အၿပံဳးဆိုတာ လူအခ်င္းခ်င္းေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးမွာ အေရးပါတဲ့ အမူအရာတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအၿပံဳးတစ္ခုနဲ႔ပဲ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္းခြင္ကို စည္းလံုးညီညႊတ္ၿပီး ဖန္တီးႏိုင္မႈစြမ္းအားေကာင္းတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုအျဖစ္ ဖန္တီးႏိုင္ပါတယ္။ အခုေခတ္မွာ အလုပ္စားပြဲမွာပဲထိုင္ၿပီး ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔နပန္းလံုးေနတဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြဟာ အီးေမးလ္ ဒါမွမဟုတ္ Messager ေတြေပၚကေနပဲ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးလာၾကတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လက္ေတြ႔အျပင္မွာ ဝန္ထမ္းအခ်င္းခ်င္း စကားေျပာဆိုဆက္ဆံမႈေတြဟာ သိပ္မ႐ွိၾကေတာ့ပါဘူး။ တစ္ခါတေလ ႐ံုးမွာရယ္ေမာၿပီး ေနေနတဲ့သူေတြကိုေတြ႔ရင္ လုပ္စရာအလုပ္မ႐ွိလို႔လား၊ အခ်ိန္ေတြအရမ္းပိုေနတာလား အစ႐ွိသျဖင့္ တစ္မ်ိဳးျမင္တတ္ပါတယ္။ အလုပ္ထဲမွာ ရယ္ရယ္ေမာေမာနဲ႔အလုပ္လုပ္တတ္တဲ့သူေတြဟာ အလုပ္လုပ္စရာသိပ္မ႐ွိလို႔ အဲဒီလိုမ်ိဳးေပါ့ေပါ့ပါးပါးရယ္ေမာေနႏိုင္တာမဟုတ္ပါဘူး။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ရယ္ေမာေပ်ာ္႐ႊင္ျခင္းအားျဖင့္ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္းကိုဘယ္လိုသက္ေရာက္မႈေတြျဖစ္ေစႏိုင္မလဲဆိုတာကို ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္။
အလုပ္မွာရယ္ရယ္ေမာေမာေနရမွာကုိ ဘာေၾကာင့္စိုးရိမ္ေနရတာလဲ
တခ်ိဳ႕လုပ္ငန္းခြင္ေတြမွာ ဝန္ထမ္းေတြဟာပိုၿပီးအေလးအနက္ျပဳမူျခင္းခံရေအာင္လို႔ သူတို႔ရဲ႕ဟာသဥာဏ္ေတြကို ဖံုးကြယ္ၿပီးေနေလ့႐ွိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္မွာအေလးအနက္ထားခံရေအာင္လို႔ အဲဒီလိုမ်ိဳး႐ုပ္တည္ႀကီးနဲ႔ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ပတ္ဝန္းက်င္ကလူေတြက ကိုယ့္ကိုပိုၿပီးေတာ့ေတာင္ ေ႐ွာင္သြားတတ္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ႐ံုးမွာဟာသေတြလုပ္ၿပီး ရယ္ရယ္ေမာေမာေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တျခားသူကိုအေႏွာက္အယွက္ျဖစ္သြားမွာကို စိုးရိမ္တတ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ဝန္ထမ္းအမ်ားစုက သူတို႔ရဲ႕ဟာသဉာဏ္ေတြကို ပိုၿပီးဖံုးကြယ္တတ္ပါတယ္။
ဟာသဉာဏ္ေတြက ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္ကို ဘယ္လိုမ်ိဳးကူညီေပးႏိုင္မလဲ
႐ံုးမွာ ရယ္ရယ္ေမာေမာနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ေနတတ္တဲ့သူေတြကို သာမန္စကားဝိုင္းေတြမွာေတာင္ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳး ဟာသဉာဏ္႐ွိတဲ့သူေတြ ႐ံုးမွာ႐ွိၿပီဆိုရင္ တစ္ခါတေလမွာ သူတို႔ရဲ႕စကားတစ္ခြန္းေၾကာင့္ကို တစ္႐ံုးပြဲက်သြားၿပီး ရယ္ေမာေပ်ာ္႐ႊင္ေစရပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ရယ္စရာေကာင္းတဲ့ဟာသေတြေၾကာင့္လည္း အေျခအေနတင္းမာေနၿပီး စိတ္ဖိစီးမႈျဖစ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ဟာ လႈပ္႐ွားအသက္ဝင္သြားတတ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဟာသဉာဏ္႐ွိၿပီး ရယ္ရယ္ေမာေမာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္အလုပ္လုပ္တတ္တဲ့သူေတြဟာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြကို စိတ္သက္ေတာင့္သက္သာျဖစ္ေစၿပီး အေပ်ာ္ေတြကိုကူးစက္ေစတတ္တဲ့လူမ်ိဳးေတြပါ။
ဒီလိုမ်ိဳး ရယ္ေမာျခင္းအားျဖင့္ ကိုယ္နဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕အဖြဲ႔သားအားလံုးကို ဘယ္အရာကမွ စိတ္အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ေစဘူးလို႔ ထင္ဟပ္ေစပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အတူတူရယ္ေမာျခင္းအားျဖင့္ အဖြဲ႔အတြင္းမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ဘာျပႆနာမွာမ႐ွိဘဲ လုပ္ငန္းေတြကို အတူတူႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့ အဖြဲ႔တစ္ခုကိုျဖစ္ေစပါတယ္။ ေလ့လာမႈတစ္ခုအရ လူေတြရဲ႕စိတ္ကသက္ေတာင့္သက္သာနဲ႔ စိတ္ေအးလက္ေအးျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ မတူညီတဲ့အေတြးအေခၚေတြနဲ႔ ေကာင္းမြန္တဲ့စိတ္ကူးအႀကံဉာဏ္ေတြကို ပိုၿပီးေတာ့ရ႐ွိေစပါတယ္။
