Branding ဆုိတာ ကုန္ပစၥည္းတစ္ခုရဲ႕ ဒီဇိုင္း၊ လိုဂို သို႔မဟုတ္ ေခါင္းစည္းစာတမ္းထက္ ပိုၿပီးအဓိပၸာယ္ ေလး နက္ပါတယ္။ ( Branding - နာမည္ေကာင္းတည္ေဆာက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ ခပ္ေထာင့္ေထာင့္ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ Branding လို႔ပဲ ဆက္လက္သုံးစြဲပါမယ္။)
အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခု တည္ေဆာက္ကရာမွာ သံုးစြဲသူေတြရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳ၊ ကုမၸဏီရဲ႕ အာမခံခ်က္၊ ကုမၸဏီဘက္က က်င့္သံုးတဲ့မူဝါဒ အေတြးအျမင္ေတြ အားလုံး ပါဝင္ပါတယ္။
ကုန္ပစၥည္း သို႔မဟုတ္ ဝန္ေဆာင္မႈတစ္ခုကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုတည္ေဆာက္ၿပီး အဲဒီ အမွတ္တံဆိပ္ကို လူေတြသိရွိလာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရတဲ့အရာကို Branding လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။
Branding ဟာ ေစ်းကြက္တည္ေဆာက္ျခင္း - Marketing က႑ရဲ႕ အေရးပါတဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္တာနဲ႔အညီ မည္သည့္စီးပြားေရးလုပ္င န္းအတြက္မဆို အသက္တမွ် အေရးႀကီးတဲ့ အစိတ္အပုိင္း တစ္ခုပါပဲ။
ကုမၸဏီရဲ႕ အမွတ္တံဆိပ္၊ ကုန္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈကို လူေတြ သတိထားမိၿပီး အသံုးျပဳသူေတြ ပိုမ်ားလာေအာင္၊ အသံုးျပဳေနသူေတြအေနနဲ႔လည္း ကိုယ့္ရဲ႕အမွတ္တံဆိပ္ကိုပဲ သေဘာက်စြဲလမ္းၿပီး ဆက္လက္အသံုးျပဳလာေအာင္ (Brand Loyalty) ရလာေအာင္ Branding ကို ျပဳလုပ္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ကုမၸဏီရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မွန္သမွ်ဟာ Branding ကို သက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေစတဲ့အတြက္ ကုမၸဏီရဲ႕ ေပၚလစီ၊ ထုတ္လုပ္မႈ၊ ေဖာက္သည္ ေတြနဲ႔ ဆက္ဆံမႈေတြဟာ နာမည္ေကာင္းရဖုိ႔ အခြင့္အေရးပါပဲ။
Branding - အမွတ္တံဆိပ္ နာမည္ကုိ ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ေဆာက္ျခင္းေၾကာင့္
(၁) ကုန္ပစၥည္းအမွတ္တံဆိပ္နဲ႔ ကုမၸဏီကိုု လူေတြက ကြဲကြဲျပားျပားသိႏိုင္တယ္
ကိုယ့္ရဲ႕ အမွတ္တံဆိပ္နဲ႔ ဆင္တူ႐ိုးမွားေတြ ႐ွိေနရင္ေတာင္ ကိုယ့္ရဲ႕အမွတ္တံဆိပ္ကို လူေတြစိတ္ထဲမွာ မွတ္မိ ေနေအာင္၊ သေဘာက်စြဲလမ္းေနေအာင္ ျပဳလုပ္ထားတဲ့အတြက္ အသာရပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ Apple အမွတ္တံဆိပ္ဟာ iPhone ကို အမာခံသံုးစြဲသူေတြ ႐ွိေနတဲ့အတြက္ ေနာက္ကလိုက္လံတုပတာေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားလာပါေစ Apple ရဲ႕ ဝင္ေငြက ေလ်ာ့မသြားပါဘူး။ ပိုပိုၿပီးပဲ တိုးလာပါတယ္။ ဒါက Brand Loyalty ရထားလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုရလာတာကလည္း Branding လုပ္ေဆာင္မႈေကာင္းလို႔သာ ရ႐ွိခဲ့တာပါ။
(၂) ၿပိဳင္ဘက္ေတြထက္ အသာရေစတယ္
ေအာင္ျမင္လာတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုမွာ ၿပိဳင္ဘက္ေတြလည္း ေပၚထြက္လာစၿမဲပါ။ ကုန္ပစၥည္းရဲ႕ အရည္အေသြးကုိ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဝန္ေဆာင္မႈကုိျဖစ္ျဖစ္ ယွဥ္ၿပိဳင္လာတဲ့အခါ သံုးစြဲသူ (customer) ေတြက နာမည္ ႀကီးၿပီးသားကုိ ဦးစားေပးသုံးေလ့ရွိတာမို႔ Branding တည္ေဆာက္ႏုိင္ျခင္းဟာ အားသာခ်က္တစ္ခုပါ။
(၃) ေဖာက္သည္ေတြနဲ႔ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ႏိုင္တယ္
ကုန္ပစၥည္းအမွတ္တံဆိပ္တစ္ခု၊ ဝန္ေဆာင္မႈတစ္ခုဟာ စမ္းသပ္အသံုးျပဳလိုသူနဲ႔ အသံုးျပဳသူေတြၾကားမွာ ယံုၾကည္မႈတစ္ခု တည္ေဆာက္ႏိုင္ဖုိ႔အတြက္ Branding ကလည္း လုပ္ေဆာင္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
