12th May, 2020

Work From Home မွာအလုပ္တြင္က်ယ္ေစဖို႔နည္းလမ္းေကာင္းမ်ား

အိမ္မွာေနရင္းအလုပ္လုပ္တဲ့အခါမွာ အာ႐ံုစူးစူးစိုက္စုိက္နဲ႔အလုပ္လုပ္ဖို႔ဆိုတာ တကယ္မလြယ္တဲ့အရာပါ။ အေႏွာက္အယွက္ေတြဟာ ေနရာတိုင္းကေနေရာက္လာတတ္ပါတယ္။ အတူေနတဲ့မိသားစုဝင္ေတြ ဒါမွမဟုတ္ အခန္းေဖာ္ေတြရဲ႕ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္မႈ၊ ဒါမွမဟုတ္ အေၾကာင္းျပခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ခဏေလးအနားေပးမယ္ဆိုၿပီး တီဗြီဖြင့္ၾကည့္လိုက္မိတာကေန လံုးဝအဆက္မျဖတ္ႏိုင္ေတာ့တာမ်ိဳးေတြေပ့ါ။ အိမ္မွာေနရင္းအလုပ္လုပ္တဲ့အခါ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္နဲ႔အလုပ္ၿပီးဖို႔ဆိုရင္ အလုပ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာအေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစတဲ့အရာေတြကို ဖယ္႐ွားေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ဖို႔ကအေရးႀကီးပါတယ္။ အိမ္ဆိုတာလုပ္ငန္းခြင္မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို နားလည္ထားေပမဲ့လည္း အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ဒါဟာပိုင္းျခားဖို႔မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ တိက်ေသခ်ာတဲ့လုပ္ငန္းအစီအစဥ္ေတြ႐ွိဖို႔ လိုအပ္လာပါၿပီ။

အခုဆိုရင္ Work From Home ကိုက်င့္သံုးလာတဲ့လုပ္ငန္းခြင္ေတြဟာ အရင္ကေနမတူဘဲ ပိုၿပီးမ်ားလာပါတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးလုပ္ကိုင္တဲ့အခါမွာလည္း အလုပ္ေတြကိုတတ္ႏိုင္သမွ်ထိထိေရာက္ေရာက္နဲ႔ ၿပီးစီးဖို႔အတြက္ လိုအပ္ခ်က္ေတြကလည္းမ်ားလာပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အိမ္မွာေနရင္းအလုပ္လုပ္တဲ့အခါမွာ တတ္ႏိုင္သမွ်ဘယ္လိုမ်ိဳးအလုပ္တြင္ေအာင္လုပ္ၾကမလဲဆိုတဲ့ အခ်က္ ၅ ခ်က္ကိုေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

၁။ သီးသန္႔ကိုယ္ပိုင္ေနရာတစ္ခုကို ေ႐ြးခ်ယ္ထားပါ

မိမိရဲ႕အလုပ္မွာအာ႐ံုစူးစူးစိုက္စိုက္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ခ်င္စိတ္႐ွိျခင္းမ႐ွိျခင္းဟာ  အလုပ္လုပ္တဲ့ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕အေနအထားအေပၚမွာ အမ်ားႀကီးမူတည္ပါတယ္။ အလုပ္လုပ္ဖို႔ေနရာကို စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္အေႏွာက္အယွက္သိပ္မ႐ွိတဲ့ သီးသန္႔ေနရာတစ္ခုကို ပထမဆံုးေ႐ြးခ်ယ္ပါ။ အဲဒါမွ ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္ကိုပိုၿပီးအာ႐ံုစူးစုိက္လို႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အလင္းေရာင္နဲ႔ ေလဝင္ေလထြက္ေကာင္းတဲ့ေနရာဆိုရင္ ပိုၿပီးအဆင္ေျပပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အလင္းေရာင္ဟာ စိတ္အာ႐ံုတက္ၾကြမႈအတြက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈအမ်ားႀကီး႐ွိသလို ေလေကာင္းေလသန္႔က လန္းဆန္းမႈကိုျဖစ္ေစပါတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ အိပ္ယာထဲ၊ ဆိုဖာေပၚနဲ႔ တီဗြီအနားမွာအလုပ္လုပ္တာေတြကို ေ႐ွာင္သင့္ပါတယ္။ အဲဒီေနရာေတြက တစိုက္မတ္မတ္အလုပ္လုပ္ခ်င္စိတ္ျဖစ္ေစဖို႔ကို အေႏွာက္အယွက္ေပးပါလိမ့္မယ္။

