အားလပ္ရက္ဆိုတာ လူေတြရဲ႕ဘဝအတြက္ အေရးပါတဲ့အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုပါပဲ။ အားလပ္ရက္္လို႔ေျပာတဲ့အခါမွာ စေန၊ တနဂၤေႏြအားလပ္ရက္ကိုေျပာခ်င္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ရက္႐ွည္အားလပ္ရက္ေတြျဖစ္တဲ့သႀကၤန္ပိတ္ရက္၊ သီတင္းကၽြတ္ပိတ္ရက္၊ တန္ေဆာင္တိုင္ပိတ္ရက္၊ ခရစ္စမတ္ပိတ္ရက္နဲ႔ ႏွစ္သစ္ကူးအားလပ္ရက္ေတြကို ေျပာခ်င္တာပါ။ အားလပ္ရက္ဆိုတာ မိသားစု ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္အတြက္အခ်ိန္ေပးၿပီး ကုန္ဆံုးသင့္တဲ့အခ်ိန္တစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ အားရက္အတြင္းမွာ႐ံုးအလုပ္ေတြကိုလံုးဝေမ့ပစ္ၿပီး ဒီအတိုင္းလႊတ္ထားရမွာလား။ အဲဒီလိုလည္း မဟုတ္ျပန္ပါဘူး။
တစ္ခါတစ္ရံမွာ အားလပ္ရက္ရတာေတာင္မွ ကိုယ့္ရဲ႕႐ံုးအလုပ္ေတြကို ခ်န္ထားလို႔မရႏိုင္ၾကပါဘူး။ အားလပ္ရက္မွာ အိမ္မွာပဲေနဖို႔စီစဥ္ထားတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ေနရာရာသြားဖို႔စီစဥ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီမတိုင္ခင္မွာျပင္ဆင္စရာေတြကအမ်ားႀကီးပါပဲ။ အဲဒီအထဲမွာမွ ကိုယ့္ရဲ႕႐ံုးအလုပ္ေတြကလည္း ဒီအတိုင္းလႊတ္ထားလို႔မရခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ရမယ့္စာရင္းထဲမွာ ထိပ္ဆံုးမွာပါပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕အားလပ္ရက္႐ွည္ကို ႐ံုးအလုပ္ေတြနဲ႔အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ေစခ်င္ရင္ ေအာက္မွာေပးထားတဲ့အခ်က္ေလးေတြကို တစ္ခ်က္ေလာက္ေလ့လာၾကည့္လုိက္ပါ။
၁။ လုပ္ရမယ့္အရာေတြကိုစာရင္းလုပ္ၿပီး ၿပီးမၿပီးစစ္ေဆးပါ
ပိတ္ရက္႐ွည္အားလပ္ရက္မွာ မိမိရဲ႕႐ံုးအလုပ္ေတြ၊ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာအလုပ္ေတြအပါအဝင္ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့အရာေတြ၊ လုပ္ရမယ့္အရာေတြက အရမ္းကိုမ်ားပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မိမိကိုယ္ကိုယ္စိတ္ဖိစီးမႈဒဏ္ကေနကင္းေဝးေစဖို႔ အေကာင္းဆံုးအႀကံတစ္ခုကေတာ့ ကိုယ္လုပ္ရမယ့္အရာေတြကို စာရင္းျပဳစုလိုက္ပါ။ အဲဒီနည္းလမ္းဟာ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ေတြကို စနစ္တက်နဲ႔စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ေစ႐ံုသာမက အခ်ိန္မီၿပီးႏိုင္ေအာင္လည္းကူညီေပးႏိုင္ပါတယ္။ အလုပ္ေတြၿပီးေျမာက္ႏိုင္ေစဖို႔နဲ႔ စိတ္ဖိစီးမႈေတြနည္းေစဖို႔အတြက္ အစီအစဥ္တစ္ခုကိုခ်မွတ္ထားျခင္းနည္းလမ္းထက္ ပိုေကာင္းတဲ့နည္းလမ္းမ႐ွိပါဘူး။
၂။ ဦးစားေပးလုပ္ရမယ့္အရာေတြကုိ ဦးစားေပးပါ
ဘယ္ေလာက္ပဲအလုပ္ေတြကိုၿပီးခ်င္ၿပီးခ်င္ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာေတာ့ အရာအားလံုးကိုၿပီးစီးေအာင္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ပထမဆံုး မိမိလုပ္ရမယ့္အလုပ္ေတြကိုစာရင္းျပဳစုတဲ့အခါမွာ ဦးစားေပးနံပါတ္အစဥ္လိုက္ျပဳလုပ္ပါ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ စာရင္းလုပ္တဲ့အခါမွာ အေရးႀကီးတဲ့အရာေတြကိုထိပ္ဆံုးမွာထားၿပီး သူ႔အခ်ိန္နဲ႔သူၿပီးရမယ့္အရာေတြကို ကိုယ္တတ္ႏိုင္သေလာက္လုပ္သြားရပါမယ္။
