28th November, 2018

အလုပ္ေတြပိုတြင္က်ယ္ဖုိ႔ က်င့္သံုးရမယ့္ လုပ္ငန္းခြင္အေလ့အက်င့္ (၄) ခု

႐ံုးတက္ရက္ မနက္ခင္းမွာ အလုပ္ကိုေရာက္လုိ႔ ေကာ္ဖီေလးေဖ်ာ္၊ အလုပ္စားပြဲမွာ ထိုင္လိုက္တာနဲ႔ စိတ္လန္းဆန္းၿပီး အလုပ္လုပ္ဖုိ႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီလို႔ ခံစားရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒီခံစားခ်က္က ယာယီပဲတည္ၿမဲတာပါ။ တကယ္အလုပ္လုပ္ေတာ့မယ္လည္းဆုိေရာ အေႏွာင့္အယွက္ေတြ ေရာက္လာၿပီး ဖိအားေတြျပည့္လာေတာ့တာပါပဲ။ ဘယ္လိုပဲ အာ႐ံုစိုက္ထားလည္း အာ႐ံုမရေတာ့ဘဲ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ေကာ္ဖီခြက္ကလည္း မကယ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေန႔စဥ္လုပ္ေနက် အလုပ္ေတြကိုပဲ ဗ်ာမ်ားၿပီး အလုပ္မတြင္က်ယ္ ျဖစ္တာမ်ိဳး ႀကံဳေနရပါသလား။ အခု ေျပာျပမယ့္ အၾကံဉာဏ္ ေလးခုကိုသာ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ လိုက္လုပ္ၾကည့္မယ္ဆုိ အလုပ္ေတြတြင္က်ယ္သြားမွာပါ။

 

(၁) အလုပ္ေစာေစာသြားပါ

လူေတြဟာ မနက္အေစာပိုင္းမွာ အလုပ္ပိုတြင္က်ယ္စြာ ၿပီးေျမာက္ႏိုင္ၾကတယ္လို႔ ေလ့လာသူေတြက သက္ေသျပထားၾကပါတယ္။ မနက္ခင္းပိုင္းမွာ အာ႐ံုကလည္း ၾကည္လင္ေနၿပီး ေႏွာင့္ယွက္မယ့္ရန္ေတြကလည္း ေဝးေနတာေၾကာင့္ အလုပ္ေတြကို ပိုလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ အလုပ္ကိုေစာေစာသြားရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ႏွစ္ခု႐ွိပါတယ္။ ပထမတစ္ခုကေတာ့ လူေတြဟာ အခက္ခဲဆံုးအရာေတြကို မနက္ပိုင္းမွာလုပ္ရင္ ပိုအဆင္ေျပသြားတာပါ။ ဒုတိယတစ္ခ်က္ကေတာ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ ေရာက္မလာေသးတဲ့အတြက္ တစ္ေယာက္တည္း ေအးေအးေဆးေဆး အလုပ္လုပ္ႏိုင္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြလည္းနည္း၊ အီးေမးလ္ေတြလည္းနည္းေနခ်ိန္ဆုိေတာ့ ကိုယ္တစ္္ေယာက္တည္း အလုပ္ေအးေအးေဆးေဆး လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ မနက္ ၉ နာရီေလာက္မွ အလုပ္ကိုေရာက္သြားရင္ လူေတြစံုေနခ်ိန္ဆုိေတာ့ အလုပ္လုပ္သံ၊ ဆူညံသံနဲ႔ တျခားလူေတြကို စကားေတြေျပာေနရမွာေတြ ရွိေနေတာ့ မိမိအလုပ္ေတြဆီ အာရံုမရ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။

 

(၂) ဖုန္းကိုမၾကည့္ပါနဲ႔ဦး

အလုပ္စားပြဲမွာထိုင္ၿပီး ဖုန္းက အလင္းေရာင္ကို ျမင္ေနရရင္ မ်က္စိက ဖုန္းကို အာ႐ံုေရာက္သြားေရာေလ။ ဖုန္းကိုအၾကည့္ေရာက္သြားတာနဲ႔ ဖုန္းထဲက ဆိုရွယ္မီဒီယာအေကာင့္ေတြကို ၾကည့္ဖုိ႔ ခနေအာင့္ထားလိုက္ပါ။ ေဖ့စ္ဘုတ္္၊ အင္စတာဂရမ္တုိ႔လို ဆုိရွယ္မီဒီယာေတြက ၾကည့္ေနရင္း မရပ္ႏိုင္ေတာ့လို႔ အလုပ္လုပ္ဖုိ႔ ေႏွာင့္ေႏွးသြားႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္မွပဲ ဖုန္းကိုၾကည့္ပါေတာ့။

