14th November, 2019

လုပ္ငန္းခြင္မွာ ထိထိေရာက္ေရာက္ေျပာဆိုဆက္သြယ္ႏိုင္တဲ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔

လုပ္ငန္းခြင္မွာေအာင္ျမင္ဖို႔ဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္တစ္ခုတည္းကိုပဲ သိၿပီးေတာ္ေနလို႔မရပါဘူး။ အလုပ္အင္တာဗ်ဴးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ လက္႐ွိအလုပ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိပ္ဆံုးကဦးေဆာင္ခ်င္တဲ့သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္ပါသလား။ ပ်မ္းမွ်လူတစ္ေယာက္ဟာ ဘဝသက္တမ္းရဲ႕ နာရီေပါင္း ၉၀၀၀၀  ေက်ာ္ကို လုပ္ငန္းခြင္မွာကုန္ဆံုးရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မလို႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေျပာဆိုမႈဆိုတာဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္ဘဝမွာတင္မက အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းလုပ္ငန္းခြင္မွာ အေရးပါတဲ့အရာတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

လုပ္ငန္းခြင္မွာလည္း အလုပ္ကိုကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္တယ္၊ ပြဲတစ္ခုလုပ္ၿပီဆိုလွ်င္လည္း သူငယ္ခ်င္းေတြအၾကားေရးပန္းစားတယ္၊ ဘယ္သြားသြား မခင္တဲ့သူမ႐ွိ အဲဒီလိုလူမ်ိဳးေတြကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေျပာဆိုဆက္ဆံေရးမွာကၽြမ္းက်င္တာကို တူညီတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္အျဖစ္ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။

ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈဆိုတာဟာ ၂ လမ္းေမာင္းလမ္းတစ္ခုလိုပါပဲ။ စကားေျပာဆိုေဆြးေႏြးမႈတစ္ခုခ်င္းစီမွာ ဆရာက်က်ေျပာဆိုႏိုင္ဖို႔အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့အရာက ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အဓိပၸာယ္ေရာက္ေအာင္ ကိုယ့္ရဲ႕စကားကိုေျပာဆိုႏိုင္ဖို႔နဲ႔ တျခားသူဘာကိုဆိုလိုၿပီး ေျပာခ်င္ေနသလဲဆိုတာကို နားေထာင္တတ္ဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ဆက္သြယ္ေျပာဆိုဆက္ဆံမႈ အရည္အခ်င္းေတြကို ပိုၿပီးေကာင္းမြန္ေအာင္ကူညီေပးႏိုင္မယ့္ အခ်က္ ၆ ခ်က္ကိုေအာက္မွာ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

၁။ အႏွစ္ခ်ဳပ္ၿပီးထိထိမိမိေျပာဆိုပါ

လူခ်င္းေတြ႔ၿပီးေျပာဆိုတာပဲျဖစ္ျဖစ္ အီးေမးလ္ကေနဆက္သြယ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာကို ႐ိုး႐ိုး႐ွင္း႐ွင္းနဲ႔ လို႐ွင္းေရာက္ေအာင္ေျပာတတ္ပါေစ။ နားေထာင္ေနတဲ့လူကို ႐ႈပ္ေထြးသြားေစႏိုင္တဲ့ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာကို ဆက္နားမေထာင္ေတာ့ဘဲ စိတ္ဝင္စားမႈေလ်ာ့နည္းသြားၿပီး ပ်င္းရိလာေစႏိုင္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ေဆြးေႏြးတာေတြကို ေ႐ွာင္ပါ။

အႏွစ္ခ်ဳပ္ၿပီးလိုရင္းတို႐ွင္း ထိထိမိမိေျပာရမယ္ဆိုေပမဲ့လည္း တံုးတိတဲ့တိုးမေျပာမိေစဖို႔လည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ကိုယ္ရဲ႕ေျပာဆိုဆက္သြယ္မႈဟာ လိုတို႐ွင္းျဖစ္ရမယ္ဆိုေပမဲ့လည္း အျမဲတမ္း ရင္းႏွီးေဖာ္ေ႐ြၿပီး ေလးေလးစားစားေျပာတတ္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။

