They say that no one is irreplaceable, but when a great employee leaves an organization, the impact can be massive. What starts with a simple resignation can have a ripple effect that costs a lot more than time and money. A great employee is often well-liked by their team and their departure can cause melancholy. If they were client-facing, they may have built a loyal following. And despite having systems and procedures in place to store information, what makes great employees great, is often a lot of knowledge that is hard to capture on a spreadsheet.
Impact on productivity
When a company loses in-house expertise native to individual tasks, productivity may slow down because there will be additional workload on co-workers until a new person is fully functioning. It will take time for the replacement to be as skillful in the respective job.
Replacing from within
Depending on the position of the departed employee, an internal replacement may be an option. This however can shift the problem sideways. Regardless of the outcome, someone in the business is either going to have to reallocate tasks or fill a vacant position. Sometimes the decision to replace from within can boost morale, but if this is not handled correctly, the opposite can happen, and co-workers can feel overlooked.
Cost of external replacement
If the decision is taken to fill the vacancy with an external candidate, there are time implications and financial costs to consider. If a great employee is leaving, it is ideal for them to spend some time handing over duties to their replacement. This often puts pressure on the recruitment process to be sped up.
Recruitment costs can soon mount up and include advertising and recruitment consultant fees. This can be especially painful if not previously budgeted for.
Inducting and training the new employee includes not only instruction about processes and procedures needed to fulfill the role, but also softer aspects to make them feel welcome and fit into the social order of their team and the wider company.
It’s not all bad
Take time to find out the exact reasons for the departure of the great employee. A recent JobNet survey in May this year of 1,500 employees in Myanmar revealed that lack of career advancement and relationships with their manager caused more cause for dissatisfaction than salary. Even though you might be too late to save the departure of this employee, it is better to find out the root cause of any potential problems before they spread.
By conducting an exit interview and discovering what motivated the departing employee to resign, you can pinpoint areas for attention. After all, when you calculate the true cost of losing a great employee, taking the time to learn from their feedback and implement improvements, is time well spent.
အစားထိုးလို႔မရတဲ့လူ ဘယ္သူမွမ႐ွိဘူးလို႔ ဆိုၾကေပမဲ့ ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ရတာက ကုမၸဏီအဖြဲ႔အစည္းအတြက္ ႀကီးမားတဲ့သက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ ႏုတ္ထြက္သြားျခင္းဟာ အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္တာထက္ ပိုၿပီးေတာ့ နစ္နာရပါတယ္။ အဖြဲ႔နဲ႔အတူ အလုပ္ေကာင္းေကာင္းလုပ္ႏိုင္တဲ့ ဝန္ထမ္းေကာင္းတစ္ဦး ထြက္ခြာျခင္းဟာ တကယ့္ကိုစိတ္မေကာင္းစရာႀကီးပါ။ တကယ္လို႔ အဲ့ဒီဝန္ထမ္းဟာ client ေတြနဲ႔ အၿမဲတမ္း ထိေတြ႔ေနရတဲ့သူဆုိရင္ client ေတြကလည္း ႏုတ္ထြက္သြားတဲ့ဝန္ထမ္းေနာက္ကို ပါသြားၿပီး တျခားကုမၸဏီနဲ႔ လက္တြဲသြားႏိုင္ပါတယ္။ စနစ္နဲ႔ လုပ္ထံုးေတြက သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အခ်က္အလက္ေတြ ထား႐ွိေပမဲ့လည္း ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ကေတာ့ သူတုိ႔ဆီမွာပဲ ရွိေနတာပါ။ အဲ့ဒီလုိဝန္ထမ္းေကာင္းေတြရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ ဆိုတာလည္း စာ႐ြက္ေတြေပၚမွာ ထည့္သြင္းထားၿပီး လုပ္ထံုးတစ္ခုလို ထားလုိ႔မရတဲ့အရာ ျဖစ္ပါတယ္။
ထုတ္လုပ္ႏိုင္စြမ္းကိုသက္ေရာက္မႈျဖစ္ေစ
