5th May, 2017

First Days on the Job

ဘယ္သူမဆိုအလုပ္အသစ္ရဲ႔ ပထမ ဆုံးအလုပ္တက္ရတဲ့ေန႕ရက္ေတြမွာအနည္း နဲ႕အမ်ား စိတ္လႈပ္ရွားၿပီး ေၾကာက္စိတ္ဝင္ တတ္ၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႔အဆင့္အတန္း နဲ႕လိုက္ၿပီး ဘယ္လိုဝတ္စားသင့္သလဲ၊ ဘာ ေတြလုပ္သင့္သလဲဆိုတာကို စဥ္းစားၿပီး စိတ္လႈပ္ရွားတတ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ဘက္က ေတာ့အေကာင္းဆုံးထင္ျမင္ခ်က္ေတြ၊ အေကာင္းဆုံးလႈပ္ရွားမႈေတြကိုရခ်င္ၾကတာ ထုံးစံပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္လိုစလုပ္ရမလဲ ဆိုတာေတာ့ မစဥ္းစားမိၾကပါဘူး။

 

အလုပ္အကိုင္အသစ္ကို အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ေျပာင္းေရြ႔ၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ ေတြအတြက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့အခြင့္အ လမ္းအတြက္အလုပ္အကိုင္အသစ္ကို ေျပာင္းေရြ႔ၾကသလို၊ တခ်ိဳ႔ေတြအတြက္ လက္ရွိအလုပ္မွာအဆင္မေျပလို႕ အလုပ္ သစ္ကိုစြန္႕ခြာၾကသူေတြလည္းမနည္းပါဘူး။ ဘယ္လိုအေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ အလုပ္ ေဟာင္းကိုစြန္႕ခြာလာၾကေပမဲ့ အလုပ္သစ္ မွာေတာ့ သတိထားရမယ့္၊ သတိျပဳရမယ့္ အခ်က္ေတြရွိပါတယ္။ အလုပ္အသစ္မွာ လိုက္နာသင့္တဲ့အခ်က္ေတြထဲမွာ ဒီအ ခ်က္ေတြလည္းပါမယ္လို႕ယုံၾကည္ပါတယ္။

 

ဘယ္လိုအခ်က္ေတြကအလုပ္အသစ္မွာသတိထားသင့္သလဲ။ အလုပ္အ ေဟာင္းမွာ ဘယ္လိုအခက္အခဲေတြ၊ ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရင္းေတြရွိခဲ့ရွိခဲ့ အလုပ္အသစ္မွာစိတ္သစ္လူသစ္နဲ႕ ဒီအ ခ်က္ေတြကို သတိထားမယ္ဆိုရင္ ေအာင္ ျမင္ေပ်ာ္ရြငွ္တဲ့ ဝန္ထမ္းေကာင္းတစ္ ေယာက္ျဖစ္လာမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။

 

စမတ္က်က်ဝတ္စားဆင္ယင္ပါ

ေတာင္းမွာအကြပ္၊ လူမွာအဝတ္ဆို တဲ့စကားပုံရွိပါတယ္။ သူ႕ေနရာနဲ႕သူလိုက္ ေလ်ာညီေထြတဲ့အဝတ္အစားဝတ္စားဆင္ ယင္တတ္ဖို႕လိုပါတယ္။ ကိုယ္ရဲ႔ရာထူး အဆင့္အတန္းနဲ႕ကိုက္ညီမႈရွိတဲ့ဝတ္စားဆင္ ယင္မႈကိုျပဳတတ္ဖို႕လိုပါတယ္။ သပ္သပ္ရပ္ ရပ္၊ စမတ္က်က်ဝတ္စားတတ္သူတစ္ဦးက လုပ္ငန္းခြင္မွာ လူအမ်ားရဲ႔ယုံၾကည္မႈကို ပိုမိုတိုးပြားေစပါတယ္။

အလုပ္အသစ္ရဲ႔ပထမဆုံးအလုပ္ ေန႕ရက္ေတြမွာ ကိုယ့္ရဲ႔ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ျဖစ္ေနဖို႕ကအဓိကပါ။ အလုပ္ခြင္မွာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ဝတ္စား ဆင္ယင္မႈကိုၾကည့္ၿပီး ယုံၾကည္မႈကိုတိုင္း တာတတ္လို႕ပါပဲ။

 