၂။ တိက်တဲ့အခ်က္အလက္ေတြကိုေပးပါ

လူတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပခ်င္တဲ့အခ်က္အလက္ေတြကို ကိုယ္တိုင္ေသခ်ာသိေအာင္ျပဳလုပ္ပါ။ ဥပမာေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္စိတ္ထဲမွာ ေနာက္ဆံုးၿပီးရမယ့္အခ်ိန္အေၾကာင္းကို ေျပာခ်င္ရင္ အဲဒါကိုေျပာျပပါ။ ေနာက္ဆံုးကုန္ပစၥည္းထြက္လာတဲ့အခါမွာ ဘယ္လိုပစၥည္းမ်ိဳးလိုခ်င္တယ္ဆိုတဲ့အေတြးမ်ိဳး ကိုယ့္ဆီမွာ႐ွိတယ္ဆိုရင္ အဲဒါကိုေသခ်ာေပါက္ေျပာျပပါ။ တျခားလူေတြက အဲဒါကိုခန္႔မွန္းမိမွာပဲဆိုၿပီး ယူဆခ်က္ေတြမလုပ္ပါနဲ႔။ ကိုယ္ေျပာျပခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာတစ္ခုလံုးကို ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းနဲ႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ၾကားေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ သင့္ေတာ္ကိုက္ညီၿပီးတိက်တဲ့အခ်က္အလက္ေတြကို အျမဲတမ္းေျပာျပေပးပါ။

၃။ ႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းၿပီး ရင္းႏွီးေဖာ္ေ႐ြတဲ့ပံုေပၚပါေစ

စကားေျပာဆိုတဲ့အခါမွာ မ်က္လံုးခ်င္းဆံုေအာင္ၾကည့္ပါ။ ခႏၶာကိုယ္အမူအယာေတြကိုလည္း သက္ေတာင့္သက္သာထားပါ။ ၿပံဳးဖို႔လည္းမေမ႔ပါနဲ႔။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕အသံအေနအထားကလည္း ရင္းႏွီးေဖာ္ေရြတဲ့အသံမ်ိဳးျဖစ္ေနပါေစ။ အဲဒီအခ်က္ေတြက ကိုယ္စကားေျပာေနတဲ့သူ ကိုယ့္ကိုပိုၿပီးကူညီခ်င္လာေအာင္ျဖစ္ေစ႐ံုသာမက ကိုယ့္ရဲ႕ေတာင္းဆိုမႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ မ႐ွင္းလင္းတာ႐ွိခဲ့လွ်င္လည္း ေမးခြန္းေတြေမးလာႏိုင္ေအာင္ အကူအညီေပးပါတယ္။ ဒါဆို ကိုယ္ေတာင္းတဲ့အကူအညီကို သူတို႔ကအေကာင္းဆံုးနဲ႔ အျမန္ဆံုးၿပီးေအာင္ လုပ္ေပးပါလိမ့္မယ္။

၄။ ဂ႐ုတစိုက္နားေထာင္တတ္ပါေစ

စကားေျပာဆိုမႈဆိုတာ လမ္း ၂ ခု႐ွိတယ္ဆိုတာကို ထိထိေရာက္ေရာက္ေျပာဆိုဆက္သြယ္ႏိုင္တဲ့သူတိုင္း သိၾကပါတယ္။ ဂ႐ုတစိုက္နားေထာင္တယ္ဆိုတာဟာ ကိုယ္နဲ႔စကားေျပာေနတဲ့သူ ေျပာတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို အျပည့္အဝအာ႐ံုစူးစိုက္ၿပီးနားေထာင္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ - သူကအခ်က္တစ္ခုကိုေျပာလိုက္တဲ့အခါ အဲဒါကို သေဘာတူတယ္ဆိုရင္ ေခါင္းညိတ္အမူအယာမ်ိဳးျပဳလုပ္တာ။ အဲဒါဟာ ကိုယ္အေနနဲ႔ သူေျပာတာေတြကို အာ႐ံုစူးစိုက္ထားတယ္ဆိုတာသူသိေအာင္ အရိပ္အျမြတ္ေပးတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ေျပာတာေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္တယ္ဆိုရင္ ေျပာခဲ့တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြက အေရးပါတဲ့အခ်က္ေတြကို တိတိက်က်ျပန္ေျပာတာ ဒါမွမဟုတ္ နားမလည္လိုက္တဲ့သံသယေတြကို ဖယ္႐ွားဖို႔အတြက္ ေသခ်ာ႐ွင္းေအာင္ေမးခြန္းေမးတာ အစ႐ွိတဲ့ပံုစံနဲ႔ သူတို႔ေျပာတာေတြကို ႐ွင္းလင္းေအာင္ ဒါမွမဟုတ္ တစ္စုတစ္စည္းတည္းျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။

