နယ္ပယ္တစ္ခုတည္းမွာပဲနက္နက္႐ိႈင္း႐ိႈင္းကၽြမ္းက်င္မႈ႐ွိတဲ့သူဟာ အလုပ္အကိုင္လမ္းေၾကာင္းမွာ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္တိုးတက္ႏိုင္တယ္၊ ယံုၾကည္အားကိုးမႈပိုရ႐ွိတဲ့အျပင္ လစာလည္းျမန္ျမန္တိုးတယ္လို႔ အမ်ားစုကေျပာၾကပါတယ္။ အျခားတစ္ဖက္ကၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း နယ္ပယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေယဘုယ်ကၽြမ္းက်င္မႈ႐ွိတဲ့သူကို မ်ားေသာအားျဖင့္ ေရေရရာရာအာ႐ံုစူးစုိက္မႈမ႐ွိဘဲ ဟိုစပ္စပ္ဒီစပ္စပ္ဝင္ပါတတ္တဲ့သူအျဖစ္ ပစ္ပယ္ထားၾကပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အနာဂတ္မွာအဲဒါနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အျမင္ေတြဟာ ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ပါတယ္။ အျမင္က်ယ္က်ယ္နဲ႔ နယ္ပယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာႏွံစပ္ကၽြမ္းဝင္တဲ့အရည္အခ်င္းဟာ အရာတစ္ခုတည္းမွာပဲကၽြမ္းက်င္တဲ့အရည္အခ်င္းလိုမ်ိဳး အေရးႀကီးတဲ့အရာတစ္ခုျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။
လ်င္ျမန္စြာေျပာင္းလဲတိုးတက္လာတဲ့နည္းပညာေတြနဲ႔အတူ စီးပြားေရးေစ်းကြက္ထဲမွာျဖစ္ေပၚေနတဲ့မေရရာမေသခ်ာမႈေတြဟာ အလုပ္အကုိင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အရင္တုန္းကလက္ခံထားတဲ့အယူအဆေတြနဲ႔ဆန္႔က်င္တဲ့ အေရးႀကီးဆံုးအေတြးအေခၚေတြကို ေျပာင္းလဲေပးေနပါတယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကမၻာႀကီးကေျပာင္းလဲေနေပမဲ့ အရည္အေသြးပိုင္းဆိုင္ရာတိုးတက္မႈေတြအတြက္ လူေတြရဲ႕အေတြးအေခၚေတြကအခုခ်ိန္အထိမေျပာင္းလဲေသးပါဘူး။
ဟားဗတ္တကၠသိုလ္ကနည္းျပကထိကတစ္ဦးလည္းျဖစ္သလို စီးပြားေရးပညာ႐ွင္တစ္ဦးလည္းျဖစ္တဲ့ Vikram Mansharamani က ဆန္းသစ္တီထြင္တိုးတက္မႈေတြကိုျပဳလုပ္ေနၾကတဲ့ကုမၸဏီမ်ားစြာဟာ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ိဳးစံုမွာအေတြ႔အႀကံဳ႐ွိၿပီး လုပ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့သူေတြကို ႐ွာေဖြငွားရမ္းေခၚယူမႈေတြကိုျပဳလုပ္ေနတယ္လို႔ဆိုထားပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြအေနနဲ႔ အဖြဲ႔တစ္ခုကေနေနာက္တစ္ခု ဒါမွမဟုတ္ အလုပ္ေနရာတစ္ခုကေနေနာက္တစ္ခုကိုေျပာင္းၿပီး အလုပ္လုပ္ႏိုင္တဲ့ကုမၸဏီႀကီးေတြမွာဆိုရင္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာအေတြ႔အႀကံဳနဲ႔အရည္အခ်င္း႐ွိတဲ့လူေတြကို မ႐ွိမျဖစ္လိုအပ္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံတကာနာမည္ႀကီးေဆာ့ဖ္ဝဲလ္ကုမၸဏီတစ္ခုအတြက္ ဝန္ထမ္းေခၚယူမႈပိုင္းဆိုင္ရာမွာ ထိပ္တန္းတာဝန္႐ွိသူတစ္ဦးရဲ႕ေျပာျပခ်က္အရ သူတို႔ရဲ႕ကုမၸဏီဟာ ခန္႔အပ္ထားတဲ့လုပ္ငန္းရာထူးနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ဗဟုသုတအျပင္ အျခားနယ္ပယ္ေတြမွာ ေယဘုယ်အသိအျမင္စြမ္းရည္႐ွိတဲ့ျပႆနာေျဖ႐ွင္းႏိုင္သူေတြကို တန္ဖိုးထား႐ွာေဖြေလ့႐ွိပါတယ္။ အကယ္၍သူတို႔ကုမၸဏီဟာ သီးသန္႔အလုပ္တစ္ခုတည္းကိုပဲလုပ္ကိုင္ႏိုင္တဲ့သူတစ္ေယာက္ကို ငွားရမ္းခဲ့မယ္ဆိုရင္ ကုမၸဏီအေနနဲ႔ႏိုင္ငံတကာေစ်းကြက္မွာယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ေစဖို႔ ေျပာင္းလဲမႈေတြျပဳလုပ္ရတဲ့အခါမွာ အလုပ္တစ္ခုတည္းကိုပဲလုပ္ကိုင္ႏိုင္တဲ့ဝန္ထမ္းေတြဟာ လုပ္ငန္းေျပာင္းလဲမႈ ဒါမွမဟုတ္ တာဝန္ေျပာင္းလဲမႈေတြကိုလက္ခံႏိုင္ေအာင္ အရမ္းတြန္းအားေပးရပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အလုပ္ေခၚမႈစတင္ကတည္းက လုပ္ငန္းနယ္ပယ္အစံုမွာအသိအျမင္နဲ႔အေတြ႔အႀကံဳမ်ားတဲ့သူကို ဦးစားေပးေခၚယူဖို႔အစီအစဥ္ေတြျပန္လည္ေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။
အခုဆိုရင္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕အလုပ္အကိုင္ေစ်းကြက္ထဲက ႏိုင္ငံတကာကုမၸဏီေတြေရာ ျပည္တြင္းကုမၸဏီေတြရဲ႕အလုပ္ေခၚစာေတြကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အလုပ္အကိုင္ေပါင္းစပ္မႈေတြျဖစ္ေပၚေနတာကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ခုတည္းမွာပဲျဖစ္ေပၚေနတဲ့အရာမဟုတ္ပါဘူး။ တိုးတက္လာတဲ့နည္းပညာနဲ႔အတူ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈျမင့္မားလာၿပီးေျပာင္းလဲလာတဲ့ေစ်းကြက္ကိုအမီလိုက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္းအလုပ္အကိုင္ေပါင္းစပ္မႈေတြ ျဖစ္ေပၚေနပါတယ္။
ဥပမာေျပာရမယ္ဆိုရင္ ယခင္ကလူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္စီမံခန္႔ခြဲမႈ HR လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မွာလုပ္ကိုင္ခ်င္တဲ့လူတစ္ေယာက္ဟာ HR အသိအျမင္တစ္ခုတည္းကိုပဲလိုအပ္ခဲ့ေပမဲ့ အခုဆိုရင္ ကုမၸဏီေတြဟာသူ႔ထက္ငါအၿပိဳင္အဆိုင္ ကၽြမ္းက်င္ဝန္ထမ္းေတြကို႐ွာေဖြစုေဆာင္းလာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ HR လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မွာလုပ္ကိုင္မယ့္သူတစ္ေယာက္ဟာ HR အသိအျမင္ေတြအျပင္ မိမိရဲ႕ကုမၸဏီကို ေစ်းကြက္ထဲမွာအလားအလာ႐ွိတဲ့အလုပ္ေလွ်ာက္ထားသူေတြက ပံုရိပ္ေကာင္းေတြနဲ႔ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ေအာင္လို႔ Recruitment Marketing နဲ႔ Employer Branding အစ႐ွိတဲ့အသိအျမင္ေတြလိုအပ္လာပါတယ္။ အဲဒီအျပင္ နည္းပညာရဲ႕တိုးတက္မႈေၾကာင့္ တကယ့္အရည္အခ်င္း႐ွိတဲ့အလုပ္႐ွာေဖြေလွ်ာက္ထားသူေတြဟာ သမာ႐ိုးက်နည္းလမ္းေတြနဲ႔ အလုပ္႐ွာေဖြေလွ်ာက္ထားမႈေတြမျပဳလုပ္ေတာ့့ပဲ အလုပ္အကိုင္႐ွာေဖြေရးဝက္ဘ္ဆိုက္ေတြနဲ႔ Professional Branding ျပဳလုပ္လို႔ရတဲ့ Platform ေတြမွာ သူတို႔ရဲ႕လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာအခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ပံုရိပ္ေတြကိုျမွင့္တင္ၿပီး အလုပ္႐ွင္ေတြျမင္လာေအာင္ျပဳလုပ္လာၾကပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ HR ဝန္ထမ္းတစ္ယာက္ဟာ မိမိရဲ႕ကုမၸဏီအတြက္ ဝန္ထမ္းရွာေဖြတဲ့ေနရာမွာ နည္းပညာကိုကၽြမ္းက်င္စြာအသံုးျပဳၿပီး လိုအပ္တဲ့အရည္အခ်င္း႐ွိသူေတြကို ႐ွာေဖြႏိုင္တဲ့စြမ္းရည္႐ွိရပါမယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ႐ွိတဲ့အလုပ္႐ွာေဖြသူအမ်ားစုဟာ နယ္ပယ္တစ္ခုတည္းကိုပဲတစိုက္မတ္မတ္သြားတာက ပိုမိုေကာင္းမြန္တိုးတက္တဲ့အလုပ္အကိုင္လမ္းေၾကာင္းကို ရ႐ွိတယ္ဆိုၿပီးယံုၾကည္လက္ခံထားၾကပါတယ္။ အဲဒီအယူအဆဟာ အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိေတာ့အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္ေပမဲ့ အနာဂတ္မွာေျပာင္းလဲတိုးတက္လာမယ့္နည္းပညာေတြေၾကာင့္ အျမဲတမ္းအလုပ္ျဖစ္ႏိုင္မယ္လို႔ေတာ့ယူဆလို႔မရေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီလိုမ်ိဳး နယ္ပယ္တစ္ခုတည္းကိုပဲကၽြမ္းက်င္သင့္တယ္လို႔ ယူဆလိုက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ မိမိမွာ႐ွိၿပီးသားျဖစ္တဲ့အျခားေသာလုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာအရည္အခ်င္းေတြကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီးေဖာ္ထုတ္ဖို႔ေမ့ေလ်ာ့သြားတတ္ပါတယ္။
ဥပမာ - အေရာင္းပိုင္းဆိုင္ရာဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ဟာ မိမိကိုယ္ကိုယ္ကိုအေရာင္းပိုင္းဆိုင္ရာအလုပ္တစ္ခုတည္းကိုပဲ လုပ္တတ္တယ္လို႔ထင္တတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္တမ္းက အေရာင္းသမားတစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ရဲ႕လုပ္ငန္းတာဝန္ေၾကာင့္မသိမသာနဲ႔ ေစ်းကြက္႐ွာေဖြတိုးျမွင့္ေရး Marketing အလုပ္ကိုလုပ္ႏိုင္သလို ဝယ္ယူသူနဲ႔တိုက္႐ိုက္ထိေတြ႔ဆက္ဆံရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ Customer Service အေတြ႔အႀကံဳေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားစုကေတာ့ ဒါေတြကိုျမင္ေအာင္မၾကည့္ဘဲ သူတို႔ရဲ႕ CV ေတြထဲမွာလည္း ထည့္ဖို႔ေမ့ေလ်ာ့ေနတတ္ၾကပါတယ္။ အဆိုးဆံုကေတာ့ အလုပ္ရွာေဖြတဲ့ေနရာမွာ အေရာင္း Sales ဆိုတဲ့စကားလံုးတစ္ခုတည္းကိုပဲ ၾကည့္ၿပီးအလုပ္ရွာတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ကအေရာင္းဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့ေပမဲ့ အဲဒီအလုပ္နဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့တျခားအလုပ္ေတြက အလုပ္ေဖာ္ျပခ်က္ေတြကိုေသခ်ာဖတ္ရႈၿပီး ကိုယ္နဲ႔ကိုက္ညီတယ္ဆိုရင္ ေလွ်ာက္ထားႏိုင္ပါတယ္။ အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ CV မွာလည္း အဲဒီလုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကိုလုပ္ေဆာင္ဖူးတယ္ဆိုတာကို ေဖာ္ျပရပါမယ္။
တကယ္တမ္းေတာ့ မိမိရဲ႕အလုပ္အကိုင္လမ္းေၾကာင္းမွာေအာင္ျမင္ဖို႔ဆိုတာ နာရီခ်ိန္သီးလႈပ္႐ွားတဲ့ပံုစံလိုမ်ိဳးသြားတာနဲ႔တူပါတယ္။ နာရီခ်ိန္သီးရဲ႕အရွည္အနက္ဟာ လႊဲခ်က္တုိင္းမွာေဘးဘက္ကို မ်ားမ်ားေရာက္႐ွိေစပါတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ မိမိအလုပ္အကိုင္လမ္းေၾကာင္းရဲ႕ပထမအစမွာ ေနရာတစ္ခုမွာေကာင္းစြာေျခကုပ္ယူၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာသူနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့လုပ္ငန္းနယ္ပယ္ေတြကိုပါ သိျမင္ႏွံစပ္ေအာင္ျပဳလုပ္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆို ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ေစ်းကြက္မွာ အလုပ္အကိုင္ေတြကိုဘယ္လိုမ်ိဳးေခၚယူေနသလဲဆိုတာကို ေလ့လာခ်င္တယ္ဆိုရင္ JobNet.com.mm မွာဝင္ေရာက္ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။
ဆက္လက္ဖတ္႐ႈရန္ >>> လုပ္ငန္းခြင္ေကာင္းတစ္ခုက မိမိရဲ႕အလုပ္အကိုင္လမ္းေၾကာင္းကို ဘယ္လိုအေထာက္အကူျပဳႏိုင္သလဲ