ပံုမွန္လည္ပတ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းမွာလည္း လုပ္ေနၾကလူတစ္ေယာက္ မ႐ွိတဲ့အခါ အလုပ္ၿပီးေျမာက္ႏိုင္စြမ္းမွာ ေႏွးသြားပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ထဲက အတူလုပ္ေနသူေတြဆီမွာလည္း အလုပ္ဝန္ေတြ ပိုပိသြားရပါတယ္။ အစားထိုးဝင္လာတဲ့ လူသစ္ကလည္း ခ်က္ျခင္း အသားမက်ေသးတဲ့အတြက္ အခ်ိန္တစ္ခုေတာ့ ေပးရဦးမွာပါ။
ဌာနတြင္းမွလူကို အစားထိုးျခင္း
ထြက္သြားတဲ့ဝန္ထမ္းရဲ႕ ေနရာေပၚမူတည္ၿပီး ဌာနတြင္းက လူတစ္ေယာက္နဲ႔ အစားထိုးေပးလိုက္တာမ်ိဳးလည္း လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါက ျပႆနာေတြကို ႐ွင္းႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းတစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ရလဒ္ကို ထည့္မတြက္ဘူးဆိုရင္ လစ္လပ္သြားတဲ့ေနရာကိုျဖည့္ဖုိ႔အတြက္ ဒါမွမဟုတ္ လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကိုလႊဲေျပာင္းတာျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ငန္းထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ေတာ့ လုပ္ရပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာေတာ့ ဌာနတြင္းကဝန္ထမ္းကိုပဲ လစ္လပ္သြားတဲ့လူေနရာမွာ ရာထူးတုိးျမႇင့္ခန္႔ထားမယ့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္က ဝန္ထမ္းရဲ႕စိတ္ဓာတ္ကိုျမႇင့္တင္ေပးရာေရာက္သြားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒီလို တိုးျမႇင့္လိုက္တာက မွန္မွန္ကန္ကန္ မကိုင္တြယ္ႏိုင္ဘူးဆုိရင္ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာလည္း အေပၚစီးေရာက္သြားတယ္လို႔ ခံစားသြားရႏိုင္ပါတယ္။
ဝန္ထမ္းသစ္ခန္႔အပ္မႈကုန္က်စရိတ္
ထြက္သြားတဲ့ ဝန္ထမ္းေနရာမွာ ဝန္ထမ္းသစ္ေတြကို ခန္႔အပ္ဖုိ႔အတြက္ ေၾကာ္ျငာစရိတ္အျပင္ ဝန္ထမ္းသစ္အတြက္ လိုအပ္တဲ့ ပံ့ပိုးမႈပစၥည္းေတြကို ထပ္ျဖည့္ရပါေသးတယ္။ သူ႔ကို ျပန္ၿပီး သင္ၾကားေပးရမယ့္ အခ်ိန္ ရင္းႏွီးမႈကိုလည္း ေပးရပါတယ္။
ကုမၸဏီတြင္းက လုပ္ငန္းသေဘာနားလည္ၿပီးသူ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို အစားထိုးတာမဟုတ္ဘဲ ျပင္ပက လူတစ္ေယာက္ကို ခန္႔အပ္မယ္ဆုိရင္ အခ်ိန္နဲ႔ ေငြေၾကးပိုင္း ကုန္က်မႈကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားရပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေကာင္းတစ္ေယာက္ ထြက္ခြာသြားာၿပီးဆုိရင္ အစားထိုးတဲ့ေနရာမွာ တာဝန္ေတြကို လႊဲေျပာင္းတဲ့အခါ အခ်ိန္ကုန္ရပါေသးတယ္။ ဝန္ထမ္းခန္႔အပ္ေရးမွာ ျမန္ဆန္ဖုိ႔အတြက္ဆုိတာကလည္း ဖိအားတစ္ခုပါပဲ။
ဝန္ထမ္းသစ္ခန္႔အပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္မွာ ေၾကာ္ျငာခနဲ႔ ဝန္ထမ္းခန္႔အပ္ေရးအတိုင္ပင္ခံ ကုန္က်စရိတ္ေတြကလည္း ပါ၀င္ေနျပန္ပါတယ္။ ဘတ္ဂ်တ္ကိုႀကိဳတင္မထည့္သြင္းထားခဲ့ရင္ေတာ့ ဒါကလည္း နစ္နာမႈတစ္ခုပါ။
ဝန္ထမ္းသစ္ကို ရာထူးခန္႔အပ္ျခင္းနဲ႔ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးျခင္းဟာ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္နဲ႔ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအေၾကာင္းကို လမ္းညႊန္ေပးရ႐ံုသာမက ဝန္ထမ္းသစ္အေနနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးအဆင္ေျပေအာင္၊ ကုမၸဏီနဲ႔ရင္းႏွီးေအာင္လည္း ကူညီေပးရပါေသးတယ္။
ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြကိုဆြဲထားတာအေကာင္းဆံုးပါ
ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝန္ထမ္းေတြကေတာ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အလုပ္ကေန ႏုတ္ထြက္ေနတတ္ပါတယ္။ ယခုႏွစ္ ေမလအတြင္း JobNet က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း႐ွိ ဝန္ထမ္းဦးေရ ၁၅၀၀ ကို ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ စစ္တမ္းအရ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက မန္ေနဂ်ာနဲ႔ ဆက္ဆံေရးေၾကာင့္နဲ႔ အလုပ္အကိုင္လမ္းေၾကာင္းတိုးတက္မႈနည္းပါးျခင္းဟာ လစာေၾကာင့္ထက္ပိုၿပီးေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္မွာ စိတ္ေက်နပ္မႈ ေလ်ာ့နည္းေစမႈျဖစ္ေစတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဝန္ထမ္းတစ္ဦး မႏုတ္ထြက္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ အရမ္းေနာက္က်သြားသည့္တိုင္ ေနာက္ျဖစ္လာႏိုင္မယ့္ ျပႆနာေတြ ဆက္မပ်ံ႕သြားခင္ သူႏုတ္ထြက္ရတဲ့အေၾကာင္းရင္းကို ႐ွာေတြ႕ႏိုင္ပါေသးတယ္။
အလုပ္ထြက္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကို ေမးျမန္းျခင္းအားျဖင့္လည္း အလုပ္ထြက္ေစတဲ့အေၾကာင္းကို ႐ွာေဖြေတြ႕႐ွိၿပီး သတိထားလို႔ရသြားပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ဝန္ထမ္းေကာင္းတစ္ေယာက္ကို ဆံုး႐ႈံးရျခင္းရဲ႕ ကုန္က်စရိတ္ အစစ္အမွန္ကိုတြက္ခ်က္တဲ့အခါ သူတုိ႔ဆီကျပန္လာတဲ့ feedback ေတြကတစ္ဆင့္ ေလ့လာႏိုင္ၿပီး ပိုေကာင္းေအာင္ အသံုးခ်ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။