မ်ားမ်ားနားေထာင္ပါ

အလုပ္အသစ္ဆိုတာ ကိုယ္မက်ြမ္း က်င္ေသးတဲ့ နယ္ေျမတစ္ခုပါပဲ။ ကိုယ္မ က်ြမ္းက်င္ေသးတဲ့ နယ္ေျမတစ္ခုမွာ ေလ့ လာစရာအသစ္ေတြ၊ အေတြ႔အႀကံဳ အသစ္ေတြ၊ စိန္ေခၚမႈအသစ္ေတြအမ်ား ႀကီးေတြ႔ရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မ်ားမ်ား နားေထာင္ပါ။ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ လည္းနားစြင့္ထားပါ၊ အားလပ္ခ်ိန္၊ ေကာ္ ဖီေသာက္ခ်ိန္မွာလည္း နားေထာင္ပါ။ အစည္းအေ၀းခန္းမအတြင္းမွာလည္း နား ေထာင္ပါ။ ကုမၸဏီတိုင္းမွာ သူ႕ရဲ႔အေလ့ အထေတြ၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြရွိပါ တယ္။ သူတို႕ရဲ႔စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ၊ မူ ဝါဒေတြ၊ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကိုေလ့လာ ပါ။ အလုပ္အသစ္မွာ ဝန္ထမ္းအသစ္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႕နည္းနည္းေျပာၿပီး မ်ားမ်ားနားေထာင္ပါ။ ကိုယ့္ရဲ႔စီနီယာေတြ ရဲ႔စကားေတြ၊ အႀကီးအကဲေတြရဲ႔စကား ေတြကိုနားေထာင္ၿပီး သူတို႕ရဲ႔လုပ္ငန္းပတ္ ဝန္းက်င္အေၾကာင္းကို သိေအာင္ေလ့လာ ဖို႕အတြက္ ကို္ယ့္မွာတစ္ပတ္ေလာက္ေတာ့ အခ်ိန္ယူႏိုင္ပါတယ္။

 

ေမးခြန္းမ်ားမ်ားေမးပါ

လူတိုင္းလူတိုင္းအလုပ္အသစ္ဝင္ တဲ့အခါ ဘယ္ေလာက္ပင္က်ြမ္းက်င္တဲ့ အလုပ္ျဖစ္ေစကာဦးေတာ့၊ လုပ္နည္းလုပ္ ဟန္ေတြကြဲျပားျခားနားတာမို႕ တစ္ခါတ ေလမွာ ကိုယ့္ဘက္ကမရွင္းလင္းတာေတြ ကိုေမးျမန္းၿပီးမွလုပ္သင့္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႔ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ကိုျဖစ္ေစ၊ ကိုယ့္ရဲ႔အလုပ္ ရွင္ကိုျဖစ္ေစ အလုပ္ကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ေမးခြန္းေမးရမွာကိုမရွက္ပါနဲ႕။ ေမးခြန္းေမးတာက အလုပ္မွာကိုယ့္ရဲ႔ စိတ္အားတက္ႂြကမႈရယ္၊ စိတ္ဝင္စားမႈရယ္ ကိုျပသတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္အ လုပ္သစ္မွာ ေမးခြန္းမ်ားမ်ားေမးရမွာကို မေၾကာက္ပါနဲ႕။ ေမးခြန္းမ်ားမ်ားေမးပါ။ ေမးခြန္းမ်ားစြာအတြက္ အေျဖမ်ားကအ ဆင္သင့္ရွိေနပါလိမ့္မယ္။

 

ကိုယ့္ရဲ႔ကိုယ္ပိုင္ဘ၀ကို အိမ္မွာထားခဲ့ပါ

ကိုယ့္ရဲ႔ကိုယ္ပိုင္ဘ၀ကို အလုပ္ကို သယ္မလာဖို႕အေရးႀကီးပါတယ္။ အလုပ္ သစ္စဝင္တဲ့ပထမပတ္မွာ ကိုယ့္အေပၚ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြက ေကာင္းမြန္ဖို႕အေရး ႀကီးပါတယ္။ ဝန္ထမ္းအသစ္တစ္ေယာက္ ကို ဌာနအႀကီးအကဲကေရာ၊ အလုပ္ရွင္ ကေရာ၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြကပါ ေလ့လာအကဲခတ္ၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္ခြင္မွာကိုယ့္ရဲ႔ပါစင္နယ္ဖုန္း ေတြသုံးတာ၊ လူမႈကြန္ရက္ဝက္ဆိုက္ တစ္ခုခုကိုအသုံးျပဳေနတာ၊ ကိုယ္ေရးကိုယ္ တာအီးေမးလ္ေတြအသုံးျပဳေနတာ စတာ ေတြက ကိုယ့္ရဲ႔ပုံရိပ္ကိုထိခိုက္ႏိုင္တယ္ဆို တာသတိျပဳေစလိုပါတယ္။ အလုပ္စဝင္တဲ့ လူတစ္ေယာက္က အစစအရာရာသတိ ထားသင့္ပါတယ္။

 

