လက္႐ွိအေျခအေနမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ စီးပြားေရးက႑ေတြ တိုးခ်ဲ႕လာတဲ့အတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းအသစ္ေတြကလည္း ပိုၿပီးမ်ားျပားလာေနပါတယ္။ လုပ္ငန္း႐ွင္ေတြအေနနဲ႔လည္း ကၽြမ္းက်င္လုပ္သားေတြကို ပိုမိုလိုအပ္လာပါတယ္။ ထိုနည္းတူ အလုပ္႐ွာေဖြေနသူေတြကလည္း ေကာင္းမြန္တဲ့ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြကို ႐ွာေဖြေနၾကပါတယ္။ အလုပ္အကိုင္႐ွာေဖြသူေတြနဲ႔ ဝန္ထမ္းလိုအပ္ေနတဲ့ ကုမၸဏီေတြအတြက္ အလုပ္အကိုင္ေခၚယူပြဲ (Job Fair) ေတြဟာ အထိေရာက္ဆံုး အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေကာင္းေတြ ေပးတဲ့ ေနရာေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကုမၸဏီေတြဘက္က ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အလုပ္အကိုင္ေခၚယူပြဲေတြမွာ ပါဝင္ျခင္းေၾကာင့္ ဘယ္လိုအက်ိဴးသက္ေရာက္မႈေတြရွိသလဲဆိုတဲ့ စိတ္၀င္စားစရာအခ်က္ေတြကိုၾကည့္ရေအာင္။
ပထမဆံုး အက်ိဳးရလဒ္ကေတာ့ အခ်ိန္တိုတြင္းမွာ လိုအပ္တဲ့ဝန္ထမ္းကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ရ႐ွိႏိုင္ျခင္းပါပဲ။ ပံုမွန္ဆုိရင္ လိုအပ္တဲ့ ကၽြမ္းက်င္ဝန္ထမ္းကို ရဖုိ႔အတြက္ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္ ၊ အြန္လိုင္းေတြကေန အလုပ္ေခၚစာေၾကာ္ျငာေတြထည့္ၿပီး အဲ့ဒီေနရာေတြကေန CV ေတြ မ်ားမ်ားရေအာင္ အခ်ိန္ေတြရင္းႏွီးရပါတယ္္။ CV ေတြ ရလာတာနဲ႔လည္း မၿပီးပါဘူး။ အင္တာဗ်ဴးခ်ိန္းဖို႔၊ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းဖို႔ေတြအထပ္ထပ္လုပ္ရမယ္ဆုိရင္ ကုမၸဏီဘက္က HR ေတြအေနနဲ႔ ဝန္ထမ္းခန္႔အပ္ေရးမွာ အခ်ိန္ပိုၿပီးေပးရပါတယ္။ ကၽြမ္းက်င္ဝန္ထမ္း မရမခ်င္း CV ေတြ ေခၚယူ၊ အင္တာဗ်ဴးေတြ လုပ္ရတာက လနဲ႔ခ်ီ ၾကာျမင့္ေလ့႐ွိပါတယ္။ အလုပ္အကိုင္ေခၚယူပြဲေတြမွာ ဒီလိုအခ်ိန္ကုန္တာေတြကို တစ္၀က္ေလာက္ေလွ်ာ့ခ်ပစ္နိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုအလုပ္အကိုင္ေခၚယူပြဲေတြမွာ ဝင္ေရာက္ေခၚယူမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာေတြ အမ်ားႀကီးကို တစ္ေနရာတည္းမွာ ရႏိုင္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားသူကိုလည္း တစ္ခါတည္း အင္တာဗ်ဴးလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လိုအပ္တဲ့ဝန္ထမ္းကို အခ်ိန္ကုန္သက္သာစြာနဲ႔ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ရႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ေငြကုန္ေၾကးက် သက္သာမႈပါ။ ဝန္ထမ္းခန္႔အပ္ေရးအတြက္ ကုန္က်ရမယ့္ ကုန္က်စရိတ္ေတြကို အလုပ္အကိုင္ေခၚယူပြဲမွာ ဝင္ေရာက္ဆင္ႏႊဲျခင္းအားျဖင့္လည္း အခ်ိန္ကုန္သက္သာ၊ ေငြကုန္ေၾကးက် သက္သာသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္ကိုယ္၌ကလည္း အဖိုးတန္ၿပီးသားျဖစ္တဲ့အတြက္ လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ကိုက္ညီတဲ့ ဝန္ထမ္းကိုသာ အခ်ိန္တိုတြင္း ရသြားမယ္ဆုိရင္ ပိုထြက္လာတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ အလုပ္ေတြပိုလုပ္ႏိုင္မွာပါ။