၂။ လိုအပ္တဲ့အရာေတြမွန္သမွ်ကို အသင့္လုပ္ထားပါ

အထက္လူႀကီး ဒါမွမဟုတ္ အဖြဲ႔နဲ႔အြန္လုိင္းကေန Video Meeting လုပ္ေနတုန္းမွတ္စရာေပၚလာလို႔ မွတ္ဖို႔စာအုပ္နဲ႔ေဘာပင္ကအနားမွာ အသင့္႐ွိမေနတာ၊ ဒါမွမဟုတ္ အေရးႀကီးအလုပ္ကိစၥေတြကို မွတ္ထားတဲ့မွတ္စုစာအုပ္က အနီးနားမွာမ႐ွိလို႔လိုက္႐ွာရတာအစ႐ွိတာေတြဟာ အလုပ္ၿပီးစီးဖို႔အတြက္ေႏွာင့္ေႏွးေစပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အလုပ္အတြက္လိုအပ္တဲ့အရာအားလံုးကို အဆင္သင့္အလြယ္တကူ႐ွာေတြ႔ႏိုင္ေအာင္လို႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ႐ွိတဲ့ပစၥည္းေတြကိုသပ္သပ္ရပ္ရပ္စနစ္တက်ထားပါ။ အိမ္ကေနအလုပ္လုပ္တဲ့အခါမွာ နည္းပညာကိုအဓိကအေျခခံၿပီးအလုပ္လုပ္ရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကိုယ္အသံုးျပဳေနတဲ့နည္းပညာပစၥည္းေတြကိုလည္း ေသေသခ်ာခ်ာစစ္ေဆးထားသင့္ပါတယ္။ Video Conference လုပ္ေနတုန္းအင္တာနက္လိုင္းက်သြားတဲ့အခါ၊ လိုအပ္တဲ့ေဆာ့ဖ္ဝဲလ္ေတြကို မထည့္ထားမိတဲ့အခါ၊ မီးျပတ္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြန္ပ်ဴတာကဘက္ထရီကုန္ခါနီးျဖစ္ေနတာ၊ အလုပ္မွာလိုအပ္တဲ့ေဒတာေတြကို Backup အေနနဲ႔တျခားေနရာမွာမသိမ္းထားမိတာ အစ႐ွိတဲ့အေျခအေနေတြအတြက္လည္း ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားပါ။ Benjamin Franklin ရဲ႕ “ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္းမ႐ွိတာက ဆံုး႐ႈံးဖို႔အတြက္ျပင္ဆင္လိုက္ျခင္းျဖစ္တယ္” ဆိုတဲ့စကားေလးကို အမွတ္ရေနပါေစ။

ဆက္လက္ဖတ္႐ႈရန္ >>> အြန္လိုင္းကေနဗီဒီယိုနဲ႔ အလုပ္အင္တာဗ်ဴးေျဖရေတာ့မယ္ဆိုရင္

၃။ အခ်ိန္ဇယားတစ္ခုဆြဲၿပီး အဲဒီအတိုင္းၿပီးစီးေအာင္ေဆာင္ရြက္ပါ

တစ္ခါတေလ အိမ္ကေနအလုပ္လုပ္ရတာက ပံုမွန္႐ံုးတက္တာထက္ေတာင္ အခ်ိန္ေတြပိုေပးေနရတာကို သတိထားမိၾကမွာပါ။ အဲဒါဟာ တစ္ခါတေလမွာအထက္လူႀကီးရဲ႕လိုအပ္တာထက္ပိုၿပီးေတာင္းဆိုမႈေတြ ဒါမွမဟုတ္ မိမိရဲ႕အခ်ိန္ကိုစီမံခန္႔ခြဲတဲ့ေနရာမွာ အားနည္းမႈေတြေၾကာင့္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့႐ံုးခ်ိန္အတြင္းမွာ တစ္ေန႔တာကိုယ္လုပ္ရမယ့္အလုပ္ေတြကို ဦးစားေပးအစီအစဥ္အလိုက္ ခ်ေရးလိုက္ပါ။ ၿပီးရင္ အလုပ္တစ္ခုခ်င္းစီကို ဘယ္ေလာက္အခ်ိန္သံုးၿပီး ျပဳလုပ္မလဲဆိုတာကိုပါ သတ္မွတ္ထားပါ။ တကယ္လို႔ ကိုယ္ကအဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ ဒါမွမဟုတ္ မန္ေနဂ်ာတစ္ေယာက္ ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ အလုပ္ေတြအခ်ိန္မီၿပီးစီးေစဖို႔ မိမိကိုယ္ကိုသာမကအဖြဲ႔သားေတြကိုလည္း အခ်ိန္စီမံခန္႔ခြဲမႈကိုေသခ်ာျပဳလုပ္ဖို႔ သတိေပးပါ။ ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ိဳးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္နဲ႔ အလုပ္အခ်ိန္ကညီမွ်ေနမွ စိတ္ဖိစီးမႈမ႐ွိဘဲေရ႐ွည္အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးအခ်က္ကေတာ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်ိန္အတိုင္းၿပီးစီးႏိုင္တဲ့အလုပ္ပမာဏနဲ႔ လက္ေတြ႔က်တဲ့ပန္းတိုင္ေတြျဖစ္ဖို႔ လုပ္ရမယ့္အရာေတြကိုအဖြဲ႔သားအားလံုးနဲ႔ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးၿပီးသေဘာတူညီမႈေတြရယူထားဖို႔ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။