ေနာက္မက်ပါနဲ႕

အလုပ္အသစ္၊ ပတ္ဝန္းက်င္အသစ္ မွာပထမဆုံး ကိုယ္ကအလုပ္ေနာက္က်ေန မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႔အထက္လူႀကီးေပးမယ့္ အမွတ္က ကိုယ့္အတြက္အေျခအေနမ ေကာင္းႏိုင္ပါဘူး။ ပထမဆုံးအလုပ္စဝင္ ကတည္းက ေနာက္က်ေနတဲ့လူတစ္ ေယာက္က ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ေနာက္ က်ဖို႕က ရာခိုင္ႏႈန္းပိုမ်ားေနပါၿပီ။ ေအာင္ ျမင္မႈရဲ႔ေသာ့ခ်က္တစ္ခုက အခ်ိန္တိက် တာလည္းပါဝင္ပါတယ္။

အလုပ္မွာအခ်ိန္တိက်တာကလည္း ကိုယ့္အေပၚမွာ ေကာင္းမြန္တဲ့အျမင္ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႔အခ်ိန္တိက်မႈက အလုပ္အေပၚမွာကိုယ့္ရဲ႔စိတ္အားထက္သန္ မႈနဲ႕ စိတ္ပါဝင္စားမႈကိုျပေစတဲ့အခ်က္တစ္ ခုလည္းျဖစ္ေစပါတယ္။ အလုပ္စဝင္က တည္းကကိုယ္ကအခ်ိန္တိက်တယ္၊ေနာက္ မက်ဘူးဆိုတဲ့အခ်က္ကို ကိုယ့္ရဲ႔အႀကီး အကဲသိျမင္လာေအာင္ႀကိဳးစားသင့္ပါ တယ္။

 

ေဖာ္ေရြစြာေျပာဆုိဆက္ဆံပါ

အလုပ္သစ္စဝင္တဲ့လူတစ္ေယာက္ အေနနဲ႕ ကိုယ့္လုပ္ငန္းခြင္မွာရွိတဲ့လူအား လုံးကိုအသိမိတ္ေဆြဖြဲ႔ဖို႕၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မိတ္ဆက္ဖို႕စတင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ အခါမွာ ႏွစ္လိုဖြယ္အမူအရာနဲ႕ ေဖာ္ေဖာ္ ေရြေရြေျပာဆိုဆက္ဆံဖို႕အေရးႀကီးပါ တယ္။ ဒီအခ်က္ကသာမန္ပါပဲ၊ အေရးမ ႀကီးပါဘူးလို႕ထင္ေကာင္းထင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ပထမဆုံးလုပ္ငန္းခြင္မွာစတင္ဆုံ ဆည္းရတဲ့အခါ သူ႕တို႕ရဲ႔ကိုယ့္အေပၚမွတ္ ခ်က္ကအေရးႀကီးပါတယ္။ စစေတြ႔က တည္းက ဒီလူကမာေရေက်ာေရရွိတယ္။ ေပါင္းရသင္းရခက္မယ့္ပုံပဲဆိုတာမ်ိဳးမွတ္ ခ်က္ျပဳသြားၿပီဆိုရင္ ကိုယ့္လိုလူသစ္တစ္ ေယာက္ကို ကူညီခ်င္သူနည္းသြားပါလိမ့္ မယ္။

ဒါေၾကာင့္ၿပံဳးပါ။ အားလုံးနဲ႕စတင္ မိတ္ဆက္တဲ့အခါႏွစ္ႏွစ္ကာကာၿပံဳးတာက လူအမ်ားရဲ႔ခင္မင္မႈကို အလြယ္တကူရရွိ ႏိုင္ပါတယ္။ အၿပံဳးဆိုတာလူတိုင္းအတြက္ အခမဲ့ေပးထားတဲ့ လက္ေဆာင္တစ္ခုပါ။ အဲဒါကိုအသုံးခ်ပါ။ လုပ္ငန္းခြင္မွာကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ယုံၾကည္မႈနဲ႕ သူတစ္ပါးကို အသိ အမွတ္ျပဳတတ္ဖို႕အေရးႀကီးပါတယ္။ မာန ႀကီးတစ္ခြဲသားနဲ႕ ဘယ္သူ႕ကိုမွမတူသလို မတန္သလိုဆက္ဆံတာက ကိုယ့္အတြက္ အက်ိဳးမရွိႏိုင္ပါဘူး။ ဘယ္လိုအေျခအေန မ်ိဳးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဆင့္အတန္းမခြဲျခားဘဲ အားလုံးနဲ႕အဆင္ေျပေအာင္ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံႏိုင္တာက ကိုယ့္အတြက္ကံ ေကာင္းေစမယ့္နည္းလမ္းတစ္ခုပါပဲ။

 

Credit: The Opportunity Journal

Credit:ေက်ာ့ေကခိုင္