ္ေစပါတယ္။

၃။ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ေသခ်ာထိန္းသိမ္းၿပီးသားျဖစ္ေစပါတယ္

တကယ္လို႔ ကိုယ္ဟာမန္ေနဂ်ာတစ္ေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ အႀကီးတန္းစီမံခန္႔ခြဲသူတစ္ေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ ကုမၸဏီရဲ႕အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔စာ႐ြက္စာတမ္းေတြကို ကိုင္တြယ္ေနရတဲ့သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္စားပြဲမွာ အဲဒီစာ႐ြက္စာတမ္းေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာသိမ္းမထားဘဲ ျပန္႔က်ဲေနမယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ေရာ ကုမၸဏီကုိပါ ဒုကၡေရာက္ေစႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳး အေရးႀကီးစာ႐ြက္စာတမ္းေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာမသိမ္းထားမိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ ဒါမွမဟုတ္ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္ေပါက္ၾကားမႈေတြ ျဖစ္ေပၚတတ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္နဲ႔ စနစ္တက်႐ွင္းလင္းထားတဲ့အလုပ္စားပြဲဟာ ဒီလိုကိစၥမ်ိဳးေတြမျဖစ္ေစေအာင္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

၄။ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ေတြကို သိသာျမင္သာေစတယ္

ကိုယ္ဟာ စနစ္တက်စီမံခန္႔ခြဲတတ္တဲ့သူဆိုရင္မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ ဘယ္အလုပ္ကိုဦးစားေပးလုပ္ရမလဲဆိုတာကို မစဥ္းစားတတ္ပါဘူး။ ႐ႈပ္ယွက္ခက္ေနတဲ့အလုပ္စားပြဲဟာ ၾကက္ဥအစေပ်ာက္သလို ဘယ္ေနရာကေနစၿပီး အလုပ္လုပ္ရမလဲဆိုတာကို မသိေလာက္ေအာင္ျဖစ္ေစပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္စားပြဲကို႐ွင္းလင္းတဲ့အခါမွာ ဘယ္အလုပ္ေတြကိုဦးစားေပးလုပ္သင့္သလဲဆိုတဲ့ အမွတ္အသားေလးေတြပါ သတ္မွတ္ထားပါ။

၅။ လိုအပ္တဲ့ပစၥည္းေတြကို တစ္ေနရာတည္းမွာထားပါ

အလုပ္လုပ္ေနတုန္းမွာ ခဏခဏၾကားျဖတ္ေတြဝင္လာရင္ အလုပ္မတြင္က်ယ္ေတာ့ပါဘူး။ ပစၥည္းတစ္ခုခုလိုတိုင္း ထ႐ွာေနရတယ္ သူမ်ားဆီကသြားယူေနရတယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္အလုပ္မွာအာ႐ံုစိုက္ၿပီးအလုပ္မလုပ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္လိုအပ္တဲ့ ႐ံုးသံုးပစၥည္းေတြ စာေရးကိရိယာပစၥည္းေတြကို တစ္ေနရာတည္းမွာတစုတစည္းတည္းထားၿပီး လြယ္လြယ္ကူကူယူသံုးႏိုင္ေအာင္လည္း ျပင္ဆင္ထားသင့္ပါတယ္။

ဒါဆိုရင္ေတာ့ ဒီျမန္မာႏွစ္သစ္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္စားပြဲကို သပ္ရပ္သန္႔႐ွင္းေအာင္စနစ္တက်ထားၿပီး စိတ္သစ္လူသစ္နဲ႔ အလုပ္ေတြတြင္က်ယ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ၾကရေအာင္။ ဒါနဲ႔ ဒီႏွစ္သစ္မွာ အလုပ္သစ္၊ အလုပ္ေကာင္းေကာင္းေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ www.jobnet.com.mm မွာဝင္ေရာက္ၾကည့္႐ႈၿပီး ကိုယ္နဲ႔သင့္ေတာ္မယ့္အလုပ္ေတြကို ဝင္ေရာက္ေလွ်ာက္ထားႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီအျပင္ အလုပ္အကိုင္လမ္းေၾကာင္းတိုးတက္ေရးမွာ အေထာက္အကူျပဳေစမယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြကုိလည္း ဒီေနရာမွာ ဝင္ေရာက္ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။