 

(၃) နားၾကပ္ေဆာင္ထားပါ

နားၾကပ္ေဆာင္ထားျခင္းဟာ အလုပ္အတြက္ ေကာင္းက်ိဳးႏွစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေစပါတယ္။ ပထမတစ္ခ်က္ကေတာ့ ေဘးမွာ အေႏွာင့္အယွက္ေတြ ရွိလာတဲ့အခါ အသံနဲ႔ဖတ္ျပတဲ့ စာအုပ္ေတြ၊ သီခ်င္းေတြကို နားၾကပ္ေလးတပ္ နားေထာင္ၿပီး ဆူညံသံေတြကို လ်စ္လ်ဴရႈႏုိင္တာပါ။ နားေထာင္တဲ့ ဂီတအမ်ိဳးအစားေပၚမူတည္ၿပီး စိတ္ခံစားခ်က္ကို ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္တယ္ေလ။ စာဖတ္ျခင္း အသံဖိုင္ေတြကို နားေထာင္ျခင္းကေတာ့ ဗဟုသုတတိုးပြားေစတာမို႔လို႔ ကိုယ့္ရဲ႕အသိပညာတုိးပြားေစျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ကိုယ့္ကိုစကားလာေျပာေနသူေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္တာပါ။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြထဲမွာ ကိုယ့္ဆီလာလာၿပီး စကားေတြေျပာတတ္သူေတြ ရွိတတ္တယ္ေလ။ သူက စကားေတြလာေျပာရင္ အလုပ္ေတြေႏွာင့္ေႏွးကုန္ေတာ့ ကိုယ္က နားၾကပ္တပ္ထားၿပီဆုိ သူနဲ႔စကားေျပာစရာမလိုဘဲ အလုပ္ကိုေကာင္းေကာင္းလုပ္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။

 

(၄) အစည္းအေဝးေတြကို ညေနဘက္မွာလုပ္ပါ

ျဖစ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အစည္းအေဝးေတြကို ႐ံုးတက္တက္ခ်င္း မနက္ပိုင္းမွာ မလုပ္ဘဲနဲ႔ ညေနဘက္ကိုေ႐ႊ႕လိုက္ပါ။ ေကာ္ပိုရိတ္လုပ္ငန္းေတြမွာ အလုပ္လုပ္ရင္ေတာာ့ အစည္းအေဝးေတြကို ေရွာင္ဖုိ႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ အဲ့ဒီေတာ့ ကိုယ့္ကိုတကယ္လိုအပ္မယ့္ အစည္းအေဝးကိုပဲတက္ပါ။ တကယ္လို႔ အစည္းအေဝးမွာ နည္းဗ်ဴဟာခ်မွတ္တာေတြ ဦးေႏွာက္ကို အလုပ္ေပးၿပီး စဥ္းစားဖန္တီးရတာေတြ ပါဝင္ေနတယ္ဆုိရင္ေတာ့ မနက္ပိုင္းမွာလုပ္တာ ေကာင္းပါတယ္။

အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ က်င့္သံုးတဲ့ အေလ့အထေကာင္းေလးေတြက သင့္ရဲ႕အလုပ္လုပ္ႏိုင္စြမ္းကို တိုးတက္လာေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အာရံုစိုက္မႈအားေကာင္းေအာင္ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ၿပီးတစ္ခြက္ ေသာက္စရာမလိုေတာ့ပါဘူး။ အလုပ္ေတြတြင္က်ယ္ခ်င္ရင္ေတာ့ ကိုယ့္စိတ္စြမ္းရည္နဲ႔ စည္းကမ္းေလးေတြ ခ်မွတ္ၿပီး လိုက္လုပ္ဖုိ႔ပဲ လိုပါတယ္။