၅။ စကားေျပာဆိုဆက္သြယ္တဲ့ေနရာမွာ ေတာ္တဲ့သူေတြကိုေလ့လာၿပီး အတုယူပါ

ထိေရာက္တဲ့ေျပာဆိုဆက္ဆံမႈလို႔ေျပာလုိက္တဲ့အခါမွာ ကိုယ့္မွာေနာက္က်က်န္ခဲ့သလို ခံစားလိုက္ရပါသလား။ တကယ္တမ္းေတာ့ အဲဒီအရည္အခ်င္းဟာ ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ယူလို႔ရပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးေျပျပစ္ၿပီး ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရာမွာလည္း ထိထိေရာက္ေရာက္ေျပာဆိုႏိုင္တဲ့သူေတြကို ေတြ႔ဖူးမွာပါ။ အဲဒီအခါမွာ သူတို႔ရဲ႕ဘယ္လိုအခ်က္ေတြဟာ သူတို႔ကို ထိေရာက္တဲ့ေျပာဆိုဆက္သြယ္ႏိုင္တဲ့သူေတြအျဖစ္ သတ္မွတ္တာလဲဆိုတာကို ေလ့လာပါ။ ေနာက္တစ္ခုက  စကားေျပာဆိုဆက္သြယ္မႈနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ဗဟုသုတေတြကို ပိုက္ဆံအကုန္အက်ခံစရာမလိုဘဲေလ့လာႏိုင္တဲ့ အြန္လိုင္းအရင္းအျမစ္ေတြကို ႐ွာၿပီးေလ့လာပါ။  ဥပမာ - TED Talks ဗီဒီယိုေတြမွာဆိုရင္ စကားေျပာဆိုၾကတဲ့သူေတြဟာ ပရိသတ္ကိုေကာင္းေကာင္းဆြဲေဆာင္ၿပီး ထိထိေရာက္ေရာက္ေျပာဆိုတဲ့ေနရာမွာ အရမ္းကိုအရည္အခ်င္း႐ွိၾကပါတယ္။

၆။ စကားစေျပာေတာ့မယ္ဆိုရင္ အေရးႀကီးအခ်က္ ၂ ခ်က္ကို အျမဲမွတ္ထားပါ

ကိုယ့္ႏႈတ္ကေနဟၿပီး စကားမေျပာခင္မွာ ပထမဆံုးကုိယ့္ရဲ႕လက္ေခ်ာင္းေတြကုိ ကြန္ပ်ဴတာကီးဘုတ္ေပၚမွာတင္ထားၿပီး ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ေသခ်ာသိေအာင္ စာ႐ိုက္ခ်လိုက္ပါ။ ဒုတိယကေတာ့ အဲဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ သင့္ေတာ္မယ့္အျပဳအမူပံုစံကို သံုးႏႈန္းပါ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ သံုးမယ့္စကားလံုး၊ အသံအေနအထားကို စဥ္းစားပါ။ ေနာက္ၿပီး ပ်င္းစရာေကာင္းၿပီးအလ်ဥ္မျပတ္ေျပာတဲ့စကားမ်ိဳးမျဖစ္ရေအာင္နဲ႔ နားေထာင္သူစိတ္မညစ္ရေအာင္ ေမးခြန္းေတြေမးၿပီး ေျပာဆုိပါ။

ထိေရာက္စြာေျပာဆိုဆက္သြယ္ႏုိင္တဲ့အရည္အခ်င္းေတြဟာ သာမန္ဝန္ထမ္းအဆင့္မွာေယာင္လည္လည္ေနတာနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္အကိုင္လမ္းေၾကာင္းမွာ ေခါင္းေဆာင္မႈအဆင့္အထိတက္လွမ္းမႈတို႔အတြက္ ကြာျခားခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ စကားေျပာဆိုေဆြးေႏြးမႈတိုင္းမွာ ဝင္ေရာက္ေျပာဆိုေဆြးေႏြးၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ေျပာဆိုဆက္သြယ္ႏိုင္တဲ့အရည္အခ်င္းေတြကို တိုးတက္ေအာင္ျပဳလုပ္ပါ။ အကယ္၍ ကိုယ္ဟာေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးေျပျပစ္ၿပီး ေျပာဆိုဆက္သြယ္ရာမွာ ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္တဲ့သူဆိုရင္ Communication ပိုင္းဆိုင္ရာအလုပ္ေတြက အဲဒီလိုလူမ်ိဳးေတြအတြက္ ကိုက္ညီပါတယ္။ ကိုယ့္အေနနဲ႔လည္း Public relation နဲ႔ Communication ပိုင္းအလုပ္ေတြကို စိတ္ဝင္စားတယ္ဆိုရင္ JobNet.com.mm မွာ စာရင္းေပးသြင္းၿပီး လတ္တေလာေခၚယူေနတဲ့အဲဒီအလုပ္ေတြကို ေလွ်ာက္ထားလိုက္ပါ။