၃။ အလုပ္ေတြအားလံုးကို အခ်ိန္ဇယားဆြဲၿပီးစီစဥ္ပါ
အခ်ိန္ဇယားဆြဲတယ္ဆိုတာ ၿပီးစီးေအာင္လုပ္ရမယ့္အလုပ္စာရင္းထဲက အလုပ္တစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ ၿပီးစီးရမယ့္အခ်ိန္ကိုသတ္မွတ္ေပးတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္ကိစၥအမ်ိဳးအစားေပၚမူတည္ၿပီး အခ်ိန္ဇယားဆြဲၿပီးစနစ္တက်စီမံခန္႔ခြဲပါ။ ဥပမာ - အစည္းအေဝးလား၊ ခ်ိန္းဆိုထားမႈလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ၿပီးေအာင္လုပ္ေပးရမယ့္အလုပ္လားဆိုတာကိုေပါ့။ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ေတြအားလံုးကို ကိုယ့္ရဲ႕ျပကၡဒိန္မွာသတ္မွတ္ထားၿပီး အလုပ္တစ္ခုၿပီးစီးသြားတိုင္း ၿပီးစီးသြားတယ္ဆိုတာကို သိသာေအာင္မွတ္သားလိုက္ပါ။
၄။ အလုပ္တာဝန္ေတြကို လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ပါ
အားလပ္ရက္နဲ႔အတူလုပ္သက္ခြင့္တို႔ဘာတို႔ယူဖို႔ စီစဥ္ထားတယ္ဆိုရင္ ပထမဆံုးလုပ္ဖို႔လိုအပ္တာကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္ေတြကို ကိုယ့္ကိုယ္စားခဏတာဝန္ယူေပးႏိုင္မယ့္သူကို႐ွာပါ။ ကိုယ္မ႐ွိတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္တာဝန္ေတြကိုလုပ္ႏိုင္မယ့္သူ မိမိရဲ႕ Clients ေတြနဲ႔စကားေျပာႏိုင္မယ့္သူ အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့အစီရင္ခံစာေတြကို ပို႔ေပးႏိုင္မယ့္သူကို႐ွာပါ။ သင့္ေတာ္ၿပီး ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ့သူဆီကို အကူအညီေတာင္းတာမ်ိဳး ဒါမွမဟုတ္ အလုပ္တာဝန္ေတြခဏေပးအပ္တာမ်ိဳးလုပ္ပါ။
၅။ အားလပ္ရက္မတုိင္ခင္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈေတြစတင္ထားပါ
ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈမ႐ွိဘဲ မိမိရဲ႕အားလပ္ရက္ကို ေအးေအးေဆးေဆးစီမံခန္႔ခြဲႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အားလပ္ရက္ယူေတာ့မယ္ဆိုရင္ အဲဒီရက္မွာလုပ္ရမယ့္အရာေတြကို တစ္ပတ္ ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္ပတ္မတိုင္ခင္ ႀကိဳတင္ၿပီးစတင္ျပင္ဆင္ပါ။ ဥပမာ - ကိုယ္ကကုမၸဏီရဲ႕ Blog ေတြ Social Media Pages ေတြကို ကိုယ္တြယ္ရတဲ့သူဆိုရင္ ကိုယ္အားလပ္ရက္မွာတင္မယ့္ post ေတြ၊ ေဆာင္းပါးေတြကို သူ႔ရက္နဲ႔သူအခ်ိန္ဇယားဆြဲၿပီး ျပင္ဆင္ထားပါ။
ကဲ… အခုဆိုရင္ ပိတ္ရက္႐ွည္အားလပ္ရက္ကို ႐ံုးအလုပ္ကိစၥေတြေၾကာင့္ျဖစ္ေစတတ္တဲ့စိတ္ဖိစီးမႈေတြမ႐ွိဘဲ ဘယ္လိုမ်ိဳးျဖတ္သန္းရမလဲဆိုတာကို ေလ့လာလိုက္ရၿပီး အသံုးဝင္မယ္လို႔လည္းေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ အားလံုးပဲ ေပ်ာ္႐ႊင္စရာအားလပ္ရက္ေလးကို ပိုင္ဆုိင္ႏိုင္ပါေစ…
ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္ >>> ႏွစ္သစ္အတြက္ CV ေရးနည္းအခ်က္ ၄ ခ်က္