အလုပ္အကိုင္ေခၚယူပြဲမွာ ပါဝင္လိုက္တဲ့အႀကိမ္တိုင္းမွာ ကုမၸဏီရဲ႕ အမွတ္တံဆိပ္ကိုလည္း လူေတြက ပိုၿပီး သတိထားမိလာပါတယ္။ Brand Awareness ရလာတဲ့အတြက္ ဝန္ထမ္းေခၚယူေနစဥ္ အခ်ိန္အတြင္းမွာပဲ လူေတြပိုသိေအာင္ ဘတ္ဂ်က္သီးသန္႔မသံုးရဘဲ ကုမၸဏီအမွတ္တံဆိပ္နဲ႔ ကုမၸဏီအေၾကာင္းကို လူပိုသိေစပါတယ္။
ေနာက္ထပ္စိတ္၀င္စားစရာလည္းရွိပါေသးတယ္။ ကုမၸဏီနဲ႔ ကုမၸဏီရဲ႕ဝန္ေဆာင္မႈ၊ ထုတ္ကုန္ကို ဝယ္ယူသံုးစြဲသူေတြၾကားမွာလည္း ဆက္ဆံေရးတစ္ခု တည္ေဆာက္ရာလည္း ေရာက္သြားပါတယ္။ ကုမၸဏီရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို လူေတြပိုသိလာတဲ့အခါ ကုမၸဏီအမွတ္တံဆိပ္ကိုလည္း ပိုရင္းႏွီးလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ထိပ္တန္း အလုပ္အကိုင္႐ွာေဖြေရးဝက္ဘ္ဆိုက္ JobNet.com.mm က အလုပ္အကိုင္ေခၚယူပြဲေတြကို စဥ္ဆက္မျပတ္ က်င္းပျပဳလုပ္ေပးေနပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇြန္လ ၃ ရက္ေန႔မွာပဲ JobNet ရဲ႕ Sales and Marketing Career Conference အလုပ္အကိုင္ေခၚယူပြဲႀကီးကို က်င္းပခဲ့ပါေသးတယ္။
JobNet ရဲ႕ အလုပ္အကိုင္ေခၚယူပြဲေတြမွာ ပါ၀င္ေလ့ရွိတဲ့ MPT ကေတာ့ ဒီပြဲနဲ႔ပတ္သက္လို႔ MPT ရဲ႕ Staffing and Recruitment Manger ေဒၚမာလာေအာင္က ရဲ႕အျမင္ကစိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါတယ္။
“ကုမၸဏီေတြအတြက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရွိတယ္။ အလုပ္ရွာတဲ့ဝန္ထမ္း လူငယ္ေတြအတြက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရွိပါတယ္။ အလုပ္ရွာေနတဲ့လူေတြနဲ႔ ဝန္ထမ္းလိုအပ္တဲ့အလုပ္ရွင္ေတြက တစ္ေနရာတည္းမွာ တစ္ခါတည္း ေပါင္းစုတဲ့အတြက္ ကုမၸဏီအတြက္ေရာ အလုပ္႐ွာေနတဲ့လူငယ္ေတြအတြက္ပါ effective ျဖစ္ပါတယ္” လို႔ ေဒၚမာလာေအာင္က အလုပ္အကိုင္ေခၚယူပြဲေတြ ျပဳလုပ္တဲ့အေပၚ သူမရဲ႕ အျမင္ကိုေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ဒီပြဲမွာပဲ CV ေတြလက္ခံခဲ့တဲ့ CDSG က တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးကလည္း အခုလိုဆိုထားပါတယ္။
“CV တခ်ိဳ႕ေတာ့ လက္ခံရ႐ွိထားၿပီးပါၿပီ။ Filter ေတာ့ ျပန္လုပ္ရဦးမယ္။ ၿပီးေတာ့မွပဲ short list candidate ေတြကို ႏွစ္ပတ္အတြင္း ျပန္အေၾကာင္းေၾကာင္းေပးပါ့မယ္” လို႔ ဒီပြဲမွာ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ CDSG ကုမၸဏီရဲ႕ Recruitment Manager မစုျမတ္သူက ပြဲမွာ သူတုိ႔ ဘယ္လိုပါဝင္ပံုကို ႐ွင္းျပပါတယ္။