(၄) ႐ွယ္ယာ႐ွင္ေတြကလည္း ကုမၸဏီကိုပိုယံုၾကည္လာတယ္
ကုမၸဏီမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားတဲ့ ႐ွယ္ယာ႐ွင္ေတြကလည္း ကုမၸဏီရဲ႕အမွတ္တံဆိပ္ကို customer ေတြနည္းတူ သတိထားမိလာပါတယ္။ အဲ့ဒီအတြက္ ကုမၸဏီကို ပိုမိုယံုၾကည္လာၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ စိတ္ဝင္စားလာၾကဦးမွာပါ။
(၅) ကုမၸဏီရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို တိုးပြားလာေစတယ္
Brand တစ္ခု ေပါက္သြားၿပီဆုိရင္ ေရာင္းအားေတြတက္လာမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုမၸဏီရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားလည္း တိုးလာပါေတာ့တယ္။ အသံုးျပဳလိုသူေတြမ်ားလာၿပီး Brand အေပၚ ယံုၾကည္စိတ္ခ်သြားသူေတြက ဒါကိုပဲ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ သံုးေတာ့မွာပါ။ Brand ကို အသံုးျပဳမယ့္ အမာခံလူေတြ ႐ွိေနျခင္းဟာ ေအာင္ျမင္တဲ့ Brand တစ္ခု ျဖစ္ျခင္းရဲ႕ အေကာင္းဆံုး ဥပမာပါပဲ။
လူေတြဟာ Coca Cola အမွတ္တံဆိပ္ကို ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ေသာက္သံုးလာခဲ့တာ ရာစုႏွစ္ ႏွစ္ခု ေ က်ာ္လြန္ခဲ့ပါၿပီ။ Coca Cola ဟာ သူ႔ရဲ႕ အမွတ္တံဆိပ္မွာအသံုးျပဳထားတဲ့ စာလံုးေဖာင့္ (font) ကို ၁၉ ရာစုမွ သည္ ယခုလက္႐ွိ ၂၁ ရာစုအထိ အေျပာင္းအလဲ မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ ပိုၿပီး တိက်သပ္ရပ္သြားဖုိ႔အတြက္သာ မသိသာေလာက္တဲ့ ျပင္ဆင္မႈေလးေတြ ျပဳလုပ္ထားခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီလို အေျပာင္းအလဲမ႐ွိျခင္းဟာလည္း Coca Cola အမွတ္တံဆိပ္ကို စားသံုးသူေတြအေနနဲ႔ စိတ္ထဲမွာ စြဲၿမဲမွတ္သြားတာေၾကာင့္ Brand Loyalty လည္း ရ႐ွိခဲ့ပါတယ္။
JobNet.com ဟာလည္း ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံကုိ ဝင္ေရာက္လာကတည္းက ေအာင္ျမင္တဲ့ အလုပ္အကုိင္ ရွာေဖြေရး ဝက္ဘ္ဆိုက္ တစ္ခုအျဖစ္ ရပ္တည္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ Branding ကုိ အားတိုက္အင္တိုက္ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။
လက္ခ်ဳိးေရလို႔ရတဲ့ ကာလတိုေလးအတြင္းမွာပဲ JobNet.com.mm ဟာ လစဥ္ဝင္ေရာက္ၾကည့္ရွဳသူေပါင္း ခုနစ္သိန္းေက်ာ္၊ လစဥ္ အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာေပါင္း ၁၀၀၀၀၀ ေက်ာ္ကုိ လက္ခံေနရပါတယ္။ လစဥ္အလုပ္အကိုင္ျပပြဲေတြ၊ ေဆြးေႏြးေဟာေျပာပြဲေတြ ျပဳလုပ္ၿပီး မိတ္ဖက္ ကုမၸဏီေတြရဲ႕ အမွတ္တံဆိပ္ နာမည္ေကာင္းတည္ေဆာက္ရာမွာလည္း ကူညီပံ့ပုိးေပးေနပါတယ္။
အႏွစ္ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ဆုိရရင္ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ တည္ေဆာက္ထားႏိုင္တဲ့ အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုေၾကာင့္ သင့္စီးပြားေရးမွာ အက်ိဳးရလဒ္ေကာင္းေတြလည္း ဆက္တုိက္ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ Branding ကို ေကာင္းမြန္စြာ တည္ေဆာက္ထားျခင္းအားျဖင့္ မိမိကုမၸဏီက ေရရွည္ရပ္တည္လာႏိုင္ဖို႔ အျပန္အလွန္ ေျပာဆိုဆက္သြယ္ျခင္းေတြမွာ ဆက္လက္ေအာင္ျမင္သြားပါတယ္။
ေစ်းႏႈန္းကိုလည္း ကုမၸဏီအတြက္ အျမတ္မ်ားမ်ားက်န္ႏိုင္မယ့္ ေစ်းႏႈန္းတစ္ခု သတ္မွတ္လုိ႔ရသြားပါတယ္။ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ကို စပြန္ဆာေပးလိုသူေတြ၊ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္လိုသူေတြလည္း မ်ားျပားလာတာက Branding ရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတုိင္းမွာ Branding ဟာ အသက္တမွ် အေရးပါတာမို႔ ကုမၸဏီလုပ္ငန္းႀကီးေတြ သာမက SME လုပ္ငန္းေလးေတြအထိပါ Branding ကို နည္းဗ်ဴဟာေတြ ခ်မွတ္ၿပီး အေရးစိုက္လုပ္ေဆာင္သင့္ ပါတယ္။