သုေတသနျပဳလုပ္သူအမ်ားအျပားရဲ႕ ေလ့လာေတြ႔႐ွိခ်က္ေတြအရ ႐ံုးခ်ိန္အတြင္းမွာ စိတ္သက္သက္သာသာနဲ႔ စိတ္ေအးလက္ေအးအလုပ္လုပ္ျခင္းဟာ စိတ္ကူးအႀကံဉာဏ္ေပါင္းစံုကို လြတ္လပ္စြာကြန္႔ျမဴးႏိုင္ၿပီး တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္မႈစြမ္းအားေတြကို တိုးတက္ေစပါတယ္။ တစ္ခုတည္းကိုပဲ အရမ္းအျပင္းအထန္ႀကီးအာ႐ံုစိုက္ထားရင္ေတာ့ တစ္ခါတေလမွာ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အေျဖကိုမရတာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ရယ္ေမာျခင္းဟာ ႐ံုးတြင္းစိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ အဖြဲ႔သားအခ်င္းခ်င္း အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္တဲ့ပတ္ဝန္းက်င္ဟာ စိတ္ဖိစီးမႈျဖစ္ေစတဲ့ပတ္ဝန္းက်င္ထက္ကို ပိုၿပီး႐ိုင္းပင္းကူညီတတ္ၿပီး ဖန္တီးႏိုင္မႈစြမ္းအားေကာင္းေစပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈဆိုတာ တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္မႈရဲ႕ ရန္သူတစ္ေယာက္ဆိုတာကို မေမ့ပါနဲ႔။
ဘာေၾကာင့္လုပ္ငန္းခြင္မွာ ရယ္ေမာေပ်ာ္႐ႊင္ေအာင္ေနသင့္တာလဲ
႐ံုးမွာေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ျခင္းအားျဖင့္
၁။ လူတိုင္းဟာကိုယ္နဲ႔အတူတူအလုပ္တြဲလုပ္ခ်င္ၾကပါတယ္။
လူေတြဟာ သူတို႔ႏွစ္သက္တဲ့သူနဲ႔ပဲ အလုပ္လုပ္ခ်င္ၾကပါတယ္။ ဟာသဉာဏ္႐ွိျခင္းဟာ မိတ္ေဆြဖြဲ႔ဖို႔နဲ႔ လူေတြကိုလႊမ္းမိုးဖို႔အတြက္ အေရးပါဆံုးလက္နက္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ အေရးႀကီးဆံုးတစ္ခုကေတာ့ ဟာသဉာဏ္႐ွိၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ေနတတ္တာဟာေကာင္းေပမဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ဟာသကသူတစ္ပါးကို ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္တာေတာ့ မျဖစ္ပါေစနဲ႔။
၂။ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ ဆက္ဆံေရးေတြကုိ တည္ေဆာက္ႏိုင္ပါတယ္။
ဟာသဉာဏ္ေၾကာင့္ အတူတူရယ္ေမာျခင္းဟာ ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ အထက္လူႀကီးေတြကို ပိုမိုရင္းႏွီးေစၿပီး သူတို႔မွာဘယ္လိုတူညီတဲ့အခ်က္ေတြ႐ွိလဲဆိုတာကို နားလည္သေဘာေပါက္ေစပါတယ္။
၃။ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔ ကူညီေပးပါတယ္။
ဟာသဉာဏ္ကိုေကာင္းေကာင္းအသံုးခ်ျခင္းအားျဖင့္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ ယံုၾကည္မႈေတြကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ဟာသဟာ အဲဒီလူရဲ႕သ႐ုပ္မွန္ကိုေပၚေစၿပီး သူ႔ကိုဘယ္ေလာက္အထိယံုၾကည္လို႔ရႏိုင္မလဲဆိုတာကို မွန္းဆႏိုင္ပါတယ္။
၄။ ဟာသဉာဏ္႐ွိတဲ့သူေတြဟာ ပိုၿပီးေတာ့မိတ္ေဆြဖြဲ႔ခ်င္ၾကပါတယ္။
ကိုယ္ဟာ အလုပ္မွာေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕အဖြဲ႔သားေတြကို ပိုၿပီးေတာ့ခ်ဥ္းကပ္ခ်င္ၿပီး မိတ္ေတြဖြဲ႔ခ်င္ေလေလ အဲဒီလူေတြအေပၚမွာပိုၿပီးေတာ့႐ိုး႐ိုးသားသားနဲ႔ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းျဖစ္ရပါ့မယ္။ ႐ိုးသားၿပီးပြင့္လင္းတဲ့သူဟာ ပိုၿပီးေတာ့ေအာင္ျမင္တတ္သလို ပိုၿပီးေတာ့ဖန္တီးႏိုင္မႈစြမ္းအားေကာင္းတဲ့ အဖြဲ႔ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္တတ္ပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ လုပ္ငန္းခြင္မွာေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ေနရမွာကို မစိုးရိမ္ပါနဲ႔။ ရံုးမွာ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ေဖာက္ကိုင္ဖက္ေတြနဲ႔အတူ ရယ္ရယ္ေမာေမာနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆံုၿပီး စကားေျပာေလေလ လုပ္ငန္းခြင္ေအာင္ျမင္မႈေတြကိုပိုမိုရ႐ွိေစၿပီး အလုပ္လည္းပိုၿပီးေစပါတယ္။