JobNet အေနနဲ႔ အလုပ္အကိုင္လမ္းေၾကာင္းနယ္ပယ္တစ္ခုကို သီးသန္႔ကိုယ္စားျပဳတဲ့ အလုပ္အကိုင္ေခၚယူပြဲေတြလည္း က်င္းပေနပါတယ္။ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္အတြင္းမွာပဲ အလုပ္အကိုင္ေခၚယူပြဲႀကီး ႏွစ္ခုကိုလည္း ေအာင္ျမင္စြာ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ မတ္လ ၁၀ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ Sedona Hotel မွာ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ JobNet VR Career Fair 2018 ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စံတင္ခ်ိန္ အလုပ္အကိုင္ေခၚယူပြဲႀကီးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီပြဲမွာ Heniken, CB Bank, Metro, Ooredoo, Unilever, Anada တို႔လို နာမည္ေက်ာ္ ကုမၸဏီႀကီးေတြ အပါအဝင္ ကုမၸဏီေပါင္း ၃၂ ခုက ဒီပြဲမွာ ပါဝင္ခဲ့ၿပီး ဝန္ထမ္းေတြေခၚယူခဲ့ၾကပါတယ္။ အလုပ္အကိုင္ ႐ွာေဖြသူေပါင္း တစ္ေသာင္း တက္ေရာက္ခဲ့တဲ့အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စံခ်ိန္တင္ VR Job Fair ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
မၾကာခင္က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ Sales and Marketing အလုပ္အကိုင္ေခၚယူပြဲႀကီးမွာ ဆုိရင္လည္း Sales နဲ႔ Marketing ဆုိင္ရာ အလုပ္အကိုင္လမ္းေၾကာင္းေတြကို ဦးစားေပးေခၚယူတာျဖစ္လို႔ ပါဝင္တဲ့ကုမၸဏီေတြဟာ လိုခ်င္တဲ့ ဝန္ထမ္းကို လိုအပ္ခ်က္ျပည့္မီတဲ့ အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာေတြကတစ္ဆင့္ အင္တာဗ်ဴးၿပီး အလုပ္ခန္႔အပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီပြဲကိုေတာ့ ဇြန္လ ၃ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕႐ွိ Rose Garden Hotel မွာ က်င္းပခဲ့တာပါ။ MPT, Heniken, Ooredoo, CocaCola, Wall Street English, AGH, Canal+ , CDSG စတဲ့ ကုမၸဏီႀကီးေတြလို ကုမၸဏီေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္က JobNet ရဲ႕ Sales and Marketing Career Conference 2018 အလုပ္အကိုင္ေခၚယူပြဲမွာ ပါဝင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီပြဲကိုေတာ့ အလုပ္အကိုင္႐ွာေဖြသူေပါင္း ၃၅၀၀ ေက်ာ္က လာေရာက္ၿပီး အလုပ္႐ွာေဖြခဲ့ၾကသလို ကၽြမ္းက်င္သူပညာ႐ွင္ေတြရဲ႕ စကားဝုိင္းေဆြးေႏြးပြဲေတြကိုလည္း စိတ္ဝင္တစား တက္ေရာက္နားေထာင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါ့အျပင္အျခားေသာ ဝန္ထမ္းခန္႔အပ္လိုမႈေတြအတြက္လည္း ပြဲမွာ ေခၚယူႏိုင္ပါေသးတယ္။
ကုမၸဏီရဲ႕ လစ္လပ္ေနတဲ့ အလုပ္အကိုင္ရာထူးေတြကို ပြဲတစ္ခုတည္းမွာ ရႏိုင္တာမုိ႔လို႔ JobNet ရဲ႕ အလုပ္အကိုင္ ေခၚယူပြဲေတြမွာ ပါဝင္ဖုိ႔အတြက္ လူႀကီးမင္းတုိ႔ရဲ႕ ကုမၸဏီကိုလည္း ဖိတ္ေခၚလိုက္ပါရေစ။