24th August, 2018

ေန႔စဥ္အလုပ္ေတြကိုပိုမိုလြယ္ကူေစႏိုင္မည့္အခ်က္မ်ား

ကမၻာေပၚမွာ ရွိသမွ်အလုပ္ေတြတိုင္းကေတာ့ သူ႔အပိုင္းနဲ႔ သူႏွစ္သက္စရာေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက ကိုယ္၀ါသနာပါရာလုပ္ေနၾကသလို တစ္ခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ လုပ္ရင္းနဲ႔မွ ၀ါသနာပါသြားၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။ ကို္ယ္ႏွစ္သက္၊ ၀ါသနာပါတဲ့ အလုပ္ကိုလုပ္ေနရျခင္းကလည္း ကံေကာင္းျခင္းတစ္မ်ိဳးပါပဲ။ တစ္ခုရွိတာကေတာ့ ကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္တိုင္းက အၿမဲတမ္း အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ေနဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္လို႔မရပါဘူး။ အလုပ္ဆိုတာကေတာ့ အဆင္ေျပတာေတြရွိသလို အဆင္မေျပတာေတြလည္းႀကံဳေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လုပ္ငန္းခြင္၀င္တဲ့ေန႔ရက္တိုင္းကို အဆင္ေျပေနေအာင္ ဘယ္လိုနည္းလမ္းေတြသံုးၿပီး ျဖတ္သန္းၾကမလဲ တစ္ခ်က္ၾကည့္လိုက္ၾကရေအာင္။

ကိုယ္ရဲ႕အလုပ္ေတြကို အစီစဥ္တက်ဆဲြၿပီးလုပ္တာဟာေကာင္းမြန္တဲ့အေလ့အထပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အလြန္အကၽြံ ျပည့္က်ပ္ေနေအာင္ အစီအစဥ္ေတြဆဲြမထားသင့္သလို ဒါေတြအားလံုးကိုလည္း တစ္ရက္ထဲၿပီးဖို႔ေမွ်ာ္လင့္မေနသင့္ပါဘူး။ တစ္ရက္မွာၿပီးႏိုင္ေလာက္မယ့္ အရာေတြကိုပဲ အစီစဥ္ဆဲြၿပီး ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။ ဒီလိုသာလိုက္နာမယ္ဆိုရင္ အလုပ္မၿပီးလို႔ရလာမယ့္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကေနကင္းေ၀းသြားမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။

ဒါ့အျပင္ အလုပ္ေပါင္းမ်ားစြာကို တစ္ေန႔ထဲတစ္ရက္ထဲၿပီးစီးေအာင္ မႀကိဳးစားပါနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ ဦးေႏွာက္မွတ္ဉာဏ္ေတြက တစ္ႀကိမ္ထဲမွာ မ်ားျပားလွတဲ့အလုပ္ေတြလုပ္ဖို႔ လက္မခံပါဘူး။ ဆက္တိုက္လုပ္ဖို႔ႀကိဳးစားေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အလုပ္ၿပီးေျမာက္မႈႏႈန္းလည္း ေလ်ာ့က်လာႏိုင္သလို အမွားေတြပါလုပ္မိလာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလုပ္ေတြကို တစ္ခုၿပီးမွတစ္ခုလုပ္ေဆာင္လိုက္ပါ။

ေနာက္တစ္ခ်က္အေနနဲ႔ ကိုယ္နဲ႔အလုပ္တာ၀န္ခ်င္းမတူညီတဲ့ သူေတြနဲ႔အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္လိုက္ျခင္းက ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္ကိုဘယ္ေလာက္ထိ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ေအာင္လုပ္ႏိုင္သလဲဆိိုတာေဖာ္ျပေနတာပါပဲ။ ဥပမာအေနနဲ႔ ကိုယ့္အလုပ္မွာလိုအပ္တဲ့အခ်က္အလက္ေတြကို ရရွိဖို႔ဆုိရင္ေတာ့ ဒီအခ်က္အလက္ အေၾကာင္းေတြကို ေသခ်ာသိတဲ့လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ကို အကူအညီေတာင္းၿပီးေမးျမန္းလိုက္တာက အလုပ္ကိုပိုၿပီးျမန္ဆန္ေအာင္ျမင္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္က်က် ျပဳမူဆက္ဆံၿပီး ေကာင္းမြန္တဲ့ဆက္ဆံေရးေတြကိုပါ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္လိုက္ပါ။ ဒီလိုဆက္ဆံတဲ့အခါမွာလည္း အခ်င္းခ်င္းနားလည္မႈလဲြတာေတြမရွိေအာင္လည္း ဂရုစိုက္သင့္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ အျခားသူေတြနဲ႔အလုပ္ေတြကိုေ၀မွ်ၿပီးလုပ္တာေတြက ကုိယ့္ရဲ႕အလုပ္ေတြကိုတစ္ဖက္တစ္လမ္းကေန အလြယ္တကူၿပီးေျမာက္ေအာင္လုပ္လိုက္ျခင္းပါပဲ။ တစ္ခါတေလကိုယ့္ဆီမွာ အလုပ္ေတြေတာင္လိုပံုေနတာေတြ ရွိတက္ပါတယ္။ ဒီအခါမွာေတာ့ တစ္ေယာက္ထဲလုပ္ေနတာထက္ ကူညီလုပ္ေပးႏိုင္မယ့္သူကိုတာ၀န္လႊဲေပးလိုက္ပါ။ ဥပမာအေနနဲ႔ အသစ္ေရာက္လာတဲ့၀န္ထမ္းကိုကူညီခိုင္းတာ (သို႔) အျခားေသာကူညီလုပ္ေပးႏိုင္မယ့္သူကိုလႊဲေျပာင္းေပးတာေတြက သူတို႔ေတြကို အလုပ္အေၾကာင္း ပိုနားလည္ေအာင္သင္ေပးသလိုျဖစ္တဲ့အျပင္ ကိုယ့္အတြက္လည္း အလုပ္ေတြပိမေနေတာ့ပါဘူး။ ဒီလိုခဲြေ၀ေပးလိုက္တာဟာ တျခားအေရးႀကီးတဲ့အလုပ္ေတြကို ပိုမိုအာရံုစိုက္လာႏိုင္မွာမလဲြပါဘူး။ တစ္ခုသတိထားရမွာကေတာ့ အျခားသူကိုတာ၀န္ေပးတဲ့အခါမွာ တကယ္လုပ္ႏိုင္မယ့္သူကို ေရြးခ်ယ္တက္ဖို႔ကလည္း အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္ပါပဲ။

အလုပ္ေတြလည္းခဲြေ၀တာ၀န္ေပးၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ကိုယ့္အတြက္အလုပ္တစ္ခ်ိဳ႕ ၿပီးေျမာက္ၿပီလို႔မွတ္ယူႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္အေနနဲ႔ သတိထားရမွာက ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္လုပ္ႏိုင္စြမ္းကေတာ့ တစ္ေန႔နဲ႔တစ္ေန႔တူညီမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မလို႔ အလုပ္ေတြကို ေျခာက္ပစ္ကင္းသဲလဲစင္ ၿပီးစီးေအာင္မလုပ္ႏိုင္တဲ့အခါ စိတ္ဖိစီးမႈေတြျဖစ္မေနပါနဲ႔။ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ေပၚမွာပဲ အမွားမရွိေအာင္အာရံုစိုက္ၿပီးလုပ္ပါ၊ ဒါေပမယ့္ အရမ္းကိုစိုးရိမ္စိတ္မ်ားၿပီးလုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အလုပ္လုပ္ရာမွာအခက္အခဲေတြရွိလာႏိုင္ပါတယ္။ 

ေနာက္ထပ္အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ကိုယ့္အလုပ္အေပၚစိတ္မပါေသးဘူးဆိုရင္ အတင္းအက်ပ္ႀကီး လုပ္မယူလိုက္ပါနဲ႔။ စိတ္၀င္တစားနဲ႔ စိတ္ႏွစ္ၿပီးလုပ္ရမယ့္အလုပ္ေတြမွာ ခံစားခ်က္ေပ်ာက္ေနရင္ ဘယ္ေလာက္လုပ္လုပ္ရလဒ္ေကာင္းရလာမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မလို႔ အလုပ္ၿပီးရမယ့္ေနာက္ဆံုးသတ္မွတ္ရက္မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ အလုပ္ေတြကို ေခတၱေရႊ႕ဆိုင္းၿပီး ကိုယ့္စိတ္ကို သက္ေတာင့္သက္သာျဖစ္မယ့္အလုပ္ေတြကို အရင္လုပ္ေပးလိုက္တာက အမွားနည္းၿပီးရလဒ္ေကာင္းေတြ ရရွိမွာပါ။

ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ကေတာ့ သင့္အလုပ္ေတြကိုေပါ့ေပါ့ပါးပါးနဲ႔ ဘယ္လိုေအာင္ျမင္ေအာင္လုပ္မလဲဆိုတာ သင့္ရဲ႕ေရြးခ်ယ္မႈေပၚမွာမူတည္ေနပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြကိုလိုက္နာၿပီး အလုပ္ေတြကို လြယ္ကူၿပီးေျမာက္ေအာင္လုပ္ႏိုင္ႀကပါေစ။