ဆက္လက္ဖတ္႐ႈရန္ >>> အိမ္မွာေနရင္း စိတ္ေရာကိုယ္ပါက်န္းမာေစရန္

၄။ ဖုန္းနဲ႔ဆို႐ွယ္မီဒီယာအသံုးျပဳျခင္းကို ကန္႔သတ္ထားပါ

အထက္မွာေျပာခဲ့သလိုပဲ WFH မွာဝန္ထမ္းအမ်ားစုႀကံဳေတြ႔ေနရတာဟာ အခ်ိန္ကိုစနစ္တက်စီမံခန္႔ခြဲမႈပါပဲ။ အဲဒီမွာ အဓိကသတိထားရမယ့္အခ်က္ ဖုန္းနဲ႔ဆို႐ွယ္မီဒီယာအသံုးျပဳျခင္းပါပဲ။ အလုပ္လုပ္ေနတုန္းမွာ ခဏေလာက္နားမယ္ဆိုၿပီး Facebook/Instragram ကိုသံုးမိတဲ့အခါမ်ိဳးေတြ ဒါမွမဟုတ္ ဖုန္း Chat Box ကေန ခဏခဏတက္လာတဲ့ notification အသံေတြေၾကာင့္ ဖုန္းသံုးမိတာမ်ိဳးေတြေၾကာင့္ အလုပ္မတြင္က်ယ္တာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အလုပ္လုပ္ေနတုန္းမွာ အလုပ္ၿပီးစီးဖို႔အတြက္မလိုအပ္ဘူးဆိုရင္ ဆို႐ွယ္မီဒီယာကိုမသံုးပါနဲ႔။ ဖုန္းကိုလည္းအသံပိတ္ထားပါ။ လံုးဝမသံုးပါနဲ႔။ Vibrate လုပ္ထားမယ္ဆိုရင္ေတာင္သိႏုိင္တာမလို႔ အသံကိုလံုးဝပိတ္ထားလိုက္ပါ။ အေရးႀကီးတဲ့ဖုန္းလာစရာ႐ွိရင္ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲအသံကိုဖြင့္ထားပါ။ ကြန္ပ်ဴတာမွာလည္းအလုပ္အတြက္လိုအပ္တဲ့ Application နဲ႔ Website ေတြကိုပဲဖြင့္ထားပါ။ ဘယ္ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အလုပ္ခ်ိန္မွာအလုပ္ကိုအာ႐ံုစိုက္ထားတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။

၅။ မိမိရဲ႕အလုပ္ခ်ိန္ကိုအေလးထားေပးဖို႔ အိမ္မွာအတူေနသူေတြကိုေျပာထားပါ

အိမ္မွာေနၿပီးအလုပ္လုပ္ရမယ္လို႔ေျပာလိုက္ရင္ အတူေနတဲ့မိသားစုနဲ႔ အခန္းေဖာ္ေတြက ကိုယ္မွာအားလပ္ခ်ိန္ေတြအမ်ားႀကီးရေတာ့မယ္လို႔ ထင္တတ္ၾကပါတယ္။ အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး WၤFH ရဲ႕ေကာင္းက်ိဳးတစ္ခုက အလုပ္ခ်ိန္နဲ႔ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္အၾကားမွာ Flexible ပိုျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါကိုဟန္ခ်က္ေကာင္းျဖစ္ေအာင္ထိန္းထားဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ အိမ္ေထာင္႐ွင္ဝန္ထမ္းေတြအေနနဲ႔ ကေလးကိစၥနဲ႔အိမ္မႈကိစၥေတြမွာ မိမိရဲ႕အိမ္ေထာင္ဖက္ကိုကူညီေပးရတဲ့အခါ အလုပ္အခ်ိန္ေတြကဘယ္အခ်ိန္ေတြ၊ အေရးႀကီးအစည္းအေဝးက ဘယ္အခ်ိန္ေတြ႐ွိတတ္တယ္ အစ႐ွိတာမ်ိဳးေတြကိုေျပာျပထားၿပီး သေဘာတူညီမႈေတြလုပ္ထားပါ။ အတူေနမိသားစုဝင္ေတြနဲ႔ အခန္းေဖာ္ေတြကိုလည္း မိမိအလုပ္အခ်ိန္အတြင္းမွာ အေႏွာက္အယွက္မေပးမိေစဖို႔ ေတာင္းဆိုထားပါ။

တကယ္ေတာ့ အိမ္မွာေနၿပီးအလုပ္လုပ္ျခင္းဟာ မိမိကိုယ့္ကိုစီမံခန္႔ခြဲတဲ့ေနရာမွာ အေလ့အက်င့္ေကာင္းေတြျဖစ္လာဖို႔ အေထာက္အပံ့ေတြအမ်ားႀကီးေပးပါတယ္။ အားလံုးပဲ Work From Home ကာလမွာ စိတ္ေရာကိုယ္ပါက်န္းမာၿပီး အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေကာင္းေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုႏိုင္ၾကပါေစ။